PRIDAJ SA K NÁM NA INSTAGRAM A SLEDUJ STORIES

Aktuálny model Mercedes-Benz E kupé vyzerá skvele. Jeho vzhľad, za ktorý by sa nemuseli hanbiť ani luxusné autá typu Bentley, Aston Martin…, dáva zabudnúť na nie pravé optimálne dizajnovo zvládnuté predošlé modely: E kupé (postavené ešte na podvozku triedy C) pripomínajúce snáď až príliš „bežný“ sedan a CLK vizuálne nenápadné, až nudné.

Pritom CLK prvej generácie ukázalo ako sa majú robiť krásne vozidla s veľkou dávkou emócií. Škoda, že sa Mercedes týmto modelom neinšpiroval pri stavbe E kupé prvej generácie, resp. nevychádzal z tohto modelu pri nasledujúcej generácii CLK a vsádzal na síce pekný, ale na kupé pomerne nudný vzhľad s veľkou dávkou unifikácie s ostatnými verziami triedy E či C.

To je však, aspoň z nášho pohľadu, našťastie už história a aktuálne Mercedes opäť boduje s novým E kupé, v tomto segmente, nedostižnou eleganciou a štýlom. Ostatné prémiové značky môžu len tíško závidieť.

Z každého uhla pohľadu vyzerá úžasne (navyše v tomto prevedení vyšperkovaný balíkom AMG Line -pred. a zad. nárazník AMG, chróm. ozdobné prvky…), dlhý predok, atraktívne 20“ zliat. kolesá AMG, bezrámové dvere (bez „B“ stĺpika), nižšie postavená silueta karosérie s nápadito tvarovaným detailmi a dozadu klesajúca línia strechy, nútia aj pri x-tom pohľade so zdvihnutým obočím uznanlivo „smeknúť klobúk“.

Po nastúpení do vozidla očarenie pokračuje aj z interiéru. Nápadito tvarovaný prístrojový panel, futuristické výduchy ventilácie (zrejme inšpirované turbínovým motorom), na stredovom paneli s dominantou, podlhovastou 12,3“ obrazovkou prepojenou opticky s digitálnymi ukazovateľmi v zornom poli pred vodičom a vysoko kvalitne materiály (koža, chróm a drevo), vytvárajú celok, na ktorom si doslova idete oči vyočiť. Audi a BMW, aj keď sme ich interiéry chválili, v tomto meraní síl s E kupé pôsobia akosi „chudobne“.

Ovládanie od rádia, cez nastavenie rôznych funkcií, napr. typ ciferníkov (športový, klasický, digitálny) či režimov jazdy (Eco, komfort, sport, sport+) až po navigáciu, je možné cez ovládač na stredovom tuneli so známou vychytávkou touchpad alebo na volante, kde taktiež pribudli malé touchpady – plôšky na ovládanie dotykom prstov.

Aktuálny model Mercedes Benz-E kupé vyzerá skvele. Jeho vzhľad, za ktorý by sa nemuseli hanbiť ani luxusné autá typu Bentley, Aston Martin…

Kabína je 4-miestna. Posed a pohodlie cestovania je vpredu bez výhrad – rozmerné a prijemné vystlané sedadlá s primeranou oporou v zákrutách, voľnosť vo všetkých smeroch, zaručujú nadpriemerný komfort cestovania, vzadu je komfort cestovania taktiež viacmenej na slušnej úrovni, len plastová odkladacia plocha pre poháre umiestnená medzi sedadlami je príliš široká, zasahujúca do, už aj tak pre korpulentnejšie postavy, užších sedákov. Pre kolená a hlavu je vzadu miesta dostatok – pre 1,75 m vysoké postavy ostáva rezerva pre kolená +6,5 cm, a pre hlavu 7,1 cm. O batožinu je taktiež dobre postarané – objemný a hlboký kufor disponuje objemom 425 litrov.

Mercedes E kupé je v ponuke s dvomi dieselovými (E220d, E 220d4MATIC E350dMATIC) a tromi benzínovým motormi (E200, E200 4MATIC, E300, E400 4MATIC). Práve najvýkonnejšia pohonná jednotka 3,0l V6 dopovaná dvomi turbodúchadlami vykazujúca max. výkon 245 kW (333k) / 5250-6000 ot. min-1 a max. krútiaci moment 480Nm/1400-4000 ot.min-1 spriahnutá so skvele spolupracujúcim s 9-st. automatom poháňala náš testovaný model E 400 4MATIC.

