Rolls-Royce Spectre je s cenou 390 000€ najdrahší elektromobil, ktorý je na trhu, ak samozrejme neberieme do úvahy malosériové vozidlá typu superšport, ako napríklad Pininfarina Battista či Rimac Nevera predávajúce sa v cene cez 2 000 000€.

Rolls-Royce Motor Car Prague – ako jediný díler značky Rolls-Royce v Čechách a na Slovensku, ktorý má predajňu v budove hotela InterContinental v Parížskej ulici, predal od roku 2016 viac 300 vozidiel. Len ako zaujímavosť, jeden z prvých modelov Rolls Royce Spectre poputoval zákazníkovi práve na Slovensko. Nový majiteľ si musel naň počkať dva roky.

Na fotkách to možno až tak nevyznie ale v prípade Spectre ide o poriadny kus auta. Na dĺžku meria totiž 5475 milimetrov a na šírky takmer dva metre. Toto kupé, alebo ak chcete fastback, s dvoma dozadu otvárateľnými dverami pôsobí tak ako sa na vozidlo tejto značky patri majestátnym a luxusným dojmom.

Dizajn bol prispôsobený zvýšeným aerodynamickým požiadavkám elektromobilu. Britský automobil s pohonom všetkých kolies sa môže pochváliť pôsobivým koeficientom aerodynamického odporu 0,25, ktorý má svoj zodpovedajúci podiel na jazdných výkonoch a najmä na nízkej hlučnosti.

Rolls Royce Spectre

Prvý model bez dvanásťvalca

Rolls-Royce je známy desaťročia nielen najexkluzívnejšími autami na svete, ale aj tichým pohonom s dvanástimi valcami. Tomu však bude čoskoro koniec. Luxusné kupé Spectre privádza Britov do elektrického veku. Spectre je prvým Rolls-Royce, ktorý nahradil svoje high-tech spaľovacie motory V12 najmodernejšími elektromotormi.

„Je vrcholom môjho profesionálneho života, že som vyvinul Rolls-Royce Spectre – automobil, ktorý katapultuje Rolls-Royce do jeho odvážnej, elektrickej budúcnosti,“ hovorí Dr. Mihiar Ayoubi, technický riaditeľ Rolls-Royce.

Spectre je postavený  napriek elektrickému pohonu na rovnakej platforme Architecture of Luxury ako ostatné modely značky Rolls Royce so spaľovacími motormi. Na pohon slúžia dva synchrónne elektromotory od materského BMW, ktoré poháňajú napríklad aj BMW i7. Ich systémový výkon je 43 kW a krútiaci moment 900 Nm. Takto disponovaný el. pohon dokáže takmer 3 tony ťažkému vozidlu udeliť úctyhodne zrýchlenie. Z 0-100km za 4,5 s.

Zdroj: BMW

Lukáš Vajda

Reklama