Toyota RAV4 – tento model si nekupujte, radí švédsky automagazin Teknikens Värld po absolvovaní vyhýbacieho manévru – tkz. losieho testu.  

Správanie plne obsadenej Toyoty RAV4 je pri vyhýbacom manévre  také nebezpečné, že pokiaľ spoločnosť Toyota neodstráni chybu, odporúčajú exekútori testu uvedené auto nekupovať!

Podľa ich slov „správanie Toyoty RAV4 bolo skutočne zlé so silnými sklonom vozidla ísť do šmyku, pričom elektronický systém riadenia stability začal autu pomáhať neskoro“. Po veľkom úsilí a veľkých problémoch sa  podarilo dosiahnuť rýchlosť 68 km/h- t.j. rýchlosť, ktorá je pod hranicou schválenej rýchlosti pri losom teste čo je na moderný automobil žalostne málo. Obvyklým štandardom je rýchlosť o 9 km/h vyššia.

Že nešlo o “náhodu” potvrdili ďalšie zlé výsledky opakovaného losieho testu  s iným, rovnakým modelom Toyota RAV4 s pohonom všetkých kolies AWD-i. Obe vozidlá pri zmene smeru nervózne poskakovali bez držania stopy, pritom chvíľami išli po dvoch kolesách bez najmenšej šance korekcie smeru.

Z pohľadu bezpečnosti posádky pri jazde môže ísť o fatálnu chybu, ktorá  môže stáť posádku život. Predstavte si napríklad, že cestujete s rodinou a vbehne vám do cesty zver, resp. vás prekvapí na ceste nečakaná prekážka a vy potrebujete bezpečne zvládnuť vyhýbací manéver. Že ide o situáciu, s ktorou sa vodiči na cestách stretnú určite potvrdia viacerí z vás.

Nepresvedčivé výsledky Toyoty RAV4 sa ukázali hlavne v porovnaní s ostatnými testovanými modelmi (viď video), napríklad väčší model  Kia Sorento zvládne vyhybací manéver pri 78km/h. Nissan Qashqai exceluje a zvládne tento test ovládateľnosti vozidla dokonca pri rýchlosti 84km/h.

História ukazuje, že automobilky by  nemali brať tento test a jeho výsledky na ľahkú váhu. Pod tiažou týchto výsledkov a mediálneho tlaku museli neraz výrobcovia automobilov pristúpiť k technickým úpravám. Viď napríklad pri prvej generácii Mercedes triedy „A“ alebo  nedávno pri modeli Toyota Hilux, ktorý sa takmer prevrátil pri losom teste (viď foto a video).

(zdroj Teknikens Värld)

Reklama