Seat ako jedna z posledných automobiliek prichádza do segmentu SUV. Nemusí to byt však pre Seat na škodu. Ako sa hovorí, „to najlepšie na koniec“, môže aj v tomto prípade platiť. Potenciál nového SUV Seat Ateca nestojí len na subjektívnom, ale aj objektívnom hodnotení – viď. tabuľka, kde vo viacerých parametroch vyškoľuje celý rad konkurentov.
Jeho prekvapivým tromfom je veľkosť vnútorného a batožinového priestoru, napriek tomu, že rozmermi nijak nevyčnieva, resp. sa skôr v konkurencii stratí – hlavne na dĺžku (viď tabuľka). Vpredu aj vzadu je miesta vo všetkých smeroch nadbytok – vpredu s nadpriemernou šírkou, vzadu pre kolená a hlavu. Vzadu voľnosťou pre kolená 817 mm (Kadjar 761 mm, Kia Sportage 790 mm) a pre hlavu 1020 mm (Kadjar 915 mm, Kia Sportage 978 mm) poráža celú plejádu konkurentov (viď tabuľka). To isté platí aj pre kufor, do ktorého naložíte po plató slušných 510 litrov batožiny a po sklopení zadných operadiel – tie možné sklopiť páčkou aj priamo z kufra – až 1579 litrov. Pod podlahou je dojazdová rezerva s netradičným rozmerom 125/70 R18 a ešte niekoľko odkladacích priehradok.
Otvárať, a na rozdiel od konkurencie aj s možnosťou zatvárať kufor bez pomoci rúk, je možné podkopnutím nohy pod zadný nárazník. Je to praktické, keď potrebujete kufor otvoriť a blížite sa k autu s plnými rukami nákupu alebo naopak, keď vykladáte nákup do plných rúk a potrebujete pri odchode od auta kufor zatvoriť.
Na pohon sú k dispozícii turbokompresorom prepĺňané benzínové motory TSI a naftové TDI vo výkonovom rozpätí od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k) v kombinácii s pohonom predných alebo všetkých kolies, s manuálnou prevodovkou alebo s prevodovkou DSG s dvoma spojkami. Po technickej stránke je spriaznený s novým modelom VW Tiguanom.
My sme mali na krátke zoznámenie verziu Seat Ateca 1,4 TSI 110kW s pohonom 4×2 a so 6-st. manuálnou prevodovkou. Už po pár kilometroch jazdy sme konštatovali, že skúšanej Atece veľmi dobre sadne turbobenzín 1,4 TSI 110kW s technológiou vypínania dvoch valcov. Pokiaľ sa pozriete na tabuľku zrýchlenia a max. rýchlosti (z 0-100 km/h za 8,5 s, max. rýchlosť 201 km/h), tak je jasné, že takmer celá konkurencia (s porovnateľnými agregátmi a pohonom 4×2) pozerá v pomyselných pretekoch jazdných výkonov Seatu Ateca na chrbát. Viac sa dozviete v októbrovom vydaní časopisu AUTOTEST.