Už v základe nadmieru agilný

Aj keď ide o základnú motorizáciu 1,6 EcoBoost 110 kW/150 koní, tak jazdnými výkonmi sa v pohode vyrovná najsilnejším benzínovým verziám konkurencii, napríklad Hyundai 2,0 GDI poháňaný objemnejším benzínovým dvojlitrovým  atmosférickým motorom, dokonca agilitou a pružnosťou prekonáva.

ford_kuga_predobok (2)

Ford Kuga sme mali na test ako prvý v dieselovej verzii (2,0TDCI 120kW/163k) s pohonom 4×4. Teraz uvádzame hodnotenie a test benzínovej verzie Ford Kuga 1,6 EcoBoost, ktorá môže byť zaujímavá alternatíva pre tých, ktorí nevyžadujú pohon 4×4, ocenia kultivovanejší prejav, aj keď 2,0 TDCI 120kW/163k pracuje na daný typ motora taktiež kultivovane, veľmi dobré jazdné výkony a porovnateľnú spotrebu. Pre porovnanie pripomíname stručné hodnotenie: Ford Kuga 2,0 TDCi (163k/120 kW) dodáva vozidlu slušnú porciu dynamiky, resp. pružnosti, ale výraznejšie len v pásme cca 1900-3500 otáčok, čo je viac-menej typické pre dieselové agregáty. Zaskočiť vás však môže, že pri rozjazde po stlačení plynového pedálu nasleduje relatívne ležérna odozva, aj keď zrýchlenie 10,4 s, max. rýchlosť 196 km/h nie je zlé, ale jednoducho necítiť subjektívne, pri stlačení pedálu, toľko koní pod kapotou  – za to môže jeho nastavenie, ktoré je vyslovene „ekonomické“. Napriek tomu nerátajte s nejak nízkymi hodnotami spotreby – mix 7,6 litra/100 km (Kuga v meste vykazuje 7,9 l/100 km, pri ustálenej 90 km/h 5,6 l/100 km a pri 130 km/h rátajte s relatívne vyššou spotrebou 8,7 l/100 km, čo je zrejme dôsledok sprevodovania 6-st. manuálnej prevodovky, ktorá zbytočne drží v tomto režime jazdy motor vo vyšších otáčkach (2500 otáčok). Poznámka – obvykle obdobný diesel točí 2100 otáčok.

ford_kuga_bok

Z tohto pohľadu benzínová verzia 1,6 EcoBoost, 110kW/150k, 240Nm (6-st.manuálna prevodovka, 4×2) nemusí byť aj pre tých, čo sa v prvom rade pozrú na spotrebu a fandia dieselom, nezaujímavá alternatíva. Je pravda, že pri razantnejšej jazde benzín akoby nemal strop a diesel áno. Inak, pokiaľ benzín netočíte do otáčok, čo je vzhľadom na jeho veľmi dobru pružnosť zbytočné, je na tom z pohľadu spotreby v porovnaní s dieselom takmer rovnako, resp. aj lepšie (v meste potrebuje 8,3 litra, mimo mesta pri 90 km/h 5,9 litrov a na diaľnici 8,5 litrov/100 km) – v teste spotreboval 7,8 litrov/100km. Pritom 1,6 EcoBoost je na tom lepšie kultúrou chodu motora a pocitovo pri rozbiehaní živším prejavom, resp. po stlačení plynového pedálu prejavuje promptnejšiu aj keď lineárnu (rozbiehate sa ako s elektromobilom, či električkou) a väčšiu chuť do zrýchľovania v širšom pásme otáčok, benzínový agregát nemá tak plochú charakteristiku, a jeho výkon citeľne rastie aj s otáčkami. Naopak, dieselová verzia je na tom lepšie pružnosťou, resp. letmým zrýchlením v pásme cca 2000-3000 otáčok. Samozrejme, pokiaľ sa rozhodnete pre testovanú verziu 1,6 EcoBoost 4×2, treba rátať v porovnaní s dieselovou verziou 2,0TDI s pohonom 4×4 s horšou trakciou a v zhoršených adhéznych podmienkach (sneh…), resp. pri jazde po poľnej ceste, či v miernom teréne v dôsledku pohonu iba prednej nápravy menšou všestrannosťou, čo je však očakávateľné. Naopak, na pevnej ceste v zákrutách sa prejavuje lepšou agilitou, jeho jazdný prejav  je skôr ako kombi, než SUV. Auto je ľahšie (-130 kg), predok je menej zaťažený a podvozok pôsobí pevnejšie. Menšie zaťaženie predku má pozitívny vplyv na menší sklon do nedotáčavosti a pevnejší podvozok na menší náklon karosérie. Mínusom je pocitovo o niečo menej suverénna absorpcia nerovností. Stále však bez otravných rázov do kabíny.

