Od predstavenia modelu VW T-Roc pred štyrmi rokmi sa predalo viac ako milión exemplárov a VW dúfa, že uvedená modernizácia v polovici jeho cyklu udrží dopyt zákazníkov stále na vysokej úrovni.
VW T-Roc prichádza aktuálne pre modelový rok 2022 s modernizáciou. Týka sa to nielen štandardnej verzie, ale aj výkonejšieho vyhotovenia R a svojrázneho kabrioletu. Ten bol inak predstavený len nedávno, v roku 2019, a už dostal taktiež facelift.
Rovnako ako v prípade nedávnych produktov VW, ako sú Polo, Golf a Tiguan, aj model T-Roc obsahuje svetelnú lištu, ktorá pretína prednú masku. To však platí len vtedy ak je auto vybavené v rámci výbavy matricovými LED svetlometmi, inak má bežnú mriežku bez širokého osvetleného pásu. Zadné svetlá majú novú grafickú štruktúru a dynamické smerové svetlá. Možnosti individualizácie rozširuje päť nových lakov karosérie a disky kolies z ľahkej zliatiny s novým dizajnom formátu 17 až 19 palcov.
Štandardne digitálny prístrojový panel
Po nastúpení do kabíny vidieť, že zmeny sú viditeľnejšie ako v prípade exteriéru. Už aj základný model bude mať digitálny prístrojový panel. Okrem sériového digitálneho združeného prístroja môže mať modernizovaný T-Roc aj voliteľný displej „Digital Cockpit Pro“ s rozšírenou funkčnosťou a uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca). Najviditeľnejšou novinkou je však stredová konzola, kde boli vetracie otvory posunuté nižšie, aby sa vytvoril priestor pre 9,2“ dotykovú obrazovku infotainmentu.
Podľa stupňa výbavy môže byt pracovisko vodiča vybavené aj menšou 6,5“ alebo 8“ dotykovou obrazovkou. T-Roc teraz využíva najnovší infotainment VW MIB3 a v rámci príplatkovej výbavy môže byť vybavený bezdrôtovým systémom Android Auto a Apple CarPlay. Okrem toho prešiel na dotykové ovládanie klimatizácie v rovnakom duchu, ako to prijalo faceliftované Polo, Tiguan a Arteon.
K intuitívnemu ovládaniu prispieva sériový multifunkčný volant s novým dizajnom. Výplne dverí teraz štandardne obsahujú textilné plochy. Pri líniách vybavenia „Style“ a „R-Line“ sú lakťové opierky na dverách potiahnuté koženkou a majú – rovnako ako opierky hlavy – dizajnové prešívanie. Línia vybavenia „Style“ teraz zahŕňa aj komfortné predné sedadlá, ktorých stredné časti sú potiahnuté mikrovláknom ArtVelours. Pri línii „R-Line“ si zákazník môže za príplatok objednať aj špičkové športové sedadlá potiahnuté kožou „Nappa“, ktoré boli doteraz vyhradené exkluzívne pre T-Roc R.
Nová úroveň digitalizácie
Modernizovaný T-Roc má sériovo asistenčné systémy Front Assist a Lane Assist. Nové voliteľné systémy „IQ.DRIVE Travel Assist“ a prediktívny adaptívny tempomat ACC umožňujú automatickým ovládaním riadenia, bŕzd a akcelerátora asistovanú jazdu do rýchlosti 210 km/h. Pri tom systémy vďaka informáciám z prednej kamery, signálu GPS a digitálnym mapovým dátam z navigácie zohľadňujú lokálne rýchlostné obmedzenia, začiatok a koniec obce, zákruty, križovatky a kruhové objazdy.
Všetky systémy infotainmentu pre modernizovaný T-Roc sú skonštruované na báze modulárnej stavebnice infotainmentu tretej generácie MIB3. Umožňujú využívanie rozličných online služieb a funkcií. V Európe sú to online služby We Connect Plus (bezplatne na dobu 1 alebo 3 roky). K dispozícii je aj online hlasové ovládanie prirodzenou rečou (vo vybraných jazykoch) a prístup k streamingovým službám. Na želanie sa prostredníctvom Wireless App Connect dajú do systému infotainmentu integrovať funkcie Apple CarPlay™ a Android Auto s bezdrôtovým pripojením smartfónu.
