Suzuki Ignis prešiel začiatkom roka modernizáciou v rámci, ktorej dostal vynovený dizajn a mild-hybridné pohonné ústrojenstvo.
Vynovený exteriér
Suzuki Ignis Hybrid dostal v rámci faceliftu novú prednú masku chladiča ( odkazujúca na modely Vitara či Jimny), prepracovaný predný a zadný nárazník so strieborným ochranným krytom, ktorý dodáva vozidlu drsnejší výraz. S vynoveným dizajnom je spojená aj nova ponuka farieb laku karosérie, ktoré dávajú vyniknúť Ignisu. Napríklad testovaný model bol odetý do zlatej metalízy. V ponuke sú aj ďalšie nemenej atraktívne laky karosérie ako olivovo zelená a pieskovo hnedá metalíza.
Ignis si však aj naďalej zachováva jeho charakteristické prvky. Pokiaľ nie ste znalec alebo sa nezaujímate bližšie o tento model tak si rozdiely v dizajne možno ani nevšimnete.
Po vizuálnej stránke môžeme povedať, že aj napriek kontroverznej pôsobiacej zadnej časti s vystupujúcimi blatníkmi a s tenkými pneumatikami, pôsobí nový Ignis na pohlaď zaujímavo.
Interiér sa zmenil len v detailoch.
Interiér ostal v podstate rovnaký, resp. sa zmenil len v detailoch. Napriek tomu môžeme povedať, že vyzerá stále veľmi dobre, po dizajnovej stránke a kvalitatívnej nemáme výhrady (nič nepuká, nevŕzga). V aute sú síce použité samé tvrdé plasty, napriek tomu interiér nepôsobí lacno. Za to vďačí nielen kvalitnému spracovaniu, ale napr. aj decentnému, na solídnosti pridávajúcemu po novom v bielo-čierno-šedom prevedení prístrojovej dosky, či na pohľad nápaditým a na dotyk kvalitným ovládačom a v testovanej verzii 7” veľkou dotykovou obrazovkou (s navigáciou a cúvacou kamerou).
Povedať však treba, že jej grafika stále nie je práve najmodernejšia a ovládaniu taktiež chýba promptnejšia odozva. Posed za volantom je vyšší, čo nemusí vyhovovať každému – plusom je ale fakt, že sa za volant posadia v relatívne optimálnej polohe rôzne typy postáv – aj vzrastom vyššie.
4-miestna kabína s posuvnými zadnými sedadlami
Kabína je buď 5-miestna alebo 4-miestna, tak ako ma náš testovaný model. Rozdiel nie je len v počte miest ale aj vo variabilite, nakoľko 4-miestna kabína je okrem polohovateľných a sklápateľných operadiel vybavená navyše aj posuvnými sedadlami v rozsahu 165 mm ( Lithiová batéria hybridného pohonu je umiestnená pod sedadlom vodiča, vďaka čomu sa nezmenšila praktická využiteľnosť interiéru).
Na pomery 3,7-metra dlhého auta disponuje Ignis nadpriemerným vnútorným priestorom na zadných sedadlách v pozdĺžnom smere. Voľnosť pre kolená 6 cm od predného operadla pre 1,75 metra vysokú postavu usadenú „za sebou“ je na úrovni vozidiel o triedu vyššie (napr. Fabia 7 cm). Spolu s veľkým priestorom na zasunutie chodidiel pod prednými sedákmi vytvárajú vzadu ústretové podmienky na usadenia aj pre dospelých pasažierov.
Na šírku je však miesta pomenej, resp. zodpovedajúco danej triede – v lakťoch 1342 mm (Fabia 1405 mm). Pre hlavu je to v poriadku (pre 1,75 m vysokého pasažiera voľnosť od hlavy po strop 5 cm), ale vďaka príliš vzpriamenému sedeniu (podlaha – sedák 394 mm, optimálne 340-360 mm) už môžu mať vyššie postavy nad cca 1,85 metra problém s priestorom pre hlavu. Pri nakladaní batožiny sme kvitovali, že nadpriemerná voľnosť v kabíne nebola riešená na úkor veľkosti kufra, aj keď samozrejme vzhľadom na triedu mini áut nejde o veľký objem. Základný objem kufra je 267 litrov (verzia 4×2), resp. 227 litrov (verzia 4×4), čo však patrí v danom segmente k najlepším.
