Nový Peugeot 408 zaparkovaný na ulici, resp. videný na cestách vo Francúzsku zverejnili na fotografiách čitatelia webovej stánky chochespias.net.
Po sérii krásnych fotografii, ktoré vznikli vo fotografickom štúdiu a boli uverejnene v rámci svetovej premiéri, ktorú absolvoval Peugeot 408 v júni tohoto roka máme možnosť vidieť tento nový model značky Peugeot na fotografiách ( aj keď nie v extra kvalite ) v reálnom prostredí aj za denného svetla.
Uvedené exempláre boli nafotene v šedej, bielej a červenej farbe. A môžeme povedať, že v každej farbe vyzerá nový Peugeot 408 skvele.
Inak si ešte pripomeňme, že nový Peugeot 408 je postavený na platforme EMP2, rovnako ako kompakt 308 a SUV 3008. So svojou dĺžkou 4 687 milimetrov je však dlhší ako jeho dvaja súrodenci (308 4,360 mm / 3008 4,450 mm). Je 1 859 mm široký a 1 478 mm vysoký a má veľkorysý rázvor natiahnutý na 2 787 mm, vďaka tomu môžeme očakávať, že bude mať nadbytok miesta v pozdĺžnom smere aj pre vyššie postavy.
Pre batožinu v základnej 5-miestnej konfigurácii bude k dispozícii kufor s objemom 536 litrov, ktorý bude možné zväčšiť sklopením zadných sedadiel na 1611 litrov. Z uvedených údajov je vidieť, že vo viacerých rozmeroch kopíruje nový model Peugeot 408 svojho koncernového súrodenca model Citroën C5 X.
Taktiež stoji na rovnakej platforme, má rovnaký, dynamický tvar karosérie a zvýšenú svetlú výšku 190 mm oproti bežnému sedanu. Peugeot 408 má však výraznejší dizajn s atraktívnejšou prednou „tvárou“, iný dizajn okien v zadných dverách a viacero podľa nás vydarenejších dizajnových detailov.
Porovnanie rozmerov a objemu kufra
Model | Peugeot 408 | Citroën C5 X |
---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4687 | 4805 |
Šírka (mm) | 1859 | 1859 |
Výška (mm) | 1478 | 1485 |
Rázvor (mm) | 2787 | 2785 |
Kufor (l) | 536 (PHEV 471) | 545 (PHEV 458) |
O avantgardnom interiéri nie je veľa nového čo povedať, nakoľko bol do značnej miery prenesený z novej 308-ky. Má dvojicu 10-palcových obrazoviek a typický malý volant á la Peugeot. Vo vábave má prémiový audiosystém Focal s 10 reproduktormi (vrátane subwoofera), ktorý bol vyvinutý v priebehu troch rokov špeciálne pre nový Peugeot 408.
V ponuke aj ako plug-in hybrid
Peugeot bude predávať novú 408 s možnosťou výberu medzi dvoma plug-in hybridnými pohonnými jednotkami. Obe majú pohon predných kolies s osemstupňovou automatickou prevodovkou a elektromotor s výkonom 109 koní (81 kilowattov). To, čo ich odlišuje, je 1,6-litrový preplňovaný benzínový motor, ktorý má rôzne výkonové nastavenia, 150 a 180 k.
Pri kombinácii výkonu spaľovacieho motora a elektromotora poskytuje menšie PHEV výkon 133 kW(180k) a krútiaci moment 360 Nm. Výkonnejší variant disponuje ešte vyšším výkonom 165kW (225 k) pri rovnakej hodnote krútiaceho momentu.
Alternatívne je k dispozícii základný variant s menším trojvalcovým 1,2-litrovým benzínovým motorom s výkonom 96 kW (130k) a krútiacim momentom 230 Nm. Aj on posiela svoj výkon na predné kolesá cez osemstupňovú automatickú prevodovku. Peugeot neplánuje ponúkať diesel, a čisto elektrický derivát je ešte v nedohľadne.
Nový Peugeot 408 by sa mal dostať na trh začiatkom roka 2023, keď sa začne montáž vo Francúzsku v závode v meste Mulhouse. Peugeot ešte presne nepotvrdil, koľko bude stáť.
Zdroj: Peugeot, www.chochespias.net
Jozef Pospíšil