Peugeot je podľa J.D. Power najspoľahlivejšia masová značka a Peugeot 208 najspoľahlivejšie malé vozidlo.

Peugeot sa v tomto prieskume ukázal ako značka s ktorou sú zákazníci najviac spokojní a to najmä v disciplínach spoľahlivosť, prevádzkové náklady a kvalita spracovania. Za Peugeotom sa umiestnila na druhom mieste Škoda a na treťom Hyundai. 

Uvedený výskum spoľahlivosti áut sa nebude dobre čítať ľudom z Toyoty, ktorá je automobilovou verejnosťou vnímaná ako synonymum spoľahlivosti (umiestnená až na 18. pozícii) a ľudom zo špičkových nemeckých prémiových značiek, ktoré sa nedostali ani do prvej desiatky. Napríklad Audi a BMW sa umiestnili až na samom chvoste hodnotených značiek. BMW dokonca až za Fiatom na poslednom mieste uvedenej tabuľky výsledkov hodnotenia. Za týmto nelichotivým výsledkom prémiových značiek treba hľadať zrejme zavádzanie nových, moderných prvkov výbavy. Jednoducho, čim viac rôznych moderných systémov v aute máte, tým je väčšie šanca, že sa niečo pokazí. Murphyho zákony „Ak sa môže niečo pokaziť, tak sa to pokazí.““ skrátka platia aj pri týchto značkách.

J.D. POWER patrí k najdôveryhodnejším prieskumom spokojnosti zákazníkov vo Veľkej Británii. V rámci prieskumu sa pýtali viac ako 11 000 majiteľov vozidiel ( vek auta 1-3 roky) na 177 otázok zoradených do ôsmich kategórií, ktoré siahali od motora a prevodovky až po ovládania dotykového displaja a kvalitu poťahov sedadiel. Celková spoľahlivosť vychádzala z najmenšieho počtu problémov zaznamenaných na 100 vozidiel.

Mark LENDRICH, riaditeľ prieskumov v J.D. Power Europe, povedal: „Dlhodobá spoľahlivosť má priamy vplyv na dnešné predaje a zajtrajšiu vernosť značke. Peugeot odviedol veľmi dobrú prácu, keď pochopil požiadavky zákazníkov a tým si vo Veľkej Británii zabezpečil víťazstvo pre najspoľahlivejšiu značku na rok 2019, zatiaľ čo PEUGEOT 208 získal najlepšie hodnotenie vo svojom segmente.”

David PEEL, výkonný riaditeľ PEUGEOT UK, dodal: „Prieskum spoločnosti J.D. POWER je jedným z najrešpektovanejších prieskumov spokojnosti zákazníkov v automobilovom priemysle. Preto majú pre nás tieto dve víťazstvá veľmi vysokú hodnotu. Zaviazali sme sa vyrábať vozidlá s kvalitou bez kompromisov, s intuitívnym jazdeckým zážitkom a s výrazným dizajnom a veľmi nás teší, že zákazníci všetky tieto aspekty vo svojich vozidlách našli aj pri ich každodennom používaní.”

Reklama