Škoda si myslí, že elektrické SUV majú miesto v motoristickom športe. Čo si o tom myslíš?

Škoda sa už desaťročia intenzívne angažuje v motoristickom športe a tento týždeň česká firma odhalila Enyaq RS Race, koncept, ktorý naznačuje, že by sa mohli najnovšie elektrické modely značky zúčastniť budúcich pretekárskych aktivít.

Enyaq RS Race je totiž po nedávno predstavenej štúdii Škoda Vision GT ďalším inovatívnym konceptom Škoda Motorsport s elektrickým pohonom. Škoda Fabia RE-X1, predstavená v roku 2021, bola postavená na podvozku Škoda Fabia Rally2 evo a vybavená elektromotorom pracujúcim s napätím 860 V a maximálnym výkonom 260 kW. Homologizácia rakúskym zväzom motoristického športu AMF (ÖAMTC) umožnila tímu Baumschlager Rallye&Racing štartovať v rakúskych majstrovstvách v rely.

S modelom Vision GT zvolila Škoda nedávno úplne iný prístup: tento ohromujúci, plne elektrický jednomiestny automobil, bol navrhnutý exkluzívne pre hru Gran Turismo 7 pre PlayStation. Koncepčná štúdia, inšpirovaná modelom 1100 OHC Spider z roku 1957, rozširuje pôsobenie značky Škoda vo svete digitálnych pretekov.

Všetky tieto koncepčné vozidlá zdôrazňujú záväzok spoločnosti Škoda k rozvíjaniu udržateľnosti v motoristickom športe. Fabia Rally2 už vo WRC2 jazdí na 100 % udržateľné palivo bez fosílneho základu a poskytuje tak ideálny testovací priestor na posúdenie technickej životaschopnosti, odolnosti a životnosti nových inovácií v oblasti elektromobility v extrémnych podmienkach.

Škoda Enyaq RS Race (1)

Agresívnejší vzhľad

Koncept vychádza z aktuálneho Enyaq Coupe RS, pričom dostal prepracovanú prednú masku, širšie blatníky – odvetrávané vpredu – zakrývajúce 20″ kolesá, súprava bočných širokých prahov, nový zadní nárazník s výrazným difuzorom a veľké zadné krídlo. Takto vybavený pôsobí výrazne agresívnejším dojmom.

Kabina dostane bezpečnostný rám, športové predné sedadlá a paťbodové pásy. Palubná doska bude prepracovaná, niektoré komponenty (ako napríklad zadné sedadlá) úplne zmiznú a iné budú odľahčené.

Škoda neprezrádza nič o odpružení alebo hnacom ústrojenstve, dokonca ani o tom, aké sú jej plány s konceptom. Je však zrejmé, že sa projekt nezastaví len pri pár zaujímavých skiciach, ale automobilka plánuje stavbu funkčného vozidla.

„Enyaq RS Race nie je dizajnová štúdia, ktorá zostane len na papieri; bude to skutočné auto,“ ubezpečuje Daniel Petr, senior dizajnér Škody. „Bude nižšia, širšia, ľahšia a hlavne dynamickejšia. Takže od začiatku bolo jasné, že dizajn musí byť agresívny so silnou pretekárskou DNA.”

Škoda sa už desaťročia intenzívne angažuje v motoristickom športe a tento týždeň česká firma odhalila Enyaq RS Race, koncept, ktorý naznačuje, že by sa mohli najnovšie elektrické modely značky zúčastniť budúcich pretekárskych aktivít.

Enyaq RS Race je totiž po nedávno predstavenej štúdii Škoda Vision GT ďalším inovatívnym konceptom Škoda Motorsport s elektrickým pohonom. Škoda Fabia RE-X1, predstavená v roku 2021, bola postavená na podvozku Škoda Fabia Rally2 evo a vybavená elektromotorom pracujúcim s napätím 860 V a maximálnym výkonom 260 kW. Homologizácia rakúskym zväzom motoristického športu AMF (ÖAMTC) umožnila tímu Baumschlager Rallye&Racing štartovať v rakúskych majstrovstvách v rely.

S modelom Vision GT zvolila Škoda nedávno úplne iný prístup: tento ohromujúci, plne elektrický jednomiestny automobil, bol navrhnutý exkluzívne pre hru Gran Turismo 7 pre PlayStation. Koncepčná štúdia, inšpirovaná modelom 1100 OHC Spider z roku 1957, rozširuje pôsobenie značky Škoda vo svete digitálnych pretekov.

Všetky tieto koncepčné vozidlá zdôrazňujú záväzok spoločnosti Škoda k rozvíjaniu udržateľnosti v motoristickom športe. Fabia Rally2 už vo WRC2 jazdí na 100 % udržateľné palivo bez fosílneho základu a poskytuje tak ideálny testovací priestor na posúdenie technickej životaschopnosti, odolnosti a životnosti nových inovácií v oblasti elektromobility v extrémnych podmienkach.

Poriadne agresívny vzhľad

Koncept vychádza z aktuálneho Enyaq Coupe RS, pričom dostal širšie blatníky – odvetrávané vpredu – zakrývajúce obrovské kolesá, súprava bočných širokých prahov a veľké zadné krídlo. Takto vybavený pôsobí poriadne agresívnym dojmom.

Škoda neprezrádza nič o odpružení alebo hnacom ústrojenstve, dokonca ani o tom, aké sú jej plány s konceptom. Je však zrejmé, že sa projekt nezastaví len pri pár zaujímavých skiciach.

„ Enyaq RS Race nie je dizajnová štúdia, ktorá zostane len na papieri; bude to skutočné auto,“ ubezpečuje Daniel Petr, senior dizajnér Škody. „Bude nižšia, širšia, ľahšia a hlavne dynamickejšia. Takže od začiatku bolo jasné, že dizajn musí byť agresívny so silnou pretekárskou DNA.”

                                 Zdroj: Škoda                            Michal Pospíšil

Reklama