Peugeot Rifter je na výber ako 5-miestny, ale aj ako 7-miestny, v predĺženej verzii Long. Predlžená verzia Peugeot Rifter Long so 7 sedadlami ponúka dostatok pohodlia a voľnosti vo všetkých smeroch pre 7 dospelých pasažierov.
Peugeot Rifter je na trhu spolu aj so svojim trojčatami – modelmi Opel Combo Life a Citroën Berlingo. Aj keď ide v podstate o identické autá, rozdiel vidieť, a to nielen na exteriéri, ale aj v interiéri – Citroën sa spolu s Oplom drží klasického usporiadania pracoviska vodiča, naopak Rifter vsádza na už pre modely Peugeot typické usporiadanie pracoviska vodiča s malým volantom a na hornej prístrojovej doske umiestnenými ciferníkmi – tzv. i-Cockpit. Toto riešenie nemusí každému vyhovovať s výhľadom na ciferníky, my s tým však nemáme problém.
Dostatočne priestranný 7-miestny interiér
Peugeot Rifter je na výber v štandardnej (4,403 m) a predĺženej „Long“ (4,753 m) verzii s piatimi alebo siedmimi sedadlami, s jedným alebo dvomi posuvnými bočnými dverami.
My sme na test dostali rozmerovo predlženú verziu Peugeot Rifter Long so 7 sedadlami. Vizuálne vyzerá proporčne v pohode, aj keď ide o predĺženú verziu, nakoľko nedošlo len k jednoduchému natiahnutiu kufrovej časti, ale aj predĺženiu rázvoru. Peugeot Rifter je priestranný a veľmi praktický už v kratšom 5-miestnom prevedení. Tu je na tom ešte lepšie. Takto disponovaný vnútorný priestor ponúka vo všetkých smeroch dostatok miesta nielen v prvých dvoch radoch sedadiel, ale aj v tretom rade a vďaka vyššie postavenej streche uvoľnený vzdušný pocit.
Dokonca sa bez problémov usadia nielen deti či dospelí menšieho vzrastu, ale aj vyššie postavy, čo nebýva pri 7-miestnych vozidlách zvykom – obvykle je tretí rad určený skôr na prepravu v núdzových podmienkach. Tu je to však v podstate plnohodnotné 7-miestne vozidlo. Len pre názornosť – v tretom rade sedadiel v oblasti kolien ostáva pre 1,75 m vysokú postavu voľnosť pozdĺžnom smere 110 mm a na výšku pre hlavu 130 mm. K dispozícii sú posuvné bočné dvere na oboch stranách uľahčujúce nastupovanie v stiesnených parkovacích priestoroch.
Batožinový priestor
Rodiny s tromi deťmi poteší fakt, že môžu pohodlne cestovať v detských sedačkách na troch samostatných zadných sedadlách 2. radu vybavených úchytkami Isofix. Navyše sa priestranná variabilná kabína ideálne hodí aj na prepravu objemnejších predmetov. Po jednoduchom sklopení zadných sedadiel 2. radu (operadlo sa preklopí na sedák tak, že ostane rovná podlaha) a sklopení , resp. vybratí dvoch samostatných sedadiel 3. radu, zväčšíte už aj tak veľký základný objem 850 litrov ( po plató)na 1612 litrov ( po hranu okien), resp. 2693 litrov ( po strop).
Plusom samotného kufra je aj jeho pravidelný tvar bez bočných výstupkov a ľahké nakladanie cez veľký vstupný otvor a nízku nakladaciu hranu. Pri preprave dlhších predmetov príde vhod možnosť sklopenia spolujazdcovho operadla na sedák. Pri plnom sedemmiestnom obsadení však musíte rátať, že pre batožinu ostáva len priemerných 322 litrov objemu kufra.
Okrem toho je v kabíne veľa odkladacích priestorov pre drobné veci. Spolujazdec vpredu si môže odložiť veci do dvoch odkladacích schránok v prístrojovom paneli a vodič do odkladacej schránky na palubnej doske. Okrem toho si pasažieri na predných a zadných sedadlách môžu odložiť svoje veci aj do veľkých priehradiek na bokoch vo dverách.
