Automobilka Subaru predstavila nový elektromobil Solterra vybavený štandardne  pohonom všetkých kolies.

Keď sa na tento model pozriete, tak si  pomyslíte: “Hmm,… toto som už niekde videl.” Áno, máte pravdu Subaru Solterra je v podstate dvojča s nedávno predstaveným modelom Toyota bZ4X. Subaru totiž vyvinulo svoj prvý SUV elektromobil s názvom Solterra v spolupráci s Toyotou.

Oba modely sa prezentujú zaujímavým dizajnom s rovnakou hranatou karosériou, v detailoch je však po vizuálne stránke vidieť rozdiel, najviac na prednej maske a svetlometoch. V zadnej časti sú rozdiely minimálne. Upravená je len grafika svetiel. Inak slovo Solterra sa skladá z latinských slov „Sol“ (slnko) a „Terra“ (zem) a podľa nás znie foneticky príjemnejšie ako bZ4X.  Subaru chce týmto vyjadriť rešpekt k prírode a poukázať na ekologickejší  elektrický pohon.

Subaru-Solterra (2)
Subaru Solterra

Interiér prináša moderné pracovisko vodiča s dominantnou 12,3“ dotykovou obrazovkou infotainmentu spojenou s vyvýšeným stredovým tunelom, na ktorom je otočná hlavica radiacej páky. Vo vozidle Subaru je taktiež prvýkrát použité usporiadanie s nízkou prístrojovou doskou a hore umiestnenými digitálnymi ukazovateľmi, viditeľnými nad volantom.

Solterra je tak ako bz4X postavená na špeciálnej elektrickej architektúre, Subaru jej hovorí E-Subaru Global Platform, ktorú Toyota vyvinula v spolupráci so  Subaru. V rozmeroch má podobný pôdorys ako Forester, tj. na dĺžku 4 690 mm, širku 1 860 mm a výšku 1 650 mm a v rázvore 2 850 mm. Solterra jazdí štandardne na 18-palcových kolesách, 20-palcové budú k dispozícii za príplatok. Svetlá výška 210mm podčiarkuje za elektrická Solterra sa nezľakne aj terénu.

Toyota-bZ4X
Toyota bZ4X

Elektromotor a pohon všetkých kolies AWD

Toyota je v rámci spolupráce zodpovedná za pohonného ústrojenstvo, Subaru do projektu prispieva svojimi odbornými znalosťami v oblasti pohonu všetkých štyroch kolies.

Vďaka mnohoročným skúsenostiam s vývojom technológií pohonu všetkých štyroch kolies sa spoločnosti Subaru podarilo skonštruovať pohonnú sústavu s agilne reagujúcimi elektromotormi a flexibilným rozdeľovaním hnacej sily medzi predné a zadné kolesá. Solterra tak môže naplno využiť priľnavosť všetkých štyroch kolies a ponúknuť vodičovi pocit istoty a bezpečia.

Tak ako iné SUV značky Subaru, aj Solterra má vo výbave systém ovládania pohonu všetkých kolies X-MODE, prinášajúci ešte väčší pocit istoty v rôznych podmienkach na cestách. Pre tých, ktorí majú záujem vydať sa so Solterrou do terénu, je tu nová funkcia „Grip Control“, ktorá je v podstate tempomatom pri nízkej rýchlosti.

Subaru-Solterra-interier (1)
Subaru Solterra-interier

Na rozdiel od svojho kolegu z Toyoty sa Solterra spolieha – ako by to inak mohlo byť, keď ide o Subaru – výlučne na pohon všetkých kolies. Dva elektromotory, ktoré samostatne poháňajú predné a zadné kolesá, zabezpečujú systémový výkon 160 kW. K dispozícii je lítium-iónová batéria s kapacitou 71,4 kWh, ktorá by mala zabezpečiť dojazd 460 kilometrov podľa japonskej normy WLTC. Neskôr by mala prísť ešte výkonnejšia verzia STi.

Príchod na trh v polovici roku 2022

novembra bolo auto predstavené v Japonsku a po prvýkrát naživo a v plnej kráse bude Solterra vystavená na autosalóne v Los Angeles zajtra 17. novembra. Dvojtonová Solterra sa má dostať na trh v polovici roku 2022. Subaru zatiaľ však neposkytlo žiadne informácie o cenách.

      Zdroj: Subaru, Carscoops                                                            Lukáš Vajda

Reklama