Jeho charakter dotváral celkový, vysoko pozitívny dojem z vozidla. Pokiaľ máte možnosť a dostatok financií, tak nerozmýšľajte nad inou motorizáciou a vsaďte na túto pohonnú jednotku – jej pružnosť a úctyhodný ťah, takmer od „nula“ otáčok až po červené pásmo, je jeho najlepšou vizitkou. Dravosť a skutočný potenciál jazdných výkonov však ukáže až po prepnutí do športového režimu Sport či Sport+. Tu doslova vyrazí ako dravec za korisťou, zahryzne sa všetkými štyrmi kolesami do vozovky (pohon 4×4), pričom auto a posádka dostáva poriadne akceleračné kopance, sprevádzane hutným zvukom 3,0 6V motora a prskaním do výfuku. Za túto predvádzanú parádu však treba zaplatiť častejšou návštevou na benzínových čerpadlách – pri jazde v športovom režime spotrebuje takmer 12 litrov na 100 km. Počas testu, pri kombinovanom cykle, vrátane ekonomického, nám stačilo priemerne niečo cez 9 litrov na 100 km (pri 130 km/h 8,8 l/100 km, pri 90 km/h 6,7 l/100 km, mesto 11,6 l/100 km).

Výkonnému benzínovému 3,0l V6 agregátu veľmi dobre sekundoval podvozok – v tomto prípade vzduchový AGILITY CONTROL (so selektívnym systémom tlmenia a znížením) v porovnaní s E sedanom o 15 mm nižším. Vďaka tomu zvláda vo vysokej miere protichodne požiadavky na komfort či šport. V športovom móde citeľne stvrdne a vodiča nechá aj napriek pomerne vyššej pohotovostnej hmotnosti 1770 kg (v porovnaní so sedanom je vyššia +20 kg, napriek kratšej karosérii -97 mm) s prekvapujúcou ľahkosťou vykrajovať aj ostrejšie rezané zákruty. Najlepšie sa však cíti ako diaľničná „raketa“ na dlhých rovinkách s tiahlymi zákrutami.

Po nastúpení do vozidla očarenie pokračuje aj z interiéru.

Pritom aj na 20“ kolesách, resp. na nízkoprofilových pneumatikách vpredu 245/35 R 20 a vzadu 275/30 R 20, ostáva posádka hýčkaná pri jazde pohodlím a dobrou filtráciou, len dovtedy však, pokiaľ nenarazíte na výmoľ či jamu, čo sa prejaví nepríjemným rázom do kabíny. To platí aj pre komfortnejší režim „Comfort“, skrátka vzduchový podvozok naráža v tomto prípade na svoje limity. Pokiaľ potrebujete prejsť cez vyššie nerovnosti, napríklad pri výjazde z nižšie na vyššie položenú vozovku, ktoré by mohli poškodiť nižší podvozok (-15 mm v porovnaní so sedanom) či presahujúce nárazníky, tak je k dispozícii praktická funkcia – zdvihnutie vzduchového podvozka (stlačením tlačidla na stredovom tuneli).

Súčasťou bohatého balíka výbavy je aj automatický pilot s funkciou predbiehania uľahčujúci šoférovanie (viď video).

Čo povedať na záver? Tento model by mohol mať sto chýb a auto si kúpite už len vďaka jeho dizajnu, pritom je ťažké nejakú nájsť, ak samozrejme neberiete do úvahy cenu, resp. ak máte na takýto model hlboko do vrecka. Cena testovaného modelu v najvýkonnejšej motorizácii so širokou paletou prvkov výbavy totiž narástla v porovnaní so základnou verziou na dvojnásobok, takmer k hranici 100 000 € (v základnej motorizácii E200 štartuje na cene 47.340 €, E400 4MATIC na cene 64.602 €).

VIDEO

 

[ult_tab_element tab_style=”Style_3″ tab_animation=”Fade” tab_max=”on” tab_title_color=”#ffffff” tab_background_color=”#dd3333″ tab_hover_title_color=”#ffffff” tab_hover_background_color=”#333333″ acttab_title=”#ffffff” acttab_background=”#333333″ disp_icon=”Disables” tab_describe_color=”#333333″ enable_bg_color=”#ffffff” resp_style=”Title” title_font_style=”font-weight:bold;”][single_tab title=”Technické info, plusy & mínusy ” tab_id=”68429a84-1c6b-10″] [/single_tab][single_tab title=”Cenník” tab_id=”1501420963896-2-4″] [/single_tab][/ult_tab_element]
Reklama