KIA Sportage vyzerá vizuálne veľmi dobre – podľa nášho subjektívneho hľadiska patrí v tomto segmente k favoritom v tomto hodnotení.

 

V júlovom vydaní časopisu Autotest sme uverejnili test Kia Sportage 2,0 CDRI 136kW s pohonom 4×4 v najvyššej úrovni výbavy GT Line s efektnou červenou metalízou a 19“ zliat. diskami, ktorá nás presvedčila po všetkých stránkach.

Teraz vás oboznámime s menej výkonnou verziou Kia Sportage 1,7 CRDI 85kW spriahnutou so 6-st. manuálom s pohonom na predné kolesá. V testovanej verzii Platinum s príplatkovými 19“ zliatinovými kolesami a vo výraznej efektnej červenej metalíze vyzerá vskutku dobre.

Po nastúpení do kabíny pochvala pokračuje. Interiér, resp. prístrojový panel, vsadil na výraznú kvalitu spracovania a použitých materiálov tak, že by sa zaň nemusel hanbiť ani majiteľ preferujúci prémiový segment. Aspoň pre druhú najbohatšiu výbavu Platinum s príplatkovými koženými sedadlami (890 €) to platí určite. To platí aj pre skvelú ergonómiu a ľahkú obsluhu – logicky rozmiestnené ovládače a ľahko čitateľné ukazovatele, mäkký chod ovládačov pripomínajúci prémiové modely, prehľadnú grafiku a promptnú odozvu 7“ dotykového displeja (štandardne od druhej úrovni výbavy Gold).

Poďme však k hodnoteniu vnútorného priestoru.Tu môžete očakávať vďaka nárastu rozmerov v porovnaní s predchodcom (do dĺžky +30 mm, výšky a hlavne v rázvore +150 mm), viac miesta v pozdĺžnom smere a vzdušnejší pocit.

K pozitívnemu hodnoteniu interiéru a komfortu cestovania prispievajú taktiež pohodlné sedadlá s optimálne riešeným posedom vpredu či vzadu – hlavne zadní pasažieri ocenia hlbší posed s výbornou oporu pre stehná a polohovateľné operadlá. To stále nie je samozrejmosť. Pre batožinu je k dispozícii v 5-miestnom prevedení konkurencieschopný objem kufra 513 litrov, resp. s rezervou 488 litrov (Ford Kuga 456 litrov, VW Tiguan 470 litrov). Po sklopení zadných sadiel dostanete batožinový priestor až s objemom 1480 litrov a s rovnou plochou. Mínusom je pomerne vysoká nakladacia hrana 740 mm (Honda CRV 665 mm, Ford Kuga 720 mm) a absencia otvoru v zadných operadlách pre lyže alebo prepravu dlhších predmetov.

Poďme však k hodnoteniu jazdných vlastností a jazdných výkonov, resp. hodnoteniu charakteru podvozku a pohonnej jednotky. Do určitej miery môže byť pre tých, čo preferujú agilnejšie správanie, achillovou pätou na tomto prevedení menej výkonná pohonná jednotka – základný turbodiesel 1,7 CRDI s max výkonom 85 kW. Takto disponovaný Sportage vykazuje akceleráciu z 0-100 km/h len 13,6 s a max. rýchlosť 175 km/h. Pri bežnom jazdení však nemáme výhrady na schopnosť akcelerovať – napríklad pri predbiehaní. Vďaka pružnosti od spodných otáčok (max. krútiaci moment 280Nm/ 1250-2750 ot.min-¹) dokáže udávať vozidlu v prípade potreby postačujúcu dávku zrýchlenia (po prekročení hranice cca 3000 otáčok je však jeho chuť do zrýchľovania výrazne utlmená). Kultúra chodu motora – hlavne jeho hrubší chod po naštartovaní za studena a prenos vibrácií do kabíny – nie je jeho najlepšou vizitkou, pokiaľ však dieselový Kia Sportage porovnávate s konkurenciou vybavenou obdobnou dieselovou motorizáciou, tak porovnanie dopadne viacmenej bez výčitky. Pokiaľ dokážete akceptovať jeho relatívne nedostatky – menšiu agilitu a hrubší chod, tak sa vám Kia Sportage 1,7 CRDI odmení slušnou spotrebou mix 6,3 l/100 km.

Príjemným prekvapením bol jazdný prejav aj v tejto verzii s pohonom predných kolies. Veľmi dobrá trakcia a práca elektrických stabilizačných systémov vo veľkej miere pomáha aj bez pohonu 4×4 zvládať nároky na jazdu v zhoršených adhéznych podmienkach. S vozidlom sa aj napriek vyššej stavbe veľmi dobre jazdí – riadenie (pokiaľ sa vám zdá preposilované, tak je možnosť stuhnutia v móde Sport) s relatívne strmým chodom a stabilný charakter podvozku umožňujú s chvályhodnou istotou prejazd aj prudších zákrut bez toho, aby k slovu prichádzal el. stabilizačný systém (ten je možné deaktivovať stlačením tlačidla). Taktiež by sme chceli oceniť dobrú absorpciu nerovností (aj pre testovanú verziu obutú do 19“ pneumatík) a fakt, že testovaná Kia Sportage sa nedala rozhádzať pri jazde v zákrutách ani na nekvalitnej vozovke či nerovnom povrchu. Mimo pevnú vozovku to už nie je tak slávne – jej prejazd je limitovaný svetlou výškou 172 mm a absenciou pohonu 4×4.

[ult_tab_element tab_style=”Style_3″ tab_animation=”Fade” tab_max=”on” tab_title_color=”#ffffff” tab_background_color=”#dd3333″ tab_hover_title_color=”#ffffff” tab_hover_background_color=”#333333″ acttab_title=”#ffffff” acttab_background=”#333333″ disp_icon=”Disables” tab_describe_color=”#333333″ enable_bg_color=”#ffffff” resp_style=”Title” title_font_style=”font-weight:bold;”][single_tab title=”Technické info, plusy & mínusy ” tab_id=”68429a84-1c6b-10″] [/single_tab][single_tab title=”Porovnanie s konkurenciou” tab_id=”1d7d7b0a-0d34-3″] [/single_tab][single_tab title=”Cenník” tab_id=”1501420963896-2-4″] [/single_tab][single_tab title=”Výsledné hodnotenie” tab_id=”1501871152049-3-7″]

VÝSLEDNÉ HODNOTENIE – 8/10

Dizajn 9/10
Interiér 8/10
Multimediálny systém 8/10
Kvalita spracovania 9/10
Motor & jazdné vlastnosti 6/10
Spotreba 8/10
[/single_tab][/ult_tab_element]
Reklama