Štúdia Cupra Tavascan dnes absolvovala svetovú premiéru  na autosalóne vo Frankfurte.

  • Na pohon slúžia dva elektromotory – jeden na prednej a druhý na zadnej náprave – s celkovým výkonom 225 kW (306 k)
  • Vozidlo skonštruované s využitím stavebnice MEB koncernu Volkswagen má batériu s kapacitou 77 kWh, umožňujúcu dojazd 450 km

Po premiére štúdie Cupra Formentor s pohonom plug-in hybrid na jar tohto roku Cupra  postúpila o krok ďalej víziou plne elektrického športového automobilu v podobe štúdie CUPRA Tavascan.  Výsledkom je štúdia Cupra Tavascan, vozidlo konštruované pre nový segment, v ktorom sa a očakáva rast 15 % ročne – kupé SUV s elektrickým pohonom.

Štúdia Tavascan je prvým modelom značky Cupra s plne elektrickým pohonom. Pod atraktívnou karosériou plnou dramatických liniek  sa skrýva elektrický systém pohonu s vysokým výkonom, tichým chodom a vysokou účinnosťou. Dva elektromotory – jeden na prednej náprave a druhý na zadnej – spolu poskytujú systémový výkon 225 kW (306 k), ktorý sa adaptívne prenáša na všetky kolesá. Štúdia Cupra Tavascan zrýchľuje z pokoja na tempo 100 km/h za menej ako 6,5 sekundy.

Udávaný dojazd je až 450 km podľa novej metodiky WLTP, ktorý umožňuje lítiovo-iónová akumulátorová batéria pohonu s kapacitou 77 kWh. Pretože vozidlo využíva modulárnu stavebnicu elektromobility MEB koncernu Volkswagen, batéria je umiestnená v podlahe medzi nápravami a nížšie ťažisko prispieva k vysokej dynamike jazdy.

Meno Tavascan je prevzaté z dediny v Pyrenejach, ktorá sa vyznačuje fascinujúcou scenériou a okolitou prírodou.

„Okrem modelu Cupra Formentor, ktorý sa začne predávať v roku 2020 spolu s ďalšími dvoma výkonnými modelmi s pohonom plug-in hybrid, sme demonštrovali naše technologické schopnosti vývojom prvého pretekového cestovného automobilu s elektrickým pohonom Cupra e-Racer. Predstavením štúdie Cupra Tavascan prenášame túto víziu na cestu a dokazujeme, že aj vysoko výkonné vozidlo môže mať elektrický pohon,“ povedal Wayne Griffiths, výkonný riaditeľ značky Cupra.

Reklama