Hyundai Tucson patrí k lídrom v počte predaných kusov na slovenskom trhu v danom segmente vozidiel.
Tretia generácia Hyundai Tucson (vrátane druhej, tá bola pod názvom ix 35) absolvovala po troch rokoch modernizáciu. Na prvý pohlaď je jasné, že došlo k pozmeneniu prednej masky v duchu posledných modelov, ďalej bol upravený nárazník vpredu aj vzadu a prepracované svetlomety, ktoré môžu byť vpredu Full-LED. Inak samotný dizajnový štýl zostal prakticky nezmenený, len po uvedených zmenách pôsobí Tucson vizuálne modernejšie a sviežejšie.
Po nastúpení do vozidla však vidieť zmeny v interiéri výraznejšie ako v exteriéri. Prepracovaná je palubná doska, v tejto výbave prešívaná akože kožou, ďalej púta pozornosť inak riešený 8″ dotykový displej, ktorý je po facelifte samostatne umiestnený na vrchnej časti prístrojovej dosky, tak ako má i30.
Interiér, resp. prístrojový panel, vsádza na striedmejšie a jednoduchšie tvary, v podstate je v tomto zachovaný rukopis z predošlého modelu. Pre niekoho to môže byt krok späť, hlavne pre tých, ktorým vyhovuje tvarovo extravagantnejší prístrojový panel. Podľa nás však nemusí byť vyšperkovaný prístrojový panel vizuálne príťažlivejší – ako sa vraví „v jednoduchosti je krása“ – tu to podľa nás určite platí. Samozrejme, všetko je vec vkusu, ale väčšina nám dá za pravdu, že čisté línie, relatívne jednoduché pravidelné tvary a dojem kvality, dávajú dôvod na pochvalu. To platí aj pre veľmi dobrú ergonómiu a ľahkú obsluhu – logicky rozmiestnené ovládače a ľahko čitateľné ukazovatele, mäkký chod ovládačov pripomínajúci prémiové modely, prehľadnú grafiku a promptnú odozvu 8“ dotykového displeja (štandardne od výbavy Style).
K pozitívnemu hodnoteniu interiéru a komfortu cestovania prispieva taktiež vzdušná a priestranná kabína, pohodlné sedadlá s optimálne riešeným posedom vpredu či vzadu – hlavne zadní pasažieri ocenia hlbší posed s výbornou oporu pre stehná a polohovateľné operadlá. To pritom stále nie je samozrejmosť.
Pre batožinu je k dispozícii v základnom 5-miestnom prevedení objem kufra 513 litrov, resp. s rezervou 488 litrov (Ford Kuga 456 litrov, VW Tiguan 570-615 litrov). Po sklopení zadných sedadiel dostanete úložný priestor až s objemom 1503 litrov a s rovnou plochou. Mínusom je pomerne vysoká nakladacia hrana 740 mm (Honda CRV 665 mm, Ford Kuga 720 mm) a absencia otvoru v zadných operadlách pre lyže alebo prepravu dlhších predmetov.
Poďme však k hodnoteniu jazdných vlastností a jazdných výkonov, resp. hodnoteniu charakteru podvozka a pohonnej jednotky. Testovacími jazdami sme podrobili Tucson s benzínovým turbomotorom 1,6 T-GDI DCT spolupracujúcim so 7-st. dvojspojkovým automatom (v režime Sport reaguje promptne ale plynule). Za jazdné výkony dostáva od nás pochvalu – jeho ťah od spodných otáčok neostáva len v striedmom pásme, ale aj za hranicou 4000 otáčok poháňa s prekvapujúcou chuťou 1604 kilogramov ťažký Hyundai Tucson promptne dopredu. Za to si však zapýta pomerne veľkú porciu paliva – aj cez 10 litrov/100 km. My sme počas testu spotrebovali 9,2 l/100 km. Povedať však treba, že sa dá s ním jazdiť aj relatívne úsporne – to však musíte využívať v bežnej premávke jeho pružnosť a zbytočne ho nepreháňať štýlom jazdy brzda – plyn. Napr. pri ustálenej rýchlosti 90 km/h mu stačí 5,7 litrov/100 km, pri 130 km/h 8,7 litrov/100 km – čo sú na takýto typ motora priaznivé hodnoty. V meste však rátajte cez 10 litrov/100 km.
Spotrebou skrátka nepatrí k tym agregátom, ktoré práve šetria peniaze v majitelovej penaženke. Pokiaľ však nenajazdíte státisíce kilometrov, tak nad úspornejším dieselom ani neuvažujte. Turbobenzín 1,6 T-GDI DCT presviedča jazdnými výkonmi, ale hlavne kultúrou chodu motora – na voľnobeh takmer bezhlučným chovaním bez rezonancie vytvára atmosféru v kabíne u dieselov po naštartovaní nepoznanú. Skrátka, keď presadnete z dieselovej do benzínovej a naštartujete, ako by ste presadli do úplne iných vozidiel. Pritom za 1,6 CRDi STYLE 100 kW dáte o 1900 € viac, jeho jazdné výkony však zaostávajú za 1,6 T-GDI DCT. Porovnateľne výkonný 2,0 CRDi je v ponuke len v najbohatšej výbave Premium, čo sa však odrazí na cene o 7100 € vyššej.
Podľa očakávania dostáva Tucson plusové hodnotenie za jazdný prejav, tak ako sme na vozidlá značky Hyundai zvyknutí – potešilo nás, že naladenie podvozku do veľkej miery zvláda nároky na športovejšiu jazdu a zároveň aj komfort pruženia. Klobúk dole! S vozidlom sa aj napriek vyššej stavbe veľmi dobre jazdí – riadenie (pokiaľ sa vám zdá preposilované, tak je možnosť stuhnutia v móde Sport) s relatívne strmým chodom a stabilný charakter podvozku umožňovali prejazd aj prudších otáčok bez toho, aby k slovu prichádzal el. stabilizačný systém (ten je možné aj deaktivovať). Tu by sme chceli oceniť fakt, že testovaný Tucson sa nedal rozhádzať pri jazde v zákrutách ani na hrboľatom a nerovnom povrchu. V teréne to už však nie je tak slávne – jeho prejazd je limitovaný svetlou výškou 172 mm a v testovanej verzii absenciou pohonu 4×4.
Celkový pozitívny dojem dotvárala bohatá výbava, kde nechýbal rad bezpečnostných systémov, napríklad udržiavanie v jazdných pruhoch, varovanie pred zrážkou (do 80 km/h sa snaží plným brzdným účinkom auto úplne zastaviť), ďalej automatické prepínanie diaľkových svetiel, predné svetlá Full-LED za príplatok, zadná parkovacia kamera, atď., veľkým plusom je 5 ročná záruka/bez obmedzenia najazdených km v cene vozidla.
[ult_tab_element tab_style=”Style_3″ tab_animation=”Fade” tab_max=”on” tab_title_color=”#ffffff” tab_background_color=”#dd3333″ tab_hover_title_color=”#ffffff” tab_hover_background_color=”#333333″ acttab_title=”#ffffff” acttab_background=”#333333″ disp_icon=”Disables” tab_describe_color=”#333333″ enable_bg_color=”#ffffff” resp_style=”Title” title_font_style=”font-weight:bold;”][single_tab title=”Technické info, plusy & mínusy” tab_id=”1516014048712-3-9″]
[/single_tab][single_tab title=”Cenník” tab_id=”1524944358121-3-4″] [/single_tab][/ult_tab_element]