Automobilka Škoda Auto nahradila výpadky výroby káblových zväzkov. Kvôli chýbajúcim iným súčiastkam je však výroba áut stále obmedzená a Škoda vyrába zhruba o tretinu menej vozidiel ako v dobe pred covidovou pandémiou.
Káblové zväzky dovážala automobilka z Ukrajiny, ale kvôli vojne bola ich výroba obmedzená a pozastavilo to výrobu áut. Časť ukrajinských zamestnancov sa preto presunula do závodu v Mladej Boleslavi. Zároveň si automobilka zaistila novú výrobnú kapacitu v Maroku a Rumunsku.
„V Mladej Boleslavi aktuálne vznikajú káblové zväzky pre model Fabia Combi, v nasledujúcich týždňoch sa rozbehne aj výroba pre modelové rady Octavia, Kodiaq, Karoq a Superb,“ uviedol hovorca automobilky Tomáš Kotera.
Okrem nových kapacít sa obnovila výroba káblových zväzkov v ukrajinskom závode v Žytomyre. Firma si tak zaisťuje výrobu dielcov na viacerých miestach. To isté sa týka aj vysokonapäťových káblových zväzkov, ktoré sú okrem iného potrebné na dobíjanie elektromobilov Enyaq.
Od konca júna sa budú tieto káblové zväzky vyrábať v Rumunsku a od septembra aj v závode v ukrajinskom meste Chmelnický.
Bez nočných smien
Napriek tomu výroba áut vo firme stále nie je na maxime kapacity a rušia sa hlavne nočné smeny. „Naďalej sa stretávame s nedostatkom niektorých dielcov, okrem čipov alebo dverných výplní chýbali napríklad aj USB porty v Kvasinách,“ uviedli odborári vo svojom týždenníku. Okrem rušenia nočných smien firma pristupuje aj k spomaľovaniu výrobného taktu na niektorých linkách.
Zatiaľ čo v čase pred covidovou pandémiou bola celková denná kapacita v mladoboleslavskom závode 2500 vozidiel za deň, v týchto dňoch zíde z liniek len 1700 áut denne.
“V budúcom týždni by to malo byť 1900 vozidiel denne,” povedala Právu hovorkyňa automobilky Gabriela Slabihoudková, podľa ktorej sa ale kvôli stále nestabilnej situácii zle predikuje ďalší vývoj.
Podľa odborov sa napríklad na montáži Octavie ide 130 vozidiel pod plán. Za týždeň sa na tejto linke vyrobí vyše 4000 vozidiel, z toho tisíc Enyaqov a vyše 3000 Octavií.
Nočné smeny nejdú vôbec. Podobne sú na tom aj ďalšie linky, napriek tomu automobilka počíta s postupným navyšovaním kapacít. „V minulom týždni sa konala skúška výroby 166 vozidiel Enyaq v jednej smene. Je to príprava na budúcich 500 Enyaqov denne,“ oznámili odbory.
Zdroj: Škoda, Novinky.cz Michal Pospíšil