Range Rover Velar vyplní prázdne miesto medzi modelmi Range Rover Evoque a Range Rover Sport. Novinka mala 1. marca, premiéru v londýnskom Múzeu dizajnu. Následne sa ukáže aj na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve. Predávať sa začne už v priebehu tohto leta.
Dizajn novinky Velar, ktorý nesie názov podľa prototypu prvej generácie Range Roveru tak nadväzuje na predchádzajúce modely značky a kombinuje prvky z Evoque a Sportu. Velar zaujme pre neho charakteristickými úzkymi svetlometmi, ktoré sú už v základe diódové, za príplatok sú k dispozícii svetlomety Matrix LED svietiace podľa jazdnej situácii za pomoci laserov.
Keď porovnáme Velar s ostatnými modelmi značky a dokonca aj s jej väčším súrodencom Range Rover Sport je novinka viac športovo ladená. Velar skôr možno porovnať so sesterským Jaguarom F-Pace. Nielen že sa vyrába v rovnakej továrni Solihull ale je aj postavený na rovnakej platforme. Pre porovnanie majú oba automobily zhodný rázvor 2 878 mm. V ostatných rozmeroch už Velar F-Pace prevyšuje: dĺžka 4 803 mm (+72 mm), výška 1 655 mm (+3 mm) a šírka 2 032 (+96 mm). Svetlá výška dosahuje 213 mm (251 mm so vzduchovým podvozkom). Objem batožinového priestoru je 673 litrov (+ 165 l oproti F-Pace). Po sklopení zadných sedačiek v pomere 40:20:40 dosahuje objem až 1 731 litrov.
Čo sa interiéru týka tak v ňom nájdeme šikmý stredový tunel s 10 palcovou dotykovou plochou, ktorá nahrádza klasické tlačidlá na ovládanie klimatizácie. Nad ňou sa nachádza ďalšia, taktiež 10 palcová obrazovka multimediálneho systému. Riešenie pomenované Touch Pro Duo má podľa výrobcu množstvo výhod z hľadiska čistoty dizajnu a celkového zjednodušenia menu, ktoré je viac intuitívnejšie. Horná obrazovka ovláda známe funkcie ako napr. rádio, navigáciu zatiaľ čo dolný displej zobrazuje klimatizáciu alebo systém Terrain Response umožňujúci nastaviť vybraný jazdný režim. Dotykové plochy sa nachádzajú aj na volante. V príplatkovej výbave na vás čaká aj Head-up dispej.
Range Rover Velaro je zatiaľ dostupný v piatich motorizáciách (tri štvorvalce, dva šesťvalce). Dvojlitrový turbodiesel s recirkuláciou výfukových plynov a vstrekovaním močoviny je k dispozícii v dvoch verziách, prvá s turbom dosahuje výkon 132 kW, výkonnejšia verzia s bi-turbom zase 177 kW. Horúcou novinkou je preplňovaný benzínový dvojliter z rodiny Ingenium s výkonom 184 kW. Zvyšné dva trojlitové šesťvalce sú vidlicové. Výkonnejší zážihový motor s kompresorom Twin-Vortex, dosahuje maximálny výkon 280 kW, zatiaľ čo vznetová verzia 221 kW. Všetky motorizácie spolupracujú s osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF. Štandardne je dodávaný aj pohon všetkých kolies.