ford_kuga_zadobok

Posed za volantom nie je typický à la SUV, rozsah nastavenia umožňuje vodičovi zaujať pomerne nízky posed, čo radi kvitujeme, nakoľko nemusí každému vyhovovať vyššia pozícia ako na stoličke. Sedadlá rozmermi a vystlaním spĺňajú nároky na pohodlné cestovania a vpredu tvarovaním aj na oporu tela v zákrutách. Napriek tomu, že šírka karosérie je v porovnaní s predchodcom užšia -4 mm, tak pocitovo je v kabíne viac voľnosti na šírku, čo potvrdilo aj premeranie na úrovni v lakťoch +31 mm, na výšku a v pozdĺžnom smere na zadných sedadlách taktiež poskytuje dostatok voľnosti. Pre batožinu je k dispozícii objem 406/1653 litrov, ktorý narástol +46 litrov v porovnaní s predchodcom, čo zrejme ocení väčšia časť klientely. Inak, celkový dojem v interiéri si zaslúži pochvalu. Kvalita spracovania a kvalita použitých materiálov je na vysokej úrovni. Prístrojový panel aj s ovládačmi a ukazovateľmi verne nasleduje ostatné modely značky Ford. Jeho extravagantný dizajn, viacero malých ovládačov a absencia väčšieho dotykového displeju, nemusí byť práve každému po chuti. Že sa to dá robiť aj lepšie, ukazuje nová generácia Ford Focus s prehľadnejším umiestnením a menším počtom ovládačov na stredovom paneli a s veľkým dotykovým displejom. Je viac ako pravdepodobné, že to čaká pri prvom facelifte aj nový Ford Kuga.

Testovaný Ford Kuga 1,6 EcoBoost bol v ponuke za akciových 19.990 € v limitovanej sérii Trend X, kde oproti štandardnej výbave Trend nechýbala automatická klíma, elektrické vyhrievané predné sedadlá, elektricky vyhrievané predné okno a tlakové ostrekovače svetlometov, resp. v bohatšej výbave Spirit X v cene 23.390 € (viď cenník). Aktuálne 1,6 EcoBoost nahradila rovnako výkonná motorizácia 1,5 EcoBoost 150 koní, ktorá je však s výbavou Trend X v ponuke od 21 990€.


TECHNICKÉ PARAMETRE

MOTOR  
Typ Zážihový, turbo
Počet valcov/ventilov 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1596
Vŕtanie x zdvih (mm) 79,01×81,40
Stupeň kompresie 10,1
Max. výkon kW(k) ot min-1 150(110)/5700
Max. krút. moment (Nm/ot min-1) 240/1600-4000
Pohon predných kolies
Prevodovka 6-st. manuál
PODVOZOK  
Predná náprava McPherson
Zadná náprava viacprvková
Riadenie s el. posilňovačom
Priemer otáčania (m) 11,0
Brzdy vpredu kotúčové chladené
vzadu kotúčové
Pneumatiky 235/55 R17
KAROSÉRIA  
Typ karosérie SUV, 5-miestna
Dĺžka – šírka – výška (mm) 4524-1838-1702
Rázvor (mm) 2690
Rozchod kolies vpredu/vzadu (mm) 1563/1565
Svetlá výška (mm)
Objem batož. priestoru (l) 406/1653
Objem palivovej nádrže (l) 60
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1580
Užitočná hmotnosť (kg) 520
Celková hmotnosť (kg) 2100
VNÚTORNÉ ROZMERY (mm)   Pre cestujúcich vpredu  
Vzdialenosť plynový pedál – operadlo sedadla 980
Vnútorná šírka v oblasti lakťov 1475
Vnútorná šírka minimum
Vzdialenosť sedák – strop min./max. 945/1005
Vzdialenosť podlaha – sedák min./max. 315/350
Pre cestujúcich vzadu 2. rad sedadiel  
Vzdialenosť predné operadlo – zadné operadlo 795
Vnútorná šírka v oblasti lakťov 1488
Vnútorná šírka minimum
Vzdialenosť sedák – strop 940
Vzdialenosť podlaha – sedák 350
Dĺžka predný sedák 498
Dĺžka zadný sedák 470
Priestor pre chodidla vzadu pod pred. sedákmi: ÁNO
JAZDNÉ VÝKONY A SPOTREBA Udávané (výrobca)  
Zrýchlenie z 0-100 km/h 9,7
Maximálna rýchlosť (km/h) 195
Spotreba mesto (l/100 km) 8,3
Spotreba mimo mesta (l/100 km) 5,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,6
Emisie CO2 (kg.km-1) 162
Namerané  
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h 9,6
Spotreba v teste pri 90km/h (l/100 km) 5,9
Spotreba v teste pri 130km/h(l/100 km) 8,5
Spotreba v teste mesto (l/100 km) 8,3
Spotreba v teste priemer (l/100 km) 7,8
Brzdná dráha z 100 – 0 km/h (m)