S adaptívnymi svetlometmi IQ.Light LED-Matrix a asistenčnými systémami IQ.Drive ako Travel Assist a prediktívny adaptívny tempomat ACC prichádzajú inovatívne technológie z vyšších tried vozidiel do modelového radu kompaktného crossovera.
V ponuke stále aj dieslové motory
Pod kapotou nájdete známe motorizácie. V ponuke sú tri benzínové a dva dieselové motory. Podľa motora je prevodovka buď 6-stupňová manuálna alebo 7-stupňová dvojspojková DSG. Plug-in hybrid či nebodaj verziu na elektrinu v ponuke nie je.
Benzínové motory zastupuje: jeden trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW/110k a dva štvorvalce 1,5-litrový TSI s výkonom 110kW/150 k a 2,0-litrový TSI s výkonom 140kW/190 k. Verzie 1.0 TSI a 1,5 TSI su dodavané výhradne s pohonom predných kolies a 2.0 TSI štandardne s pohonom všetkých kolies.
Dieslové motory zastupuje 2,0-litrových TDI v dvoch výkonových verziách, jeden s výkonom 85 kW/115 k a druhý s výkonom 110 kW/150 k. V kombinácii s motorom 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) je okrem pohonu predných kolies k dispozícii aj pohon všetkých kolies 4MOTION.
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Na vrchole ponuky je opäť T-Roc R s max. výkonom 224 kW/300 k a max. krútiacom momentom 400 Nm. Benzínový štvorvalec 2.0 TSI je dodávaný výhradne v kombinácii s prevodovkou s DSG a s pohonom všetkých kolies 4MOTION. Takto disponovaný model dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na hodnote 250km/h. Charakter špičkového športového modelu okrem markantného zvuku športovej výfukovej sústavy s dvoma pármi viditeľných koncoviek zvýrazňujú aj špecifické dizajnové prvky modelov R na karosérii a športový interiér. Nový športový multifunkčný volant s dotykovými plochami obsahuje osobitné tlačidlo R pre zrýchlený prístup k voľbe jazdného profilu.
T-Roc R dostupný len s pevnou strechou
Časy, keď VW predával Golf R Cabriolet , sa ani náhodou nevracajú, keďže T-Roc R bude aj naďalej dostupný len s pevnou strechou. Ak by ste chceli kabriolet s trojvrstvovou plátennou strechou, tak len s pohonom predných kolies a s 1,5-litrovým motorom TSI 110kW/150k spriahnutý s DSG prevodvkou.
T-Roc Cabriolet má elektricky ovládanú plátennú strechu, ktorá sa dá otvoriť a zatvoriť za 9 sekúnd. Štvormiestny kabriolet sa bude na Slovensku ponúkať v línii vybavy „Style“.
Modernizovaný T-Roc a T-Roc Cabriolet sa budú dať v rámci predpredaja objednávať už v priebehu decembra, modernizovaný T-Roc R od začiatku roka 2022. Všetky tri modely sa objavia v showroomoch predajcov na jar budúceho roka.
Základná verzia a tri predkonfigurované línie vybavenia
Zákazník si môže svoje individuálne preferencie teraz uplatniť ešte jednoduchšie vďaka novej štruktúre ponuky. V Európe sa modernizovaný kompaktný crossover bude predávať okrem základnej verzie „T-Roc“ aj v nanovo konfigurovaných verziách „Life“, „Style“ a „R-Line“. Línia „Style“, orientovaná na dizajn, sa vyznačuje kontrastným lakovaním strechy, dodatočnými chrómovými prvkami, komfortnými prednými sedadlami a ambientným osvetlením v interiéri.
Vonkajší dizajn športovo ladenej verzie „R-Line“ sa teraz ešte viac približuje k špičkovému modelu T-Roc R – napríklad zvislými dennými svetlami v prednom nárazníku a obdobne vyhotovenými odrazovými sklami v zadnom nárazníku. Športový charakter sa prejavuje napríklad v špecifickom dizajne nárazníkov a multifunkčnom športovom volante s dotykovými plochami. Okrem toho má modernizovaný T-Roc R-Line športový komplet, zahŕňajúci progresívne riadenie, športový podvozok a voľbu jazdného profilu. Pri líniách vybavenia „Style“ a „R-Line“ je k dispozícii voliteľný komplet „Black Style“. Obsahuje čierne dizajnové prvky na karosérii a v interiéri, ktoré vozidlu dodávajú decentný športový nádych.
Zdroj: VW Jozef Pospíšil