Po piatich rokoch od uvedenia konceptu ID. Koncept Buzz sme sa konečne dočkali  predstaveniu jeho produkčnej verzie ID. Buzz.

 

Konečne sme sa tak dočkali oficiálneho predstavenia  ID. Buzz. Celkový tvar a proporcie zostávajú veľmi blízke konceptu  z roku 2017, ktorý bol výrazne inšpirovaný inou koncepčnou dodávkou Volkswagenu (Microbus Concept) spred 21 rokov .

Prevzaté dizajnové prvky z pôvodného VW T1 robia tento automobil veľmi sympatickým.  S dĺžkou 4,71 metra je ID.Buzz takmer o 20 centimetrov kratší ako T6.1, no s dĺžkou 1,99 metra je o 8 centimetrov širší. Rázvor náprav je približne rovnaký 2,99 m. Neskôr pribudne aj verzia s predĺženým rázvorom. Všetky varianty schádzajú z montážnej linky v Hannoveri.

Postavený je  na modulárnej na platforme MEB určený pre elektrické modely a poháňaný elektromotorom s výkonom 150 kW/204 k alebo 310 Nm, ktorý je umiestnený na zadnej náprave ako jeho predok. Maximálna rýchlosť je  limitovaná rýchlosťou  145 km/h.

id.-buzz (2)

Len jedna dostupná batéria

V ponuke je len jedna batéria MEB, ktorá má kapacitu 77 kWh netto. Maximálny nabíjací výkon je 170 kW, čo by malo umožniť nabitie z 5 na 80 percent za 30 minút. AC nabíjačka má výkon 11 kW. VW zatiaľ nešpecifikoval dojazd, ale bude ťažiť z hodnoty cW 0,285 až 0,29, čo je na dodávku pomerne dobré. K 526 kilometrom dojazdu VW ID.3 sa však Buzz zrejme nepriblíži kvôli väčšej čelnej ploche (vrátane strešnej antény vysokej 1,94 metra).

V ponuke osobná ID. Buzz a úžitková verzia ID. Buzz Cargo

V ponuke bude v dvoch verziách: ako osobná ID. Buzz, zatiaľ 5-miestna (neskôr pribudne 6 a 7- miestna) a ako úžitková dodávka ID. Buzz Cargo. Nákladný priestor úžitkovej verzie  s objemom 3,9 m³ ponúka priestor pre dve europalety. Povolené je užitočné zaťaženie 650 kg a maximálna celková hmotnosť 3 000 kg, z čoho vyplýva pohotovostná hmotnosť 2 350 kg. ID. Buzz Cargo sa dodáva s veľkými zadnými dverami a voliteľne s jednými alebo dvoma posuvnými dverami a prepážkou medzi ložnou plochou a kabínou vodiča. Na strane spolujazdca je buď jednosedadlo, alebo dvojmiestne lavicové sedadlo.

Interiér je rozhodne svieži a veselý. Predné sedadlá sú v základe výškovo nastaviteľné, vrcholná verzia prichádza s elektrickým nastavovaním, pamäťou a masážnymi funkciami. Na zadné sedadlá sa dá dostáť cez posuvné dvere umiestnené na oboch stranách. K dispozícii  je batožinový priestor s objemom 1121 litrov, ktorý po sklopení zadných sedadiel narastie na  objem 2205 litrov.

id.-buzz interier (1)

Interiér ako v iných ID modeloch

Interiér je rozhodne svieži a veselý. Ak ste niekedy jazdili na niektorom z elektrických vozidiel Volkswagen ID, pravdepodobne vám bude pracovisko vodiča  ID. Buzz. dobre povedomé. Štandardný 10-palcový digitálny prístrojový štít poskytuje základné informácie o vozidle, zatiaľ čo ďalší displej na stredovej konzole slúži na funkcie infotainmentu. Štandardne je  10“  alebo podľa výbavy 12“.  Oba displeje „vyzerajú ako voľne plávajúce tablety“. Pod stredovým displejom – ako na všetkých ostatných modeloch ID – je digitálny ovládací panel, na ktorom je umiestnený modul HVAC a ovládače hlasitosti.

Na zakúpenie tohto atraktívneho minubusu si potencionálni zákazníci musia ešte počkať. Uvedenie  ID. Buzz je totiž naplánované na európsky trh až na koniec tohto roka.

                                                                        Zdroj: Volkswagen       Michal Pospíšil

Reklama