Mild-hybridná pohonná jednotka
Pod kapotou pracoval atmosféricky benzínový štvorvalec 1,2 DualJet, ktorý spolupracuje po novom s elektomotorom ISG. V porovnaní s predošlým Ignisom má terajší Ignis Hybdrid novú lithium-iontovou bateriu, ktorej kapacita vzrástla z 3 na 10 Ah. Vďaka tomu mild-hybridný systém dokáže uložiť viacej energie získanej z rekuperácii pri brzdení. Takto získaná energia poháňa všetky elektrické systémy, keď vozidlo stoji a spaľovací motor sa vypne. Túto energiu taktiež môže použiť na pomoc spaľovaciemu motoru pri akcelerácii (elektromotor má 2,3 kW a 50 Nm).
Hlavne v nižších rýchlostiach, napríklad v meste, sa v pohode aj vo verzii „hybrid“ vyrovná odpichom na križovatkách výkonnejším vozidlám. Pohonné ústrojenstvo dokáže aj bez podpory turba iba s 880 kg ( s elektrickou sústavou pribral na hmotnosti iba 10kg) vážiacim vozidlom v pohode akcelerovať pri jazde v meste či na okreskách. Výkon sa prenáša na predné kolesá ( Ignis je v ponuke aj vo verzii s pohonom všetkých kolies).
Na diaľnici sa taktiež nestratí, aj keď tu už pri predbiehaní potrebuje na 5. rýchlostný stupeň viac času. Udávaná kombinovaná spotreba 5,1 litra (podľa WLTP) sa veľmi nelíši od reálnej spotreby. My sme počas testu spotrebovali 5,2 litra, v meste 5,4 litra a na diaľnici 5,8 litra na 100 km, pri jazde na okreskách mimo mesta dokonca klesla pod 5 litrov.
Napriek tomu, že spaľovací motor ma rovnaké označenie ako pred modernizáciou, tak prináša radu zásadných zmien. Motor 1.2 DualJet dostal nový blok, hlavu i ventil EGR či variabilné časovanie ventilov. V záujem zvýšenia účinnosti bol zvýšený kompresní pomer z 12,5 : 1 na 13,0 : 1 a zmenila sa i výkonová charakteristika motoru, ktorý teraz disponuje max. výkon 61 kW/6000 ot.min-1 ( predošlá verzia 66 kW/6000 ot.min-1) a max. krútiaci moment 107 Nm/2800 ot.min-1 ( predošlá verzia 120 Nm/4400ot.min-1).
Hravé jazdné vlastnosti
Suzuki Ignis tak ako pri verzii 4×4 ( 3-prvková zadná náprava) aj v tomto prípade (zadná náprava: torzný nosník) ponúka nielen lacné približovadlo, ale aj radosť z jazdy. S Ignisom sa veľmi dobre jazdí – je obratné a ľahko ovládateľné a napriek vyššej a užšej karosérii (tento hendikep Suzuki rieši širším rozchodom s vystupujúcimi blatníkmi) bez väčších náklonov karosérie.
K pozitívnemu hodnoteniu pri šoférovaní prispieva aj ľahké a primerane presné riadenie, excelentné radenie 5-st. manuálnej prevodovky s ľahkým a presným chodom radiacej páky a optimálny záber spojky, len brzdy ( vzadu bubnové) by snáď mohli mať po opakovanom brzdení menej slabnúci účinok.
Bohatá výbava
Aj napriek k tomu, že Ignis patri k najmenším vozidlám na trhu, tak uspokojí aj tých, ktorí si zakladajú na výbave. K dispozícii je napríklad sledovanie jazdných pruhov, automatické núdzové brzdenie, sledovanie únavy vodiča, automatická klimatizácia, bezkľúčové odomykanie a štartovanie alebo elektrické sťahovanie zadných okien.
PLUSY
+ ľahká ovládateľnosť, hravé jazdné vlastnosti
+ malý priemer otáčania (9,4metra)
+ vyššia svetlosť podvozku (180 mm)
+ nízka spotreba
+ nízka pohotovostná hmotnosť
+ presné radenie
+ priestor v pozdĺžnom a zvislom smere
+ nastupovanie a vystupovanie (vyšší posed a vyššia línia strechy)
+ posuvne zadné sedadlá
+ cena, výbava
+ kvalita spracovania, pevná karoséria
+ záruky ( 3+7 rokov na motor a prevodovku)
MÍNUSY
– vzhľad odzadu s úzkymi pneumatikami
– s posuvnými zadnými sedadlami len 4-miestna kabína
– v ponuke iba jeden motor
– vnútorný priestor na šírku
– obmedzené jazdné výkony ( na diaľnici)