Po elegantnom liftbacku Opel Insignia Grand Sport a praktickom kombi Opel Insignia Sports Tourer sme dostali na testovacie jazdy ďalšiu Insigniu – offroadovú verziu s plastovou ochranou do terénu, so zvýšeným podvozkom 146 mm (+25mm oproti ST) a pohonom 4×4 s označením Country Tourer.

V ponuke má Insignia Country Tourer tri benzínové agregáty: 1.5 TURBO 103kW/140k, 1.5 TURBO 122kW/165k, 2.0 TURBO 191kW/260k a dva dieselové agregáty 2.0 CDTI 125kW/170k a 2.0 CDTI BiTurbo 154kW/210k.

My sme mali pod kapotou turbodieslový štvorvalec  2.0 CDTI 125kW. Jeho prejav nepatri z pohľadu kultúry chodu k tým najlepším, hlavne za studena po naštartovaní dáva jasne hrubším zvukom najavo, že ide o diesel, aj keď podľa slov automobilky je o 5 decibelov tichší ako v predošlom modely.

Posádka však počas jazdy  takmer nezaznamená  prenos hluku od motora vďaka skvelému odhlučneniu kabíny od okolitého prostredia. A to platí nielen od motora ale aj od podvozku či aerodynamického hluku.

A ako je na tom vznetová pohonná jednotka 2.0 CDTI 125kW z pohľadu jazdných výkonov a spotreby? Aj napriek tomu, že ide o slabšiu verziu z dvoch ponúkaných dieselových agregátov, spĺňa vo veľkej miere nároky na jazdné výkony. Z 0-100km zrýchli za 10,3s a dokáže uháňať max. rýchlosť  218km/h. Niekto by mohol pri údaji zrýchlenia zodvihnúť obočie a pomyslieť si, že to nie je zas až také terno. Dôležitejšie pre bežne jazdenie (napríklad pri predbiehaní) je skôr letmé zrýchlenie a tu agregát presviedča nadpriemernou pružnosťou a letmým zrýchlením z 80-120km/h za 8,2 s.

V normálnom režime jazdy (k dispozícii je aj režim Sport), však môže pôsobiť letargicky, resp. odozva na stlačenie plyn pedálu oneskorene. Je evidentné, že 6.st manuálna prevodovka je sprevodovaná tak aby vychádzala v ústrety nižšej spotrebe, ktorá však aj napriek tomu neláme žiadne rekordy. Nám vyšiel mix v test 7,5 l/100km, na diaľnici  7,3, mimo mesta pri 90km/h 5,4l/100km  v meste však až 8,8 litrov/100km.

Inak, pokiaľ vám reakcie vozidla na stlačenie plynového pedála nestačia, stačí zvoliť režim „Sport“ ( k dispozícii je režim Normal, Tour a Sport), ktorý sa prejaví  výraznejšou reakciou na stlačenie plyn. pedála a chuťou do zrýchľovania. Zmena tuhosti riadenia a podvozku (v tomto prípade FlexRide) však v režime Sport nastáva v porovnaní so samotnými režimami Normal, Comfort a Tour menej výrazne. To však nevadí, nakoľko pri jazde v zákrutách ostáva aj v ostatných režimoch (Normal, Comfort a Tour) spätná väzba od kolies dobrá a náklon karosérie do takej mieri aby neovplyvňoval negatívne samotný jazdný prejav.

Jednoducho jazdné vlastnosti sú silná stránka testovaného modelu – s autom sa veľmi dober jazdí nielen na diaľnici ale aj v zákrutách. Insignia Country Tourer vykazuje na daný typ auta – to jest veľké rozmery a vyššiu pohotovostnú hmotnosť prekvapujúcu obratnosť a stabilitu v zákrutách. Pritom charakter podvozku skvele zvládne aj s 18“ kolesami s prehľadom absorbovať aj väčšie nerovnosti či jazdu po rozbitej poľnej ceste. Výjazd mimo pevnú vozovku je však aj napriek zvýšenému podvozku a pohonu 4×4, limitovaný dlhými prevismi vpredu aj vzadu ( nájazdové uhly 13/14).

Za pozitívne hodnotenie jazdných vlastnosti môže do veľkej mieri nielen samotný podvozok – v tomto prípade adaptívny FlexRide, ale aj pohon všetkých kolies s funkciou torque vectoring. Namiesto konvenčného diferenciálu zadnej nápravy má dve elektronicky ovládané multilamelové spojky, ktoré aktívne individuálne rozdeľujú krútiaci moment na zadné kolesá.  Aby kompenzoval nedotáčavosť v prudkých zákrutách prechádzaných vysokou rýchlosťou, systém podľa polohy pedála akcelerátora a uhla natočenia volantu prenáša väčší krútiaci moment na vonkajšie zadné koleso. To sa deje bez ďalšieho pričinenia vodiča v zlomkoch sekundy. Tak sa vozidlo nielen stabilizuje v zákrute ale aj presnejšie zatáča a spontánnejšie reaguje na povely vodiča. Neutrálne, stabilné jazdné vlastnosti sa tým spájajú s lepšou ovládateľnosťou. Tu s nadsázkou povedané pripomína Insginia nie offroadovú verziu  ale športovú verziu GSi.

