Model DS 9, ktorý predstavuje vrchol ponuky značky DS Automobiles, je veľký reprezentatívny sedan. 

Model DS 9 je trojpriestorový sedan, ktorý preberá klasické dizajnové princípy značky DS Automobiles, vyznačuje sa nápadnou prednou časťou s maskou DS Wings, čo je typický znak vozidiel značky, a mriežkou chladiča s trojrozmerným výbrusom. Pre svetelný podpis vozidla je charakteristická technológia DS Active LED Vision s modulmi, ktoré sa otáčajú o 180 ° a podčiarkujú ich denné svetlá spracované ako perlový náhrdelník. Na kapote sa prvýkrát objavuje aj gilošovaný dekor Clous de Paris v tvare šable, ktorý sa doteraz používal len v interiéri modelov DS.

Vozidlo je dlhé 493 cm, široké 193 cm a vysoké 146 cm, s veľkými kolesami s priemerom 690 milimetrov je dynamické a elegantné. Stojí na novej verzii platformy EMP2 (EMP2 V2.3) s dlhým rázvorom (290 cm), čo výrazne zvyšuje ponuku priestoru na zadných sedadlách. Vyznačuje sa prudko klesajúcou strechou v štýle Fastback, ktorá zjemňuje celkovú siluetu.

Model DS z roku 1955 pripomínajú lišty v tvare kornútkov na okrajoch strechy, ktoré boli typickým znakom legendárneho sedanu. Teraz boli upravené a boli do nich zasadené nové bočné obrysové svetlá, pričom spoločne vytvárajú typický znak DS 9. Plynulú elegantnú siluetu podčiarkuje línia vedúca bez akéhokoľvek prerušenia od masky chladiča cez kapotu, čelné sklo a strechu až po batožinový priestor. Boky sú hladké, tiahnu sa ladne od predných svetlometov k zadným svetlám. Všetko podčiarkujú zapustené kľučky dverí vo farbe karosérie.

DS 9 (4)

Aj zozadu je zjavná túžba integrovať každý prvok do jedného celku. Zadné blatníky, nárazník a batožinový priestor na seba plynulo nadväzujú. Do vytvorenej plochy sú zasadené prepracované zadné svetlá vytvárajúce vďaka kontrastu pôsobivý trojrozmerný motív šupín typický pre vozidlá DS. Podčiarkujú ich lišty v tvare šablí vzdávajúcich hold dizajnovým prvkom veľkých francúzskych karosárov z 30. rokov. Celkový vzhľad zadnej časti umocňuje tretie mimoriadne tenké brzdové svetlo, ktoré posilňuje vizuálny efekt zadného okna.

Vysoký komfort cestovania

Čo keby bol komfort na zadných sedadlách konečne rovnaký ako vpredu ? Značka DS Automobiles ponúka svoje prvotriedne schopnosti a skúsenosti celej posádke cestujúcej v modeli DS 9.

Elegancia ušľachtilých materiálov použitých na veľkých plochách, palubná doska celá čalúnená kožou Nappa a spracovanie sedadiel s motívom hodinkového remienku Bracelet len podčiarkuje starostlivosť, ktorá bola venovaná každému detailu.

DS 9-INTERIÉR (3)

Tlačidlá vo forme kryštálov, čalúnenie Alcantara na celom strope a na slnečných clonách, stropné držadlá a airbag v strede volantu, ručne potiahnuté kožou lákajú na dotyk a vyvolávajú príjemné pocity.

DS 9 poskytuje vďaka rázvoru dlhému 290 cm veľa priestoru na zadných sedadlách. Sedadlá sú vyhrievané, odvetrávané a sú vybavené masážnou funkciou. Dopĺňajú ich nastaviteľné opierky hlavy Lounge, čo je v tejto kategórii úplná novinka. K celkovému pohodliu prispieva stredová lakťová opierka v koži, úložné priestory vybavené USB konektormi, ovládanie masážnych sedadiel a farebné vnútorné osvetlenie.

DS 9 ponúka novú definíciu individualizovaného komfortu, kde si možno všetky parametre upraviť pre optimálne pohodlie. Vďaka tomuto detailu si každý cestujúci riadi svoje vlastné pohodlné prostredie sám.

Dve úrovne výbavy

V ponuke sú dve úrovne výbavy: na jednej strane Performance Line a na druhej Rivoli.

