SEAT ide preinvestovať 5 miliárd eur od roku 2020 do roku 2025. Tieto investície podporia nové projekty v oblasti výskumu a vývoja v technickom centre SEAT, zamerané predovšetkým na elektrifikáciu modelového programu, ako aj na vybavenie výrobných závodov Martorell, Barcelona a SEAT Componentes.
Carsten Isensee, predseda predstavenstva SEAT, zdôraznil, že „tento investičný plán nám umožní zvládnuť výzvy budúcnosti s odhodlaním a optimizmom, takže budeme mať silnejšiu, inovatívnejšiu a trvalo udržateľnejšiu spoločnosť. Chceme, aby sa v závode Martorell od roku 2025 vyrábali elektrické vozidlá keď trh elektrických automobilov vzrastie.“
Predseda predstavenstva SEAT tiež povedal, že „našim cieľom je viesť transformáciu automobilovej branže v Španielsku. Na zabezpečenie budúcnosti automobilového priemyslu v Španielsku potrebujeme spoluprácu s centrálnou, regionálnou a miestnou verejnou správou. Nedokážeme to urobiť sami. Plán, predstavený španielskou vládou, je krokom správnym smerom pre ďalší rozvoj automobilovej branže.“
Jedna spoločnosť, dve značky
Na tlačovej konferencii, zameranej na prezentáciu stratégie spoločnosti do budúcnosti, konanej dnes v CASA SEAT, Wayne Griffiths, člen predstavenstva SEAT pre predaj a marketing a CEO značky CUPRA zdôraznil, že „SEAT a CUPRA sú základom pre rozvoj našej spoločnosti. Každá značka má svoju jasné rolu, vlastnú osobnosť i atribúty a oslovuje rozličné profily zákazníkov. Preto sa dopĺňajú a nemôžu sa navzájom nahradiť. SEAT predstavuje vstupnú bránu do koncernu Volkswagen: máme najmladších zákazníkov – priemerne o 10 rokov mladších – a mnoho zákazníkov, ktorí si kupujú svoje prvé auto. CUPRA naopak cieli na nový segment trhu, ktorý leží medzi masovým trhom a tradičným segmentom premium. Sme presvedčení, že tu máme veľký potenciál rastu medzi zákazníkmi, ktorí hľadajú jedinečnosť značky CUPRA.“
Ako povedal Carsten Isensee, „SEAT je a v budúcnosti bude ešte viac spoločnosťou s dvoma presne definovanými značkami vo svojej štruktúre – SEAT a CUPRA. SEAT a CUPRA sú dve strany tej istej mince. SEAT poskytuje značke CUPRA objemovú bázu pre rast v oblasti výroby, výskumu a vývoja, ako aj ľudských zdrojov a CUPRA umožňuje značke SEAT posunúť ťažisko smerom k emocionálnejším automobilom s vyššou pozíciou na trhu.“ Carsten Isensee dodal, že „odbory a vedenie spoločnosti zdieľajú spoločnú víziu a intenzívne pracujú ruka v ruke na zabezpečení budúcnosti spoločnosti a jej značiek.“
Investičné možnosti obidvoch značiek ležia v štruktúre spoločnosti a jej zdrojoch ako je vyše 15.000 zamestnancov a tri výrobné závody: SEAT Martorell, SEAT Barcelona a SEAT Componentes. Centrála spoločnosti a kreatívny i technologický potenciál, ktorý tvoria dizajnové centrum a technologické centrum, sú situované v areáli závodu Martorell a začlenené do štruktúry spoločnosti SEAT. Neďaleko v Barcelone sú situované CASA SEAT a SEAT:CODE – centrum vývoja softvéru spoločnosti SEAT.