V pozícii šoféra sme si nevedeli testované vozidlo vynachváliť. Zo stavby kokpitu je vidieť evidentnú snahu vyjsť šoférovi v maximálne možnej miere v ústrety a napraviť to čo bolo achillovou pätou predošlej Insígnie – či už zlepšením ergonómie pracoviska, zredukovaním počtu tlačidiel a ovládačov, zjednodušením  ovládania dotykového displeja a sprehľadnením grafiky navigácie.

K pozitívnemu hodnoteniu cestovania podľa očakávania prispieva priestranná kabína vpredu aj vzadu a príjemné, pohodlné a dobre tvarovateľné sedadlá – na rozdiel od SUV vozidiel s výrazne nižším posedom, aj keď vozidlo má o 25 mm vyšší podvozok, tak posed ostáva stále nízky. To však platí viac pre predné sedenie. Vzadu sú sedáky ukotvené vyššie ( 390 mm, obvykle bývajú 340-360 mm), čo pomáha k tomu, že pasažieri nie sú utopený v sedadlách bez výhľadu dopredu či do strán, a taktiež vyššie ukotvené sedadlá uľahčujú vystupovanie a nastupovanie.

Inak, vzadu pre kolená ostáva úctyhodných 160 mm, keď si za seba sadne 1,75 m vysoký človek. Od predného po zadné operadlo sme namerali pre Opel Insigniu Country Tourer 878 mm (VW Passat 880 mm, Audi A4 Avant 805 mm) pri pozícii predného sedadlá  ukotveného od plynového pedála 980 mm (táto pozícia pred. sedadla je pri meraní zadného priestoru rovnaká pre všetky modely). Na šírku v lakťoch  vpredu/vzadu  1518 mm/1485 mm (VW Passat 1530/1515 Audi A4 Avant  1490 mm/1486 mm).

Za zadnými sedlami podľa očakávania, nakoľko ide o kombi vozidlo, ostáva nadpriemerne veľký kufor pre batožinu. Pokiaľ to nestačí, tak je možné sklopiť zadne sedadlá , aj priamo z kufra páčkou, a vznikne priestor s objemom až 1665 litrov.

Celkový pozitívny dojem dotvára konkurencieschopná cena vozidla 35 590€ ( VW Passat 41 710€, Audi A4 46 050€) a široký rozsah prvkov výbavy, ako napríklad spomínaný adaptívny podvozok FlexRide, varovanie pred čelnou kolíziou a pred vybočením z jazdného pruhu, protikolízne brzdenie, detekcia chodcov pred vozidlom a aktívna kapota, 7“ dotykový infotainment 4.0 IntelliLink, automatické diaľkové svetlá, vyhrievanie čelného skla atď., ďalej nechýbala chvála modelov značky Opel – Full LED svetlometov, tkz. inteligentné svetlá Intellilux LED Matrix. Poznáme ich aj z menšieho modelu Opel Astra, v tomto prípade však Insignia dostala prepracovanú verziu s 32 svetelnými segmentami, ktoré svietia tak, že stále menia dĺžku a tvar svetlelného kužeľa tak aby vodič videl čim ideálnejšie. V praxi sa plne osvedčili. Pri jazde Zvolen – Viedeň sme ocenili účinnosť osvetlenia vozovky bez toho, že by sme  zaznamenali nespokojne  reakcie od protiidúcich vodičov s prípadným osvetlením (čo sa nedá úplne povedať pre Land Rover Velar, ktorý taktiež používa tento typ svetlometov).

[ult_tab_element tab_style=”Style_3″ tab_animation=”Fade” tab_max=”on” tab_title_color=”#ffffff” tab_background_color=”#dd3333″ tab_hover_title_color=”#ffffff” tab_hover_background_color=”#333333″ acttab_title=”#ffffff” acttab_background=”#333333″ disp_icon=”Disables” tab_describe_color=”#333333″ enable_bg_color=”#ffffff” resp_style=”Title” title_font_style=”font-weight:bold;”][single_tab title=”Technické info, plusy & mínusy” tab_id=”1516014048712-3-9″] [/single_tab][single_tab title=”Porovnanie s konkurenciou” tab_id=”1524944356680-2-7″] [/single_tab][single_tab title=”Cenník” tab_id=”1524944358121-3-4″]
GDE Error: Error retrieving file - if necessary turn off error checking (403:Forbidden)
[/single_tab][/ult_tab_element]
Reklama