Ford oznámil, že európski zákazníci si už môžu objednávať nový model Ford S-MAX Hybrid. Slovenská cena vozidla S-MAX začína od 36 380 €, model Galaxy Hybrid je dostupný od 37 490 €. 

Ford C-Max a Grand C-Max už majú, podľa zverejnených informácii od Fordu, svoje dni zrátané a do budúcna sa už s nimi nepočíta. Ďalšie dva modely S-Max a Galaxy, však zostanú naďalej v ponuke. Kolínska automobilka teraz oznámila, že okrem verzii s  klasickými spaľovacími motormi  bude v ponuke aj s novým hybridným pohonom. 

Ford S-MAX Hybrid.

Podľa vyjadrenia Fordu sa do všestranného modelu S-MAX podarilo bez obetovania priestoru, flexibility či športových jazdných vlastností zakomponovať hybridnú pohonnú sústavu so zážihovým motorom a elektromotorom. Nový S‑MAX Hybrid má o viac ako 10 percent nižšie emisie CO2 (WLTP) než ekvivalentný model so vznetovým motorom EcoBlue.

New S-MAX Hybrid

Kombinácia 2,5-litrového zážihového motora pracujúceho v Atkinsonovom cykle, 1,1 kWh lítiovo-iónového akumulátora, elektromotora a najnovšej generácie prevodovky s rozdelením hnacej sily, ktorá je zárukou ľahko dostupného vysokého výkonu, dáva aktívnym rodinám možnosť znížiť svoje emisie CO2 a cestovať vo väčšej pohode. Elektrický pohon sa inteligentne pripája tak, aby pomáhal znižovať spotrebu zážihového motora alebo na krátkych úsekoch zaisťoval tichý čisto elektrický pohon.

Akumulátor sa automaticky dobíja zo spaľovacieho motora a rekuperáciou pri jazde bez zošliapnutého plynového pedála alebo pri brzdení.

Štýlový S-MAX Hybrid nadväzuje na tradičné spojenie športového zovňajška s praktickosťou a flexibilitou osobného transportéra. Vďaka jednoducho konfigurovateľným sedadlám a variabilnému batožinovému priestoru možno za prvým radom sedadiel získať až 2 200 litrov priestoru na náklad.  Pri voľnočasových aktivitách poteší schopnosť ťahať príves s maximálnou hmotnosťou do 1 560 kg ( 7-miestna varianta), resp. 1 750 kg (5-miestan varianta). 

Elektrický pohon bez káblov

Nový S-MAX Hybrid ponúka rovnakú priestrannosť a flexibilitu ako existujúce varianty modelu S-MAX v päť- alebo sedemmiestnej verzii, a to vďaka zakomponovaniu 60-článkového lítiovo-iónového akumulátora do vodotesnej, nárazy absorbujúcej, konštrukcie pod podlahou zadného batožinového priestoru.

1,1 kWh akumulátorová batéria má systém kvapalinového chladenia, vďaka čomu môžu byť jej články tesnejšie pri sebe, čo znamená efektívnejšie využitie priestoru. V záujme maximálnej praktickosti má vozidlo špeciálne navrhnutý systém výfuku s dvomi výstupmi obchádzajúcimi akumulátor, čo umožňuje jeho nízke umiestnenie.

Vďaka takémuto usporiadaniu sa medzi podbehy zadných kolies modelu S-MAX Hybrid vojde náklad s výškou takmer 1 meter a šírkou viac ako 1 meter. Dokonca aj po vyklopení všetkých siedmich sedadiel ostáva k dispozícii 285 litrov priestoru na batožinu. 

Elektrický pohon dáva modelu S-MAX doposiaľ najkultivovanejší jazdný prejav. Technológia rekuperačného brzdenia dokáže zachytiť a do akumulátora uložiť až 90 percent energie, ktorá by sa inak pri normálnom brzdení stratila. Táto energia napája elektromotor, ktorý dokáže sám poháňať predné kolesá a postarať sa o tichý rozbeh z nulovej rýchlosti. Elektromotor môže na krátky čas zaistiť čisto elektrický pohon, ktorého dokonalú kultivovanosť a nulové emisie ocení vaše okolie najmä v mestskom prostredí. Systém kvapalinového chladenia akumulátora eliminuje potrebu používať chladiaci ventilátor, čo ešte viac znižuje hladinu hluku v interiéri.

