Nový VW Passat prichádza výhradne ako kombi s množstvom nových technológií, je priestrannejší a ponúka väčší komfort ako kedykoľvek predtým.

VW Passat sa môže pochváliť úspešnou a dlhou históriou, po Golfe ide o najpredávanejší model značky VW. Od jeho uvedenia v roku 1973 sa predalo viac ako neuveriteľných 30 000 000 kusov. Nová, deviata generácia, prichádza výhradne ako kombi, keďže sedan je už oficiálne zrušený. Vyrábať sa bude spolu so Škodou Superb (taktiež výhradne ako kombi) v Bratislave.

Dizajn á la ID.

Po stránke designu došlo k viacerým zmenám, na fotografiách je vidieť, že VW zosúladil nový Passat s dizajnom svojich elektrických modelov ID. Variant ID.7, ktorý bol nedávno spozorovaný bez akejkoľvek kamufláže, vyzerá trochu futuristickejšie, ale podobnosti si ľahko všimnete. Ako obvykle, vonkajší vzhľad bude závisieť od úrovne výbavy: Passat, Business, Elegance a R-Line. V ponuke budú kolesá až do veľkosti 19″, spolu s novo vyvinutými matricovými LED svetlometmi a dynamickými LED diódami vzadu, kde je umiestnená svetelná lišta.

vw-passat-2024 (11)Digitalizované pracovisko vodiča

Interiér predstavuje úplný odklon od Passatu B8, pretože VW odstránil v novom modeli väčšinu manuálnych ovládačov. Takmer všetky dostupné funkcie budete mať prístupné cez dotykovú obrazovku, ktorá bude mať veľkorysých 12,9“ už v základnom modeli. Za príplatok je možné mať až 15″ obrazovku infotainmentu. Displej ponúkne novú grafiku a novo štruktúrované menu, ktoré by malo prispieť k lepšej užívateľskej prívetivosti systému. Pod obrazovkou zostali kapacitné posuvníky na nastavenie ventilácie a hlasitosti médií, ktoré sú konečne podsvietené.

Pred vodičom je 10,25-palcová obrazovka novo vyvinutého digitálneho prístrojového štítu s označením Digital Cockpit, ktorá je integrovaná priamo do prístrojovej dosky a jej povrchová úprava zabraňuje odrazom. Plne digitálny 10,25“  prístrojový panel je štandardom, takže nemecká značka sa lúči so starými dobrými analógovými číselníkmi, ktoré boli ponúkané na odchádzajúcom Passate.

Okrem toho nový Passat ponúkne aj novo vyvinutý head-up displej, ktorý premieta najdôležitejšie informácie priamo na čelné sklo – do zorného poľa vodiča. Neposlednou zaujímavou novinkou je presunutie voliča prevodovky na stĺpik riadenia, čím sa automobilke uvoľnilo viac miesta v stredovom tuneli.

Väčší vnútorný priestor  

Nová generácia Passatu Variant ponúka o 50 mm dlhší rázvor, teda s celkovou hodnotou 2841 mm. Vďaka predĺženiu rázvoru sa zväčšil maximálny priestor pre nohy v pozdĺžnom smere  o 50 mm. To je hodnota, ktorá citeľne zlepši už aj tak veľmi dobré priestorové podmienky pre kolená na zadných sedadlách. Celková dĺžka nového modelu VW Passat narástla o 144 mm na výsledných 4917 mm, zatiaľ čo do šírky vozidlo narástlo o 20 mm na 1852 mm. Výška 1506 mm, vrátane antény, zostala na rovnakej úrovni ako u predchodcu.

Objem batožinového priestoru potom vzrástol o 40 litrov, teda na 690 litrov, po sklopení zadných operadiel potom nový Passat Variant ponúkne objem až 1920 litrov, čo predstavuje zlepšenie o 140 litrov. Posádka sa navyše môže tešiť na nové materiály, ktoré nie sú len príjemné na pohľad či dotyk, ale taktiež pomohli zlepšiť odhlučnenie vozidla a jeho akustiku. V sériovej výbave je navyše predné akustické sklo, ktoré môže byť doplnené o bočné sklá s akustickou fóliou.

Kufor väčší ako má Mercedes triedy E

Zväčšenie rozmerov sa prejavilo aj na väčšom objeme batožinového priestoru, ktorý  vzrástol o 40 litrov, teda na 690 litrov, po sklopení zadných operadiel potom nový Passat Variant ponúkne objem až 1920 litrov, čo predstavuje zlepšenie o 140 litrov. Nový model Triedy E T ponúka maximálne 1830 litrov. Len pre porovannie.

Komplexná ponuka motorov

Nový Passat Variant bude k dispozícii s bohatou ponukou pohonných jednotiek. Základ tvorí nový mild-hybridný zážihový motor 1,5 eTSI (110kW/150k), okrem toho budú na výber dva plug-in hybridné pohonné systémy eHybrid (150 kW /204 k alebo 200 kW/272 k, dva turbodiesely TDI (110 kW /150 k alebo 142kW/190 )a dva preplňované zážihové motory (TSI150 kW /204 k alebo 195 kW/265 k). Všetky motory sú pritom kombinované s dvojspojkovou prevodovkou DSG. Motory TSI 195 kW a TDI 142 kW budú uvedené na trh výhradne s trvalým pohonom všetkých kolies 4MOTION. Dojazd na elektrinu pri eHybride by mal v závislosti od výbavy dosahovať až 100 kilometrov

Nový VW Passat sa bude vyrábať v Bratislave

Nový VW Passat 2024, ktorý sa verejnosti predstaví budúci týždeň na IAA v Mníchove, sa má začať predávať v prvom štvrťroku budúceho roka. V Nemecku sa už nebude vyrábať, pretože výroba sa presúva do Bratislavy, kde sa bude montovať spolu s novou Škodou Superb.

Zdroj: VW

Lukáš Vajda

Reklama