Štúdia Vision RS dáva nahliadnuť do budúcnosti, ako si automobilka Škoda predstavuje nasledujúce športové automobily typu RS a naznačuje taktiež podobu budúceho nástupcu Rapidu.

Označenie RS, ktoré bolo prvýkrát použité v roku 1974 na pretekárskych automobiloch 180 RS a 200 RS, označuje od roku 2000 športové modely rôznych modelových radov Škoda, ako napríklad model Octavia RS, Fabia RS či nový Kodiaq RS, ktorý absolvuje svetovú premiéru na parížskom autosalóne. Štúdia Vision RS ukazuje, ako môžu v budúcnosti vyzerať vozidlá RS českej automobilky. Kompaktný model spája silný športový charakter s ekologickou prevádzkou a funkčnosťou. Vďaka použitým materiálom z neživočíšneho pôvodu a elektrickému pohonu budú vozidlá šetrnejšie k životnému prostrediu. Dynamické línie vozidla a prvky z karbónu, ľahkého a pevného, technicky vyspelého materiálu, používaného v motošporte, posunú vozidlá RS na ešte športovejšiu úroveň.

Vďaka elektrickému pohonu ponúka štúdia Škoda Vision RS výborné dynamické vlastnosti a je tiež úsporná. Plug-in hybridný pohon kombinuje benzínový motor s objemom 1,5 l a výkonom 110 kW/150 k s elektromotorom s výkonom 75 kW. Dosahuje systémový výkon 180 kW/245 k. K životnému prostrediu šetrnú prevádzku tohto pohonu preukazuje hodnota emisií CO2, ktorá je iba 33 g/km. Pri jazde na čisto elektrický pohon, a teda bez emisií, je maximálny dojazd 70 km.

Päťdverová Vision RS má dostatočne veľa priestoru. Dĺžka štúdie je 4 356 mm a ponúka miesto pre 4 cestujúcich. Objem batožinového priestoru dosahuje 430 l. Vďaka moderným možnostiam konektivity a hlasovému asistentovi Alexa od spoločnosti Amazon, je štúdia dostatočne pripravená aj na digitálnu budúcnosť.

Reklama