Nový SEAT Leon štvrtej generácie vynímajúci sa dynamickým dizajnom absolvoval v španielskom Martorellu oficiálnu premiéru v 5-dverovom vyhotovení hatchback a vo verzii kombi Sportstourer.
Na fotografiách vidieť, že dynamicky pôsobiaci exteriér nového SEAT-u Leon – vpredu aj vzadu využíva dizajnové prvky známe zo SEAT-u Tarraco a interiér usporiadaním pracoviska vodiča pripomína ten, ktorý sme videli v koncepte Cupra Formentor.
Svet sa mení, stáva sa čoraz viac digitalizovaným. S tým rastie aj dopyt po tesnejšom prepojení tohto digitálneho sveta s automobilom. To je dôvod, prečo je nový Leon prvým komplexne digitálne prepojeným automobilom značky SEAT.
Rozmery
Nový SEAT Leon IV bude stáť na rovnakej platforme MQB ako jeho koncernoví súrodenci VW Golf 8 a Škoda Octavia 4. Pre potencionálnu klientelu bude v ponuke ako päťdverový hatchback a aj ako kombi.
Okrem zmenených proporcií má nový Leon rovnako s 5-dverovou karosériou, ako aj s karosériou kombi Sportstourer zmenené vonkajšie rozmery.
Nový Leon v 5-dverovom vyhotovení hatchback sa v porovnaní s predchodcom predĺžil o 86 mm na konečnú dĺžku 4368 mm a taktiež v rázvore o 50 mm na 2686 mm. Z tohto nárastu rozmerov profituje vnútorný priestor na zadných sedadlách. Na šírku je užší – 16 mm (1800 mm) a na výšku nižší – 3 mm (1456mm). Objem kufra ostal rovnaký s objemom 380 litrov.
Vo vyhotovení kombi je nový SEAT Leon v porovnaní s predchodcom o 86 mm dlhší, t.j 4368 mm a taktiež v rázvore o 50 mm na 2686 mm. Na šírku je užší – 16 mm (1800 mm) a na výšku nižší – 3 mm (1448mm). Objem kufra nabral 30 litrov na 617 litrov.
Interiér
Základ nového systému tvorí digitálny združený prístroj SEAT Digital Cockpit, vybavený konfigurovateľným displejom s uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca) a vysokým rozlíšením, prepojený so systémom infotainmentu. Štandardný Media system má farebný dotykový displej s uhlopriečkou 21 cm (8,25 palca) a umožňuje úplnú integráciu smartfónu. Voliteľný Navi system má displej s uhlopriečkou 25,4 cm (10 palcov) s ovládaním gestami, hlasovým ovládaním prirodzenou rečou.
So systémami ako prediktívny adaptívny tempomat, Emergency Assist 3.0, Travel Assist, Side Assist a Exit Assist nový Leon prináša navzájom prepojené najmodernejšie asistenčné systémy. Tým je podla tlačovej správy Leon novej generácie najbezpečnejším automobilom v histórii značky SEAT.
Motorizácia
Kombinovať nový SEAT Leon bude možné s motormi ako má VW Golf či Škoda Octavia. Pod kapotou budú teda pracovať turbomotory: benzínový trojvalec 1.0 TSI s výkonom 66 kW(90 k) a 81 kW (110 k) a štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 96 kW (130 k) a 110 kW (150 k), ďalej modernizovaný dieselový štvorvalec 2.0 TDI Evo s výkonom 110 kW(150 k) a 85 kW(115), takisto 1.4 TSI plug-in hybrid s kombinovaným výkonom 150 kW(204 k) s dojazdom na čisto elektrický pohon približne 50 km a 1.5 TGI na zemný plyn CNG.