Elektromotor dokáže navyše pracovať súbežne so zážihovým motorom, čoho výsledkom sú hodnoty spotreby už od 6,4 l/100 km a emisií CO2 od 146 – 147 g/km (WLTP).

Pohonná sústava s výkonom 190 k dokáže vozidlu udeliť zrýchlenie z 0 na ‑100 km/h za 9,8 sekundy.

Technológie, ktoré vodiča zbavujú stresu

Pri jazde pomáhajú vodičom sledovať a zlepšovať spotrebu paliva a energie intuitívne technológie využívajúce dostupný 10-palcový digitálny blok prístrojov. Napríklad funkcia Brake Coach nabáda vodiča k pozvoľnému brzdeniu, pri ktorom sa do akumulátora vracia viac energie. Funkcia EV Coach zas vodičovi pomáha pochopiť, kedy vozidlo využíva elektrický či hybridný pohon.

Nový S-MAX Hybrid a Hybrid Galaxy (2)

V modeli S-MAX Hybrid si každý cestujúci môže pri jazde užívať konektivitu vďaka štandardne montovanému modemu FordPass Connect, ktorý dokáže poskytnúť WiFi pripojenie až pre 10 zariadení. Vďaka živým dopravným aktualizáciám pre navigačný systém môže vodič plánovať trasy tak, aby boli rýchlejšie a menej stresujúce.

Technológia FordPass Connect navyše podporuje funkcie diaľkového ovládania a prístupu prostredníctvom mobilnej aplikácie FordPass vrátane zamykania/odomykania dverí, zisťovania stavu vozidla či lokalizácie vozidla,  ako aj sofistikovaného systému informovania o lokálnych nebezpečenstvách od spoločnosti Ford. Táto technológia dokáže vodiča upozorniť na nebezpečnú situáciu na ceste, aj keď ju ešte nevidno, pretože sa, napríklad, nachádza za zákrutou alebo pred inými vozidlami.

Variant Titanium môže mať v prednom rade sedadlá nastaviteľné v 18 smeroch, vďaka ktorým si vodič a jeho spolujazdec budú môcť vychutnať ešte väčší komfort na dlhých cestách. Zárukou kvality je certifikát od uznávanej organizácie Aktion Gesunder Rücken e.V. (Kampaň za zdravé chrbty). Sedadlá vodiča a spolujazdca vo variante S‑MAX Vignale Hybrid majú funkciu vyhrievania a chladenia a tiež masážnu funkciu. Nastaviteľné sú v 10 smeroch.

Všetky tri sedadlá v strednom rade majú body Isofix na upevnenie detskej sedačky. Sedadlá v druhom a treťom rade sú navyše vybavené funkciou Easy Fold, vďaka ktorej možno individuálnym sklopením sedadiel pomocou ovládacích tlačidiel v batožinovom priestore jednoducho usporiadať interiér do optimálnej konfigurácie. Dostupná je tiež funkcia ovládania dverí batožinového priestoru bez použitia rúk, ktorá uľahčuje prístup k batožinovému priestoru, keď nesiete tašky, balíky alebo dieťa.

Ford Galaxy Hybrid 

Ford už prijíma objednávky aj na model Galaxy Hybrid, poháňaný rovnakým benzínovo-elektrickým systémom s výkonom 190 koní ako S-MAX Hybrid.

Galaxy Hybrid ponúka cestovanie až pre siedmich cestujúcich je dostupný vo variantoch Titanium a V-Line. Hodnoty spotreby paliva sa začínajú už od 6,4 – 6,5 l/100 km pri emisiách CO2 od 148 – 149 g/km (WLTP). Z nuly na ‑100 km/h dokáže toto vozidlo zrýchliť za 10 sekúnd.

New Galaxy Hybrid

Tak ako v prípade modelu S-MAX Hybrid, aj priestranný Galaxy Hybrid ponúka rovnakú úroveň praktickosti ako zvyšok radu Galaxy. Cestujúci v prvom a druhom rade sedadiel majú k dispozícii priestor vysoký viac ako 1 meter. Za prednými sedadlami možno vytvoriť nákladový priestor s objemom až 2 339 litrov a aj po vyklopení všetkých sedadiel ostane na batožinu ešte 300 litrov priestoru.

Modely S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid a ich lítiovo-iónové akumulátorové batérie sa montujú vo výrobnom závode Ford v španielskej Valencii.

Text: Ford+Michal Pospíšil  Foto: Ford

Reklama