Skúšali sme verziu 2.0 TDI naladenú na 110 kW/150k vybavenú šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.
Hoci sú k dispozícii aj výkonnejšie naftové verzie, ani pri tejto sme nikdy nemali pocit, že máme výkonu málo. Skôr naopak, záťah a pružnosť agregátu sa nám vzhľadom na udávané papierové výkony zdala až nadpriemerná. Šokujúce je, v akých nízkych otáčkach dokáže naftový štvorvalec pracovať. A nejde len o to, že tesne nad voľnobežnými otáčkami netrasie celou karosériou, ale dokáže sa tu aj poriadne nadýchnuť a potiahnuť. Najlepšie sa pochopiteľne cíti v stredných otáčkach a do sfér nad štvortisícovú hranicu sa púšťať ani nemusí. Ak však treba a pritlačíte plynový pedál až na doraz, prevodovka DSG pustí štvorvalec aj nad spomínaných 4000 otáčok. Motor však prekvapil, vzhľadom k jazdným výkonom aj v otázke spotreby. Ak teda môžeme veriť údajom prezentovaným palubným počítačom, bežne sa s takto motorizovaným Passatom dá jazdiť za 5 – 6 litrov. V dobrom svetle sa ukázal aj jeho podvozok. Na 17-palcových pneumatikách bol aj na rozbitých slovenských cestách komfortný a relatívne tichý. Čo je však ešte dôležitejšie, za každých okolností si udržal potrebnú stabilitu. Predné aj zadné zavesenie si dokáže poradiť aj s krátkymi priečnymi nerovnosťami a namiesto nadhodenia celej karosérie na nich jemne povolí a prostredníctvom dobre nastavených tlmičov odfiltruje všetko potrebné. Ďalšie informácie nájdete v decembrovom vydaní časopisu Autotest.
FOTOGALÉRIA