Hyundai Grand Santa Fe je vnímaný predovšetkým ako vozidlo na bežné cesty. Že to zvláda bravúrne aj pri výjazde mimo pevnú vozovku či v náročnejších adhéznych podmienkach si môžete pozrieť na videu.

Na pomoc prichádza pohon všetkých kolies (k prednému náhonu sa pripája zadný v prípade, že sa predné kolesá pretočia), v prípade, že to nestačí, napríklad na zasneženej ceste, tak je možné tlačidlom uzamknúť medzinápravový diferenciál a tým rozdeliť ťažnú silu na prednú a zadnú nápravu v pomere 50:50 (funguje to len do rýchlosti 30 km/h). Taktiež je možné , čo nebýva vždy zvykom, v prípade potreby (napr. pri pohýnaní v zasneženom kopci) vypnúť stabilizačný systém.

Prekvapivo, sa vzhľadom na nárast rozmerov (v porovnaní s kratším Hyundai Santa Fe na dĺžku +225 mm a v rázvore +100 mm, na šírku +5 mm a výšku +100 mm ) dobre ovláda. Je čitateľný v hraničných situáciách, stabilný v zákrutách – bez prejavu nepríjemnej ťažkopádnosti, aj keď samozrejme väčšie rozmery a vyššiu pohotovostnú hmotnosť cítiť, ale nie tak aby sme to hodnotili ako negatívum. Stabilizačný systém na suchej vozovke v zákrutách sa v podstate nedostával ku slovu. Vykazovaná úroveň ovládateľnosti a stability je však dosiahnutá mierne na úkor komfortu pruženia.

Hyundai Grand Santa Fe to zvláda bravúrne aj pri výjazde mimo pevnú vozovku.

Podvozok aj pri 19“ kolesách síce nezadáva dôvod na nespokojnosť pri hodnotení komfortu pruženia a absorpcii nerovností, ale pokiaľ očakávate pohodlnú plavnosť, tak vás v tomto smere Grand Santa Fe neuspokojí.

Hyundai Grand Santa Fe už po modernizácii nemá módy nastavenia jazdných režimov Comfort, Normal a Sport) ale ECO, Normal a Sport. Rozdiel nastavenia Sport v porovnaní s režimami Normal a ECO sa prejaví tuhším nastavením riadenia a promptnejšou reakciou na stlačenie plynového pedálu, resp. reakciou automat. prevodovky. Na podvozku však v režime Sport reálne nemôžeme hovoriť o nejak zmene. To však nie je na škodu. Už v bežnom režime je na daný typ auta, podvozok vyladený prekvapujúco dosť pevne a skôr by sme, napríklad pri jazde po tiahlych, rovných cestách ocenili komfortnejší, plavenejší režim Comfort.

Hyundai Grand Santa Fe je čitateľný v hraničných situáciách a stabilný v zákrutách.

Pod kapotou pracuje aj po minuloročnej modernizácii stále rovnaký typ pohonnej jednotky 2,2 CRDi. V rámci faceliftu však došlo k zmene parametrov, konkrétne výkonnejšej testovanej pohonnej jednotke 2,2 CRDi 147kW pribudli 2kW a ubudlo dva decilitre na údaji kombinovanej spotreby. Ten kto by očakával vznetový 6-valec 3,0 CRDi, tak ako v modeli ix 55, bude sa musieť zmieriť len s jediným agregátom – s uvedeným štvorvalcom 2,2 CRDI. Viac sa dozviete v marcovom vydaní časopisu Autotest.

 

VIDEO

Reklama