VW ID.2 sľubuje vnútorný priestor na úrovni Golfu, dojazd 450 km a zrýchlenie z 0-100km/h pod 7 sekúnd! A to pri cene pod 25 000€.

Volkswagen rozširuje modelovú radu ID smerom nadol. Ponuku elektromobilov  ID.3 ID.4 a ID.5 má doplniť menší a lacnejší elektromobil pod označením ID.2.

VW chce podliezť ceny svojich konkurentov. Plánovaná je uvádzacia cena tesne pod 25 000 eur. Uvedenie na trh je naplánované na koniec roka 2025, takže si potenciálni kupci budú musieť ešte počkať.

Striedmy dizajn bez dizajnových výstrelkov

Koncept ID.2all teraz ukazuje, ako bude o dva roky ID.2 vyzerať. Jeho dizajn nevyčnieva z radu, je síce moderný ale zároveň, ak to tak môžeme povedať jednoduchý, bez zbytočných futuristických dizajnových prvkov. 4,05 metra dlhé päťmiestne auto so štyrmi dverami (zadné kľučky sú ukryté v C-stĺpiku) je vizuálne zmesou Golfu a Pola.

VW vsádza skratka aj pri ID.2all na svoju typickú vlastnosť a to na striedmy vzhľad, ktorý síce možno na prvý pohľad neohúri ale dokáže vyvolávať pozitívne reakcie motoristickej verejnosti aj s odstupom času.

Volkswagen-ID.2all-koncept (3)Exteriér ako Polo a interiér ako Golf

Volkswagen sľubuje, že pripravovaný elektromobil s vonkajšími rozmermi na úrovni Pola bude mať interiér ako VW Golf ( vďaka porovnateľnému rázvoru 2600 mm). Kufor na tom bude ešte lepšie, údaj objemu 490 litrov  pri základnom 5 m miestnom usporiadaní hovorí sám za seba. Navyše pod dvojitou podlahou by mal byť úložný box na niekoľko prepraviek a pod lavicou na zadnom sedadle ďalší, uzatvárateľný 50-litrový priestor, do ktorého možno uložiť lekárničku a nabíjací kábel.

Súčasné interiéry ID od Volkswagenu sa stali terčom kritiky za ich lacnejšie materiály a nie práve optimálny infotainment, a hoci nedávny facelift ID.3 vynaložil určité úsilie na zlepšenie týchto vecí, zdá sa, že až ID.2 urobí veľký skok vpred.

Volkswagen-ID.2all-koncept-interier (2)Manuálne ovládače klimatizácie a hlasitosti

Na fotografiách pracoviska vodiča vidieť 10,9-palcový digitálny prístroj (dvakrát väčší ako minidisplej v ID.3) a 12,9-palcový dotykový displej s novou štruktúrou menu. Pod ním sa nachádza nový ovládací panel klimatizácie s osvetlenými klasickými manuálnymi ovládačmi (na rozdiel od ID.3 s nie práve podareným dotykovým posuvným ovládaním). A na stredovej konzole by mal byť opäť poriadny otočný manuálny ovládač na ovládanie hlasitosti audia a na volante klasické ovládače pre rôzne funkcie ovládania.

Dojazd 450 kilometrov

ID.2 je postavené na rovnakej elektrickej platformy MEB ako ostatné elektromobily radu ID. Na rozdiel od ostatných modelov ID, ktoré sú poháňané cez zadnú nápravu má ID.2all koncepciu: umiestnenie motora vpredu a pohon predných kolies, t.j. bližšie ku konvenčnému malému autu poháňanému spaľovacím motorom.

ID.2 bude poháňať cez predné kolesá elektromotor s výkonom 226 koní. Takto disponovaný dokáže zrýchliť pod 7 sekúnd, čo je iba pol sekundy za aktuálnym VW Golfom GTi

Zatiaľ chýbajú údaje o veľkosti batérie, dojazd má byť slušných 450 kilometrov (podľa WLTP). Z 10 na 80 percent  by sa mala batéria nabiť za 20 minút.

Zdroj: VW

Lukáš Vajda

Reklama