Výbava Allure Long
Testovaný model bol vybavený úrovňou výbavy Allure Long, ktorej súčasťou je štandardne napríklad, Pack Viditeľnosť (automatické rozsvietenie svetlometov + dažďový senzor pre predný stierač), 3× Isofix a dotykový displej formátu 20,3 cm (8 palcov) + Mirror Screen, USB, 6× reproduktory, Bluetooth ( viď tabuľka výbavy). Grafika dotykového displeja je v podstate moderná a prehľadná, len reakcie na zadávanie pokynov by mohli byť rýchlejšie. Okrem toho sa kompatibilné smartfóny dajú nabíjať aj bezdrôtovo pomocou indukčnej plochy umiestnenej pod ovládacími prvkami klimatizácie.
To je však za príplatok, tak ako automatická klimatizácia, zásuvka 230 V prednej časti kabíny pri podlahe umožňujúca pripojenie laptopu, navigácia, bezkľúčové štartovanie a Hands Free prístup či Grip Control. Inak systém Grip Control sme testovali aj s inými modelmi a preukázal svoje opodstatnenie v náročnejších adhéznych podmienkach (viď video na www.autotest.sk).
Peugeot Rifter vo svojom segmente posúva latku na novú úroveň aj v oblasti bezpečnosti a komfortu. Môže byť vybavený podľa stupňa výbavy (resp. za príplatok) asistenčnými systémami, používanými v kompaktnom segmente alebo v modeloch SUV.
Patrí k nim vo výbave za príplatok 250 € dodávaný balík Pack Bezpečnosť, ktorého súčasťou je systém rozpoznávania dopravných značiek, automatické prepínanie diaľkových svetiel a monitorovanie únavy vodiča, atď. (viď cenník).
Priemerné jazdné výkony
Pod kapotou budú mať zákazníci modelu Peugeot Rifter Long na výber jeden benzínový 1.2 PureTech 81 kW/110k a tri naftové pohonné jednotky 1.5 BlueHDi 75kW a 1.5 BlueHDi 96kW, prepĺňané turbodúchadlom s priamym vstrekovaním paliva. Motory sa štandardne montujú s 5- alebo 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Na želanie, výhradne v najsilnejšie naftovej motorizácii 1.5 BlueHDi 96kW, s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá predstavuje novinku v tomto segmente.
Na testovacie jazdy sme mali k dispozícii turbodieselový štvorvalec 1.5 BlueHDi 75kW s 5-st. manuálom, ktorý nás prekvapil pri kratšej verzii (aj tú sme mali na test), vzhľadom na predsa len nie práve veľkú porciu výkonových parametrov, viac ako dostatočnými jazdnými výkonmi. Toto konštatovanie platilo pri obsadení tromi dospelými osobami bez batožiny. To v podstate zodpovedá zaťaženiu vozidla „tradičnou“ rodinou s dvomi dospelými osobami a dvomi deťmi.
V tomto prípade, s predĺženou a ťažšou verziou, t.j. s viacčlennou posádkou, však už tomuto agregátu niekedy dochádzal dych. Napríklad pri jazde po diaľnici stačí nejaké prevýšenie a motor už má čo robiť, aby udržal diaľničné tempo. Pritom ale spotreba je veľmi ústretová – mix v teste 6,8 l/100 km, pri 130 km/h 7,1 l/100 km, mesto 6,7 l/100 km, pri 90km/h 4,9 l/100 km.
Dobré jazdné vlastnosti
Inak, s Peugeotom Rifter Long sa aj v predĺženej verzii veľmi dobre jazdí. Vozidlo, aj napriek mohutnejšej a vyššej karosérii a použitiu jednoduchej zadnej nápravy, sa správa v zákrutách aj na nerovnom povrchu stabilne a isto. Samozrejme, hovoríme v intenciách danej triedy, kde musíte rátať pri agresívnejšej jazde v zákrutách s väčším náklonom karosérie.
Celkový pozitívny dojem z cestovania vo všetkých troch radoch dotvára nielen priestranný interiér s nadpriemernou voľnosťou vo všetkých smeroch, ale aj nízka hladina hluku od motora a podvozka (aj pri sedení vzadu sme nepociťovali vo zvýšenej miere otravný hluk prenikajúci od batožinového priestoru, resp. od zadnej nápravy, čo vždy pre tento typ auta neplatí).