2013-Ford-Kuga-Steering-Photos

CENA MODELU OD (€ s DPH) 19 990
CENA VERZIE OD (€ s DPH) 23 390
CENA TESTOVANEJ VERZIE (€ s DPH) 27 085
POISTENIE(€ s DPH) KOOPERATIVA a.s.                         
Havarijné,poškodenie,lúpež (5% spoluúčasť min. 170€, s 30% bonusom) 695
Povinné zmluvné (s max 60% bonusom ) 239
Registračný poplatok (€) 397
Bez straty hodnoty vozidla (servisné náklady + PHM + zákonná poistka + poistné + pneumatiky)
1. rok pri najazdení 15.000 km 2949
1. rok pri najazdení 30.000 km 4267
2. rok pri najazdení 30.000 km 5700
2. rok pri najazdení 60.000 km 10 487
3. rok pri najazdení 45.000 km 8103
3. rok pri najazdení 90.000 km 13 909
So stratou hodnoty vozidla (servisné náklady + PHM + zákonná poistka + poistné + pneumatiky + reg-popl. + strata hodnoty)
1. rok pri najazdení 15.000 km 11 034
1. rok pri najazdení 30.000 km 12 352
2. rok pri najazdení 30.000 km 16 285
2. rok pri najazdení 60.000 km 19 938
3. rok pri najazdení 45.000 km 19 941
3. rok pri najazdení 90.000 km 26 994
Cena PHM (€/liter) 1,400
Normohodina (€ s DPH) 29,38
Gar. kontroly (km) 20 000/1 rok
Výmena oleja 20 000/1 rok
CENY NÁHRAD. DIELCOV (€ s DPH)
Predná kapota 382
Predný blatník 191
Svetlomet. + smerovka 757
Spätné zrkadlo el. 364
Predný nárazník 455
Predný tlmič 159
Predné brzdové platničky 148
ZÁRUKA (roky)
Prehrdzavenie karosérie 12
Lak 2
Na celé auto 4
Motor a mechanické časti 4
PREDPOKLADANÉ CENY (€ s DPH)   
Po 1. roku 30.000 km 19 000
Po 2. roku 60.000 km 16 500
Po 3. roku 90.000 km 14 000

2013-Ford-Kuga-Rear-Interior-View-Photos


KONKURENCIA

Typ auta Honda CRV 2,0 I-VTEC  Hyundai Aygo 1,0 
Max. výkon kW(k)/ot.min-1 155(114)/6500  99(135)/6300
Max.kr. moment (N.m/min) 192/4300  164/4850
Max. rýchlosť (km/h) 192  178
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 10,0  11,1
Prevodovka 4×2  4×2
Komb. spotreba (l/100 km) 6,2  6,0
Batožinový priestor (l) 589  465
Cena motorizácie od (€) 21 350,-  17 490,-
PLUSY
+   vzhľad vozidla
  výkonná základná motorizácia
  priaznivá akciová cena 
+   jazdné vlastnosti
  kultúra chodu motora
  väčší kufor v porovnaní s predchodcom
  vnútorný priestor
  kvalita spracovania
MÍNUSY
–   absencia ponuky  4×4 v testovanej motorizácii
–   pre niekoho môže byť veľa ovládačov na prístrojovom paneli
 

FOTOGALÉRIA

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Reklama