Tucson vyzerá sám o sebe veľmi dobre, v športovo ladenej výbave N Line, resp. v testovanej výbave N Line+ však ešte lepšie. Svojim dynamickejším vzhľadom nás zaujal viac ako pri iných stupňoch výbavy.
Športová výbava N Line
Tucson patrí k predajne úspešným modelom značky Hyundai, dokonca na Slovensku mu patrí pozícia lídra v počte predaných kusov v danom segmente vozidiel. Tento úspech však nenecháva značku Hyundai spať na vavrínoch a aby si pozíciu predajne úspešného modelu udržal, pristúpil nielen nedávno k modernizácii, ale aj k zaradeniu K pozitívnemu hodnoteniu interiéru a komfortu cestovania prispieva taktiež vzdušná a priestranná kabína, pohodlné sedadlá s optimálne riešeným posedom vpredu či vzadu – hlavne zadní pasažieri ocenia hlbší posed s výbornou oporu pre stehná a polohovateľné operadlá. odkazujúcej na úspešné športové N modely.
Pritom stačilo „len“ pozmeniť predný gril, predný nárazník, doplniť čierne doplnky na exteriéri (na prednej maske, v pozadí predných svetlometov, na prednom nárazníku, v nasávacích otvoroch, na spätných zrkadlách, rámoch okien a zadnom difúzore), pridať čierne disky kolies a atraktívnu, výraznú červenú farbu ( na výber je 9 farieb) karosérie, na ktorej sa uvedene čierne doplnky vynímajú.
V interiéri je prezentácia výbavy N Line je menej nápadná, pritom pri bližšom pozretí je tých zmien viacero: napríklad hliníkové pedále, kontrastne prešívanie poťahov (semiš /koža) sedadiel a vrchnej časť prístrojovej dosky, špeciálna hlavicu radiacej páky a tmavo čalúnený strop dodávajú interiéru športovú atmosféru.
“Nemecký” kokpit
Navyše po nastúpení do vozidla na vás dýchne v kabíne nemecká atmosféra. Či už z pohľadu kvality spracovania, dizajnového riešenia bez extravagantných výstrelkov alebo veľmi dobrej ergonómie pracoviska vodiča. Prístrojový panel vsádza na striedmejšie a jednoduchšie tvary predstavujúce typický rukopis pre modely značky Hyundai. Pre niekoho to môže byť už nudné, hlavne pre tých, ktorým vyhovuje tvarovo extravagantnejší prístrojový panel. Podľa nás však nemusí byť vyšperkovaný prístrojový panel vizuálne príťažlivejší – ako sa vraví „v jednoduchosti je krása“ – tu to podľa nás určite platí.
Samozrejme, všetko je vec vkusu, ale väčšina nám dá za pravdu, že čisté línie, relatívne jednoduché pravidelné tvary a dojem kvality, dávajú dôvod na pochvalu. To platí aj pre veľmi dobrú ergonómiu a ľahkú obsluhu – logicky rozmiestnené ovládače a ľahko čitateľné ukazovatele, mäkký chod ovládačov pripomínajúci prémiové modely, prehľadnú grafiku a promptnú odozvu 8“ dotykového displeja umiestnený v zornom polo vodiča na vrchnej časti prístrojovej dosky
Vzdušná kabína
K pozitívnemu hodnoteniu interiéru a komfortu cestovania prispieva taktiež vzdušná a priestranná kabína, pohodlné sedadlá s optimálne riešeným posedom vpredu či vzadu – hlavne zadní pasažieri ocenia hlbší posed s výbornou oporu pre stehná a polohovateľné operadlá. To pritom stále nie je samozrejmosť.
Pre batožinu je k dispozícii v základnom 5-miestnom usporiadaní objem kufra 513 litrov, resp. s rezervou 488 litrov (Ford Kuga 456 litrov, VW Tiguan 570-615 litrov). Po sklopení zadných sedadiel dostanete úložný priestor až s objemom 1503 litrov s rovnou plochou. Mínusom je pomerne vysoká nakladacia hrana 740 mm (Honda CRV 665 mm, Ford Kuga 720 mm) a absencia otvoru v zadných operadlách pre lyže alebo prepravu dlhších predmetov.
