VW Tiguan bol a je hitom v ponuke značky Volkswagen. Niektorí konkurenti by mohli byť zelení od závisti: len za posledné dva roky vyrobil Volkswagen 1,2 milióna SUV modelov Tiguan a celkovo od roku 2007 viac ako 7,5 milióna kusov.
Nový Tiguan je rovnako ako nový Passat postavený na najnovšom evolučnom stupni podvozkovej platforme MQB evo. V ponuke bude s ôsmimi rôznymi motormi: dva nové mild- hybridné benzínové motory (eTSI), dva nové plug-in hybridné pohony (eHybrid), dva turbodieselové motory (TDI) a dva turbo benzínové motory (TSI). Všetky motory sú štandardne spojené s dvojspojkovou prevodovkou (DSG). Podobne ako pri Passate tu odpadá možnosť manuálnej prevodovky.
Nový Tiguan sa zaguľatil
Priaznivci hranatejšieho a pragmatickejšieho dizajnu si zrejme budú musieť zvyknúť na nový oblejší vzhľad s kompletne prerobenou prednou časťou s novými LED svetlometmi (po prvýkrát aj novo vyvinuté IQ.LGHT HD LED Matrix) a priečnou lištou so skleneným povrchom. Nový Tiguan vyzerá totiž úplne inak ako jeho predchodcovia (viď foto).
Interiér pripomína nový Passat
Interiér pripomína úplne nový Passat. Niet divu: rovnaká platforma, rovnaká technológia. K dispozícii je „MIB4“ – štvrtá generácia infotainmentu. Prepracovaná bola grafika, štruktúra a navigácia v menu. Jeho obrazovka s uhlopriečkou až 15 palcov (štandardne 12,9 palca) zobrazuje dôležité funkcie, ako je navigácia, hudba a klimatizácia. Displej je orámovaný dvoma dotykovými lištami (horná a spodná). Vodič môže priradiť individuálny priamy prístup k hornej lište a strednej domovskej obrazovke. Všetko je samozrejme voľne konfigurovateľné, prispôsobiteľné a použiteľné s Apple CarPlay alebo Android Auto.
Podsvietené sú konečne posúvače klimatizácie a hlasitosti v spodnej časti 15-palcového centrálneho displeja (štandard 12,9 palca).
Aj najnovší model má na palube štandardne digitálne prístroje. S uhlopriečkou displeja 260 milimetrov sú väčšie ako mal predošlý „Digital Cockpit“. Aj tu sa prepracovala grafika a rozšírila sa paleta funkcií. Pomocou príslušných tlačidiel na multifunkčnom volante (aj so skutočnými tlačidlami) sa dostanete k rôznym základným grafickým konfiguráciám, ktorým je možné priradiť aj individuálne funkcie. Na výber sú štyri zobrazenia: „Classic“, „Progressive“, „Navigation“ a „R-Line“.
Čo zaujme na prvý pohľad: v stredovej konzole sa nachádza veľký otočný ovládač s vlastným malým displejom. Pomocou otočného ovládača možno ovládať jazdné režimy, hlasitosť rádia a dokonca aj farby okolitého osvetlenia. Dve indukčné nabíjacie plochy pre smartfóny sú navyše chladené. Dobre!
Nový VW Tiguan sa trochu zväčšil
Nový VW Tiguan sa trochu zväčšil, hoci v skutočnosti auto vďaka novému dizajnu pôsobí výrazne ľahšie, kompaktnejšie a predovšetkým harmonickejšie. Takže: Nový Tiguan je o 30 mm dlhší (4 539 mm) a o štyri mm vyšší (1 639 mm) ako jeho predchodca. Šírka (1 842 mm) a rázvor (2 680 mm) zostali rovnaké. Napriek tomu je v interiéri o niečo väčšia voľnosť pohybu. Objem kufra narástol o 37 litrov na 652 litrov, pri plug-in hybride je obmedzenejší 490 litrov. Maximálne možno ťahať 2,3 tony.
Ani v súčasnej, druhej generácii, sa ani vyšší ľudia nemôžu sťažovať na stiesnený pocit v kabíne. A to platí pre predné aj zadné sedadlá. V tomto smere sa nový Tiguan minimálne vyrovná svojmu predchodcovi, resp. dokonca ponúka o niečo viac voľnosti v oblasti hlavy. Svetlá výška sa zlepšila o ďalších 9 mm vpredu (na 1 058 mm) a o 10 mm vzadu (na 1 022 mm).
Plug-in hybrid s elektrickým dojazdom 100 km
Nové plug-in hybridné pohony v Tiguane majú systémové výkony buď 204 alebo 272 k. 1,5-litrový štvorvalcový benzínový motor s Millerovým cyklom a elektromotor sú spojené so 6-stupňovou prevodovkou DSG. Ako zásobník elektriny je k dispozícii 19,7 kWh batéria. Pri predchodcovi ste si museli vystačiť s 10,6 kWh. Takto disponovaný plug-in hybrid by mal dokázať čisto na elektrinu zvládnuť trasu na jedno nabitie okolo 100km.
Pritom sa dá nabíjať s výkonom až 11 kW (predtým len 3,6 kW) a v budúcnosti možno Tiguan eHybrid až 50 kW. V tomto prípade je možné batériu, ktorá bola vybitá na 10 %, znova nabiť na 80 % v priebehu približne 25 minút.
eTSI so 48 V, TSI, TDI a 4Motion
Potom je stále dostupná ponuka s menším výkonom. Napríklad v modeloch eTSI s výkonom 130 alebo 150 k. Používa sa tu nový 1,5-litrový štvorvalcový benzínový motor z generácie evo. Spaľovací motor je podporovaný 48-voltovým remeňovým štartovacím generátorom, ktorý poskytuje výkon 15 kW a krútiaci moment 25 Nm. Spriahnutý je štandardne so 7-stupňovou DSG.
Nechcete elektrinu?
V novom Tiguane sú k v ponuke 2,0-litrové turbobenzínové motory radu EA888 evo s výkon 204 k/320Nm a 265 k/400Nm. Slabšia verzia je predokolka, výkonnejšia verzia štvorkolka.
Ďalej sú v ponuke aj dieslové motory 2,0 TDI radu EA288 s výkonom buď 150 alebo 193 k. Aj tu je výkonnejšia verzia vždy štandardne vybavená pohonom všetkých kolies 4Motion.
Nová generáciu adaptívneho podvozku DCC
Na základe MQB Evo ponúka Tiguan novú generáciu adaptívneho podvozku DCC (Dynamic Chassis Control). Voliteľný variant DCC Pro obsahuje 2-ventilové tlmiče. Nový model je štandardne vybavený aj manažérom jazdnej dynamiky, systémom, ktorý bol prvýkrát predstavený v aktuálnom Golfe GTI. Tento systém riadi funkcie, ako sú elektronické uzávierky diferenciálov (XDS) a aspekty priečnej dynamiky ovládania tlmičov (najmä v prípade DCC Pro). Ovládanie vozidla by malo byť stabilnejšie, obratnejšie a presnejšie. Taktiež štvorprvková zadná náprava prešla prepracovaním, vďaka čomu sa zvýšila jej stabilita. Nový Tiguan má ambíciu stať sa jedným z najagilnejších a najpohodlnejších SUV na trhu.
VIDEO
Zdroj: Volkswagen
Michal Pospíšil