Interiér verzie DS 9 Performance Line je vyhotovený v čiernej Alcantare ako symbol jasne deklarovanej dynamiky a elegancie. Na karosérii sa objavuje chrómovaný znak DS Performance Line na predných dverách, DS Wings a chrómovaná lišta batožinového priestoru. Na čierno lesklej mriežke masky chladiča sa nachádza logo DS Performance Line. Stred 19-palcových čiernych diskov kolies z ľahkých zliatin Monaco dostal karmínový odtieň.

Poťahy sedadiel kombinujú Alcantaru s čiernou imitáciou kože a zdobí ich karmínové a zlaté prešívanie. Ladí so stredovou konzolou a s palubnou doskou, ktoré sú tiež potiahnuté Alcantarou, pričom výsledkom je veľmi útulné prostredie. Na palubnej doske sa nachádza znak DS Performance Line s gilošovaným vzorom z hliníka. Ovládač pod stredovým displejom posiaty kryštálmi podčiarkuje eleganciu vyhotovenia zameranú na každučký detail. Multifunkčný volant je potiahnutý perforovanou plnohodnotnou neštiepanou kožou, airbag je potiahnutý kožou a prešívanie je vyhotovené v karmínových a zlatých odtieňoch.

DS 9-INTERIÉR (5)

Verzia DS 9 Rivoli, ktorá je inšpirovaná parížskou štvrťou Tuileries, kombinuje honosné materiály a nádherné ozdobné prvky v tvare diamantu. V ponuke sú tri rôzne štýly interiéru: čierna tlačená koža basale alebo verzia Opera s možnosťou výberu z dvoch odtieňov kože Nappa so sedadlami s motívom hodinkového náramku v červenom vyhotovení Rubis alebo čiernom Noir.

Na elegancii verzie Opera sa podieľa aj použitie kože Nappa na predných i zadných sedadlách, stredovej konzole, paneloch dverí a na palubnej doske, ktorá je kožou kompletne potiahnutá. Komfort na zadných sedadlách dotvára luxusná stredová lakťová opierka Lounge a nastaviteľné opierky hlavy.

Kvalita materiálov stimuluje zmysly prostredníctvom volantu potiahnutého plnohodnotnou kožou, hlavica voliča automatickej prevodovky z hladkej kože, držadiel dverí potiahnutých kožou či hliníkových prvkov na pedáloch a na stredovej konzole. Čalúnenie stropu, slnečných clôn a krytu batožinového priestoru je z materiálu Alcantara s perlovým prešitím inšpirovaným luxusnou módou.

Značka už od svojho vzniku venuje veľkú pozornosť vylepšovaniu akustického komfortu, ktorý sa vo vozidle DS 9 posunul na novú úroveň aj vďaka špeciálnej úprave zacielenej na potlačenie vonkajšieho hluku. Vrstvené akustické sklo dopĺňa zváranú a lepenú karosériu, ktorá potláča vibrácie. Potešenie umocňuje hi-fi ozvučenie Focal Electra s výkonom 515 W, ktoré bolo špeciálne vyvinuté pre model DS 9. Medzi štrnásť reproduktorov rozmiestnených v kabíne pre zvukový zážitok na úrovni koncertnej sály boli pridané nové mriežky výškových reproduktorov z ušľachtilej ocele.

Výhradne ako plug-in hybrid

DS 9 bude najprv v ponuke s plug-in hybridným pohonom E-Tense s celkovým výkonom 165 kW (225 k). Tvorí ho benzínový turbo motor PureTech (132 kW/180 k) a elektromotor (81 kW/110 k), ktorý dokáže vďaka batérii s kapacitou 11,9 kWh prejsť do vzdialenosti 46 — 50 km (podľa WLTP) v režime s nulovými emisiami. Emisie CO2 sa v závislosti od výbavy pohybujú od 35 do 37 g/km, homologovaná spotreba v zmiešanom cykle WLTP je 1,5 l/100 km.

DS 9 (13)Elektromotor s osemstupňovou automatickou prevodovkou môže dosiahnuť maximálny výkon 81 kW (110 k). Používa sa pri rozbiehaní, na zlepšenie akcelerácie pri akejkoľvek rýchlosti a pre jazdu v režime s nulovými emisiami a to až do rýchlosti 135 km/h. Pri naštartovaní sa vždy automaticky spustí elektrický režim, doplnený hybridným režimom, ktorý automaticky riadi jednotlivé druhy energie.