Pružný motor
Poďme však k hodnoteniu jazdných vlastností a jazdných výkonov, resp. hodnoteniu charakteru podvozka a pohonnej jednotky. Testovacími jazdami sme podrobili Tucson s pohonom všetkých kolies, ktorý poháňal štvorvalcový turbodiesel 2.0 TDI, spriahnutý s 8-st. automatickou prevodovkou. (Pozn.: motorizácie 1,6 T-GDi 130kW a 1,6 CRDi 100 kW sú kombinovane so 7-st. dvojspojkovou automatickou prevodovkou). Jazdné výkony sú na daný typ vozidla a motorizácie veľmi dobré.
Jeho prednosťou je veľmi dobrý záťah v rozmedzí cca 1700-3500 otáčok a práve toto pásmo pracovných otáčok využíva 8-st. aut. prevodovka pri voľbe rýchl. stupňov. Celkové nastavenie prevodovky je zamerané skôr na splnenie nárokov na jazdnú dynamiku ako na spotrebu. Napríklad ôsmi rýchlostný stupeň nebol prehnane dlhý. Pri diaľničnej rýchlosti 130 km/h motor točil dve tisíc otáčok.
Apropo spotreba? Ta neláme, vzhľadom na dieslový typ motora, rekordy ( priemer počas testu 7,6l/100km ), ale v porovnaní s benzínovou 1,6T- GDI 130kW ( 9,2 l/100km) ide o výraznejšie úsporný agregát. Potešil nás pomerne kultivovaný zvuk pohonnej jednotky po studenom štarte, ktorý sa ale úplne neutíšil, takže sme o motoru i jeho dieselovému pôvodu aj počas jazdy vedeli.
Podľa očakávania dostáva Tucson plusové hodnotenie za jazdné vlastnosti, tak ako sme na vozidlá značky Hyundai zvyknutí – poteší, že naladenie podvozku do veľkej miery zvláda nároky na športovejšiu jazdu a zároveň aj komfort pruženia ( rozdiel nastavenia sme nepocítili v porovnaní s inými verziami).
Plusové body za jazdné vlastnosti
S vozidlom sa aj napriek vyššej stavbe veľmi dobre jazdí – riadenie (pokiaľ sa vám zdá preposilované, tak je možnosť stuhnutia v móde Sport) s relatívne strmým chodom a stabilný charakter podvozku umožňovali prejazd aj prudších otáčok bez toho, aby k slovu prichádzal el. stabilizačný systém (ten je možné aj deaktivovať).
Tu by sme chceli oceniť fakt, že testovaný Tucson sa nedal rozhádzať pri jazde v zákrutách ani na hrboľatom a nerovnom povrchu. V teréne to už však nie je tak slávne aj napriek pohonu 4×4– jeho prejazd, resp. offroadové ambície sú limitované svetlou výškou 172 mm ( VW Tiguan 200mm, Subaru Forester 220mm).
Celkový pozitívny dojem dotvára bohatá výbava N Line+, kde nechýbal rad bezpečnostných systémov, napríklad udržiavanie v jazdných pruhoch, varovanie pred zrážkou (do 80 km/h sa snaží plným brzdným účinkom auto úplne zastaviť), ďalej automatické prepínanie diaľkových svetiel, predné svetlá Full-LED, zadná parkovacia kamera, atď., veľkým plusom je 5 ročná záruka/bez obmedzenia najazdených km v cene vozidla.
Plusy
+ atraktívnejší vzhľad vo výbave N Line
+ ergonómia pracoviska vodiča
+ vzdušný interiér vo všetkých smeroch
+ prémiový, mäkký chod ovládačov
+ odhlučnenie kabíny
+ jazdné vlastnosti (na daný typ auta slušná ovládateľnosť)
+ pružný agregát
+ plnohodnotná rezerva
+ pohodlné sedadlá (aj vzadu pohodlný posed)
+ v zornom poli umiestnený 8“ dotykový displej (prehľadné menu, grafika a promptná odozva)
+ bohatá výbava bezpečnostných systémov
+ v ponuke pohon 4×4
+ záruka 5 r. bez obmedzenia km
MÍNUSY
– na SUV pomerne malá svetlá výška 172 mm
– v interiéri vo väčšej miere použite tvrdé plasty