Práve dnes spoločnosť oznámila, že SEAT:CODE dostane nové kancelárie v Barcelone v srdci lokality Rambla, kde bude tím vyše 150 vývojárov softvéru viesť digitálnu transformáciu spoločnosti a vytvárať digitálne produkty a riešenia podporujúce značky SEAT a CUPRA, ako aj definovať digitálne riešenia pre koncern Volkswagen. SEAT už prijal do SEAT:CODE 20 nových profesionálov a v niekoľkých najbližších mesiacov plánuje prijať ďalších 100 expertov.
CUPRA získava impulz novým modelom el-Born
Od založenia vo februári 2018 značka CUPRA exponenciálne rástla a prekonala všetky očakávania. Po otvorení novej centrály CUPRA Garage a premiére modelov CUPRA Leon a CUPRA Formentor, na ktorý bol dnes spustený predpredaj, spoločnosť SEAT prijala rozhodnutie, že nový elektrický model el-Born sa bude vyrábať pod značkou CUPRA.
CUPRA el-Born je model, ktorý bol kompletne navrhnutý a vyvinutý v Barcelone. Využíva modulárnu stavebnicu elektromobility MEB koncernu Volkswagen a bude sa vyrábať v závode Zwickau v Nemecku. CUPRA el-Born sa začne predávať v roku 2021.
Mierny optimizmus pre druhý polrok
Carsten Isensee, predseda predstavenstva SEAT, na tlačovej konferencii zhodnotil aj prvých šesť mesiacov roka 2020, obdobie poznamenané koronavírusom. Uviedol, že „prvá polovica roka bola asi najzložitejšou v celej histórii značky SEAT. Očakávali sme, že ekonomické výsledky rokov 2020 a 2021 budú zložité a teraz k nim musíme navyše pripočítať veľmi vážny vplyv COVID-19 na automobilový priemysel.“ Súčasne však Carsten Isensee vyjadril mierny optimizmus o pokroku pri rozbehu automobilovej výroby nasledujúcich mesiacoch: „V uplynulých týždňoch sa začalo črtať mierne zlepšenie ako sme začali obnovovať naše aktivity. Sme presvedčení, že sa zotavíme, aspoň čiastočne, v druhej polovici roka 2020.“
Z hľadiska priemyselnej výroby závode SEAT Martorell už dosiahol takmer úplnú kapacitu z obdoba pre koronavírusom a dnes vyrába takmer 1.900 automobilov denne. Aj závody SEAT Barcelona a SEAT Componentes sú už blízko k dosiahnutiu objemu výroby pred koronavírusom. Závod Martorell sa pripravuje na spustenie výroby nového modelov CUPRA Formentor a SEAT Leon s pohonom plug-in hybrid v druhom polroku. Obidva tieto nové modely sa budú vyrábať na linke číslo 2 v závode Martorell, na ktorej bola začiatkom roka spustená výroba modelového radu Leon štvrtej generácie.
Zajtra debutuje nová predplatiteľská služba SEAT MÓ v Barcelone
Okrem štvorkolesových vozidiel ide spoločnosť SEAT poskytovať aj dvojkolesové vozidlá prostredníctvom značky SEAT MÓ, ktorá je špecializovaná na prostriedky mikromobility a bola integrovaná do štruktúry značky SEAT. Značka SEAT MÓ pred troma týždňami predstavila dva svoje nové produkty: elektrický skúter SEAT MÓ eScooter 125 a elektrickú kolobežku SEAT MÓ eKickScooter 65.
Zajtra SEAT MÓ spustí nový predplatiteľský model v Barcelone, službu mobility all-inclusive, ktorá umožní zákazníkovi využívať elektrický skúter SEAT MÓ eScooter 125 ľubovoľne dlho – dni, týždne alebo mesiace (vrátane údržby, poistenia a nabíjania) bez povinnosti trvalého užívania. Pri prenájme na 3 mesiace je poplatok za službu 149 € mesačne. S týmito skútrami okrem toho SEAT MÓ v najbližších mesiacoch spustí službu zdieľania vozidiel v Barcelone.