Elektrické SUV značky Škoda model Enyaq Sportline iV bude v ponuke aj vo variante Sportline.
V rámci tejto výbavy dostane interiér a exteriér s výrazné na čierno lakovanými prvkami, ďalej znížený športový podvozok a taktiež dvadsať a dvadsaťjeden palcové kolesá. V ponuke budú tri varianty pohonu s dojazdom až 527 km.
Názov Sportline označuje už tradične vozidlá Škoda so športovým vzhľadom a dynamickými jazdnými vlastnosťami. Škoda ponúkne variant Sportline aj pre svoje prvé plne elektrické SUV. Čierne lakované prvky karosérie, veľké kolesá z ľahkej zliatiny a znížený športový podvozok (predná náprava je znížená o 15 mm, zadná náprava o 10 mm) dodávajú vozidlu Škoda Enyaq Sportline iV vo verzii Sportline športovejší vzhľad a ešte istejšie jazdné vlastnosti. V interiéri zaujmú športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, trojramenný športový multifunkčný volant a dekoračné lišty v dekore Carbon.
V ponuke budú tri varianty pohonu.
Enyaq Sportline iV ponúkne tri pohonné jednotky. Verzia Enyaq Sportline iV 60 ponúka maximálny krútiaci moment 310 Nm. Elektromotor umiestnený na zadnej náprave má výkon 132 kW. Batéria, ktorá má kapacitu 62 kWh (respektíve netto kapacitu 58 kWh), umožňuje dojazd viac ako 400 km v režime WLTP.
Verzia Enyaq Sportline iV 80 má silnejšiu batériu s kapacitou 82 kWh (netto kapacitu 77 kWh) a dojazd až 527 km v režime WLTP. Elektromotor umiestnený na zadnej náprave má výkon 150 kW.
Rovnakú batériu využíva aj verzia Enyaq Sportline iV 80x s výkonom 195 kW a maximálnym krútiacim momentom 425 Nm. Táto verzia má dva elektromotory a pohon všetkých kolies. Dojazd činí až 501 km v režime WLTP. Maximálna rýchlosť činí pri všetkých troch variantoch motorov 160 km/h.
Rovnako ako Enyaq iV sa bude verzia Sportline vyrábať v hlavnom výrobnom závode v Mladej Boleslavi. Ide o jediné vozidlo na báze platformy MEB koncernu Volkswagen, ktorý sa v Európe nevyrába v Nemecku.
Text a foto: Škoda