Renault po siedmich rokoch predstavuje nástupcu modelu Kadjar, ktorý prichádza pod novým menom Renault Austral.
Kompaktné SUV od Renaultu dostalo nielen novy názov, ale takmer všetko: dizajn, pohon, multimédiá.
Elegantný a moderný dizajn
Dizajn nadväzuje na súčasnú dizajnový štýl Renaultu (podoba s elektrickým Méganom je neprehliadnuteľná), v tomto prípade je však hranatejší – s nápadnou, dominantou mriežkou chladiča. Jeho vzhľad dotvarajú vpredu veľké predné svetlá (podľa výbavy aj Full Led Matrix) v tvare C a vzadu široké zadné svetlá, taktiež v tvare C, podobné tým, ktoré sme už mali možnosť vidieť na plne elektrickom Mégane E-tech. Celkovo pôsobí Renault Austral elegantným a moderným dojmom.
Tým, ktorým je to stále málo a chceli by sa odlíšiť od ostatných bežných verzii, je k dispozícii verzia s pomenovaním Esprit Alpine. Je to niečo podobné ako RS-line, aj keď namiesto upravených nárazníkov líši hlavne inou farbou karosérie a exkluzívnejším interiérom.
Na svoj segment ide o pomerne veľké SUV
Renault Austral je približne rovnako veľký ako Kadjar. Je 4,51 metra dlhý, 1,83 metra široký a 1,62 metra vysoký. Rázvor kolies s hodnotou 2,67 metra má rovnaký ako Nissan Qasqai, na dĺžku je však Austral dlhší o 80mm. To sa odrazilo vo väčšom vnútornom priestore ako na objeme kufra.
V základnom 5-miestnom usporiadaní sa totiž do kufra zmesti o 4 litre menej batožiny, t.j. 500 litrov (Qasqai 504 litrov), naopak po sklopení zadných sedadiel a vyžití vnútorného priestoru sa zmestí až 1525 litrov batožiny, čo je o 78 litrov viac ako dokážete naložiť do konkurenčného modelu Qasqai. Taktiež ma Austral v talóne tromf v podobe posuvných zadných sedadiel, ktoré keď posuniete dopredu 16 cm tak získate k dispozícii objem kufra až 575 litrov. Treba však povedať, že časť objemu kufra je pod dvojitým dnom, ktoré sa však z nepochopiteľných dôvodov nedá vybrať alebo znížiť.
Ešte treba povedať, že hybridná verzia v dôsledku uloženej batérie disponuje menším objemom kufra, pri ukotvení zadných sedadiel v zadnej polohe 430 litrov a pri posunutí úplne dopredu 555 litrov.
Pracovisko vodiča: Usporiadanie ako v elektrickom Mégane E-Tech
Usporiadanie pracoviska vodiča s hranatým volantom a dvomi prepojenými obrazovkami digitálneho prestojového štítu a infotainmentu v tvare L už poznáme z elektrického Mégane E-Tech. Väčšina funkcií sa ovláda cez dotykový displej, nakoľko nie sú tu k dispozícii v podstate takmer žiadne manuálne ovládače až na výnimku, t.j. ovládanie klimatizácie. Multimediálny systém bol vyvinutý spoločne so spoločnosťou Google a funguje na báze Androidu. Ponúka teda aj všetky druhy užitočných funkcií Google.
V ponuke iba benzin
Austral nebude mať v ponuke naftové motory. K dispozícii bude mať celý rad benzínových motorov, a to aj s elektrickou podporou, či už ako mild hybridy alebo hybrid. Základnou motorizáciou bude úplne nový motor mild-hybrid 1,2 litrový trojvalec s max. vý konom 130k, nad nim bude v ponuke 1,3 litrový štvorvalec v dvoch výkonových verziách 140 a 160 koni, pričom ta výkonnejšia spolupracuje s 12V mikrohybridom. Vrcholnou motorizáciou je full hybrid s výkonom 200 koní ( v ponuke bude aj slabšia verzia s výkonom 160koní). Niektoré verzie môžu byť na želanie vybavené riadením všetkých štyroch kolies a automatom CVT.
Renault Austral bude postupe v ponuke aj v iných karosárskych verziách (7-miestne SUV a SUV-kupé, na tie si však musíme ešte počkať.
Foto: Renault Text: Jozef Pospíšil