Vozidlo môže jazdiť v 100 % elektrickom režime, v 100 % benzínovom režime, alebo v režime, ktorý oba režimy kombinuje podľa toho, ako to situácia vyžaduje, prípadne ako si to vodič zvolí. Posádka si túto zmenu ani nevšimne. Režim E-Tense Sport ponúka maximálne spojenie oboch dostupných energií s upravenými nastaveniami akceleračného pedála, prevodovky, riadenia a aktívneho odpruženia. Zvyšuje potešenie z jazdy a dynamiku a to všetko v úplnom pokoji.

Model DS 9 používa systém rekuperácie energie, ktorý dobíja batériu pri spomaľovaní alebo vo fáze brzdenia. Funkcia E-Save navyše umožňuje zaistiť rezervu energie v batérii, ktorá zabezpečuje, aby vozidlo časť cesty absolvovalo v režime nulových emisií (výber z niekoľkých úrovní) a to napríklad, keď vodič vie, že ho čaká vjazd do centra mesta. Batériu možno nabiť za 1 hodinu a 45 minút pomocou palubnej nabíjačky s výkonom 7,4 kW zapojenej cez kábel dodávaný na želanie do domácej alebo verejnej nabíjacej stanice.

Ponuku čoskoro doplnia dva ďalšie plug-in hybridné motory E-Tense, jeden s výkonom 265 kW (360 k) a s inteligentným pohonom všetkých 4 kolies, ktorý bol vyvinutý spoločne s divíziou DS Performance. Druhý dosahuje výkon 184 kW (250 k), využíva pohon 2 kolies a vyznačuje sa zvýšeným dojazdom. V ponuke je aj benzínový motor PureTech s výkonom 165 kW (225 k). Všetky modely sa dodávajú s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Ešte viac technológií

DS 9 ponúka nielen DS Lounge, ktorý je vo svojej kategórii už špičkou a vzorom, ale aj špičkové technológie, ktoré sa preslávili v ostatných modeloch značky DS.

DS ACTIVE SCAN SUSPENSION

Systém DS ACTIVE SCAN SUSPENSION zahŕňa kameru snímajúcu cestu, snímače svetlej výšky, akcelerometre a detektory náprav, ktoré zaznamenávajú všetky pohyby a prenášajú ich do systému, ktorý mení tlmenie a odpruženie každého kolesa, aby sa zvýšila bezpečnosť, pohodlie za volantom a výsledkom je následne bezkonkurenčný komfort. Odpruženie DS 21. storočia v sebe spája útulný komfort veľkého prémiového sedanu s dynamikou kupé kategórie GT.

DS DRIVE ASSIST

Automobil DS 9 umožňuje vďaka systému DS DRIVE ASSIST vodičovi využívať poloautonómnu jazdu úrovne 2, čo umožňuje prekonať veľké vzdialenosti v najväčšom pohodlí a s optimálnou bezpečnosťou. Rýchlosť sa reguluje podľa okolitej premávky. Systém používa niekoľko senzorov a pôsobí na riadenie, aby udržiaval DS 9 v jazdnom pruhu, ktorý si vodič zvolí. Systém je použiteľný do rýchlosti 180 km/h a riadi rýchlosť a dráhu jazdy pod dohľadom vodiča, ktorému tým prináša bezpečie a pokoj.

Riadenie rýchlosti sa upravuje pomocou adaptívneho tempomatu, ktorý umožňuje najmä jazdu v dopravných zápchach: auto sa automaticky znova naštartuje, ak sa zastaví na menej ako tri sekundy. V prípade dlhšieho zastavenia sa DS 9 opätovne štartuje stlačením tlačidla alebo zošliapnutím pedálu akcelerátora.

Palubná kamera systému DS DRIVE ASSIST rozpoznáva prerušované a súvislé čiary. Za jazdy neustále analyzuje okolie a kontroluje situáciu. Umožňuje udržať vozidlo v jazdnom pruhu, dokonca aj v časti jazdného pruhu, ktorú si vodič zvolí. Ak si vodič praje prevziať kontrolu nad riadením, stačí mu pevne uchopiť volant. Úprava smeru sa preruší aj zapnutím smerovky. Systém je možné aktivovať pri rýchlosti vyššej ako 30 km/h.

