VW Nivus, ktorý bol vyvinutý v Južnej Amerike, bude k dispozícii v európskej verzii pre Európu v roku 2021.
Čakanie skončilo. Konečne môžeme Volkswagen Nivus obdivovať v oficiálnej kráse. Crossover s dizajnom kupé, t.j so zvažujúcou sa strechou na spôsob legendárneho modelu BMW X6, ktorý ako prvý prišiel ( resp. uspel) s týmto typom karosérie, sa začne v Brazílii predávať ako v prvej krajine koncom júna tohto roka 2020. Ostatné krajiny si musia počkať, ako napríklad Argentína, kde sa zaháji predaj tohto modelu koncom tohto roka alebo Európa kam príde Volkswagen Nivus až v roku 2021.
Výroba európskej verzie VW Nivus bude spustená na montážnej linke v Pamplone v Španielsku paralelne s Polo
Nivus nielenže dopĺňa radu SUV od VW, ale tiež ukazuje univerzálnosť použitia platformy MQB-A0, ktorá sa používa taktiež pri modeloch Polo, T-Cross a pri viacerých modeloch koncernových značiek Audi, SEAT a Škoda.
Dlhší ako T-Cross
Pri porovnaní so sesterským modelom T-Cross je vidieť, že je dlhší vďaka dlhšiemu zadnému previsu, ktorý museli dizajnéri použiť ak chceli zachovať štýlový sklon karosérie a zároveň poskytnúť posádke dostatok miesta vzadu (dlhší rázvor) a pre batožinu primeraný objem kufra, v tomto prípade 415 litrov.
Porovnanie rozmerov:
Model | Nivus | T-Cross | Polo |
Dĺžka (mm) | 4266 | 4108 | 4057 |
Zadný previs (mm) | 856 | 732 | 688 |
Výška | 1493 | 1584 | 1461 |
Rázvor(mm) | 2566 | 2551 | 2551 |
Kufor(l) | 415 | 455 | 351 |
Na brazílskom trhu by mala východisková verzia VW Nivus stáť 79 990 Real, čo je ekvivalent necelých 13 700 EUR. Pod kapotou sa nachádza 1,0-litrový trojvalcový benzínový turbomotor (s max. výkonom 128 k a max. krútiacim momentom 200 Nm) spriahnutý so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Tento motor s označením 200 TSI sa používa v Brazílii aj v modeloch Polo, Virtus a T-Cross.
Pracovisko vodiča ako v Pole
Prístrojová doska je dizajnom a rozložením ukazovateľov a ovládacích prvkov takmer totožná s Polom. Na prístrojovej doske dominuje veľká 10-palcová dotyková obrazovka umiestnená na stredovej konzole, ktorú je možné kombinovať s 10-palcovým digitálnym prístrojovým štítom. Premiéru si v tomto modely odbije multimediálny systém VW Play vyvinutý v Brazílii.