DS PARK PILOT

Funkcia DS PARK PILOT slúži na nájdenie miesta na zaparkovanie, pričom stačí okolo tohto miesta prejsť rýchlosťou do 30 km/h. Vodič potom na dotykovom displeji označí, že chce zaparkovať a vyberie či pozdĺžne, alebo priečne. Potom mu stačí stlačiť tlačidlo Park a nechať všetko na systéme. Zrýchlenie, brzdenie a smer jazdy sa riadia automaticky a to pri parkovaní aj pri výjazde z parkovacieho miesta.

DS SAFETY

Počas dlhých ciest predstavuje zlá viditeľnosť alebo nepozornosť často zvýšené riziko nebezpečenstva. Systém DS SAFETY zahŕňa 7 hlavných funkcií, vďaka ktorým je jazda výrazne bezpečnejšia: DS NIGHT VISION, DS DRIVER ATTENTION MONITORING, DS ACTIVE LED VISION, sledovanie mŕtvych uhlov, automatické núdzové brzdenie, systém čítania dopravných značiek s uvedením povolenej rýchlosti a systém aktívneho varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu.

DS NIGHT VISION

Systém DS NIGHT VISION zaručuje vodičovi lepšie videnie v tme. Infračervená kamera umiestnená vpredu v maske chladiča zaregistruje chodcov, cyklistov či zvieratá na ceste až do vzdialenosti 150 metrov. Vodič vidí scénu v infračervenom zobrazení na digitálnom displeji vo vozidle, kde sa zistené nebezpečenstvo objaví najprv žlto, a potom červeno orámované. Vodič môže vďaka tomu lepšie zareagovať.

DS DRIVER ATTENTION MONITORING

Systém DS DRIVER ATTENTION MONITORING, ktorý používa infračervenú kameru umiestnenú na stĺpiku riadenia a kameru v hornej časti čelného skla, neustále stráži oči vodiča a ich únavu (žmurkanie), tvár (smer pohľadu) a pohyby hlavy a tým odhaľuje hroziacu roztržitosť, ďalej dráhu automobilu podľa čiar na ceste a najmä vychýlenie zo smeru alebo trhavé pohyby volantom.

Akonáhle systém vyhodnotí pri niektorom z týchto faktorov nelineárne alebo zmätočné pohyby, neštandardné žmurkanie očí či iné známky únavy vodiča, automaticky aktivuje zvukový signál a na centrálnom displeji sa objaví výstražná správa. Táto funkcia funguje vo dne aj v noci.

DS ACTIVE LED VISION

Svetlomety DS ACTIVE LED VISION prinášajú naozaj veľmi príjemný výhľad vďaka modulom otáčavým v uhle 180°,  navyše dokážu prispôsobiť šírku a dosah svetelného lúča podmienkam na ceste a rýchlosti vozidla.

K dispozícii je niekoľko režimov, ktoré sa prepínajú automaticky: Parkovacie svetlá, Mestské osvetlenie (šírka svetelného toku sa zväčší po 3 sekundách jazdy), Vidiecke osvetlenie (zameranie dopredu pri rýchlosti nad 50 km/h), Diaľničné osvetlenie (dosah sa predĺži pri rýchlosti nad 110 km/h), Svetlo pre zlé počasie (pri spustení stieračov sa výkon modulov zvýši a intenzita hlavných svetlometov sa zníži) a Diaľkové svetlá (maximálne osvetlenie spojené s automatickým prepínaním diaľkových a stretávacích svetiel). Ponuku dopĺňa funkcia natáčania svetlometov. Tým, že svetlomety osvetľujú cestu lepšie a do väčšej vzdialenosti alebo viac do strán, zvyšujú aj bezpečnosť vodiča i posádky.

 

Predaj na Slovensku 

Predaj tohto vozidla sa už začal aj na Slovensku, cena začína na sume 45 990€ (viď cenník). Klienti si môžu svoje vozidlo nadefinovať v konfigurátore, ale aj „vyskúšať” vo Virtual vision. Prvé vozidlá budú k dispozícii fyzicky v októbri.

Zdroj: DS Automobiles                                                                           Michal Pospíšil

Reklama