Peugeot predstavil po kratšej verzii 5-dverového modelu 308 hatchback aj predlženú verziu kombi 308 SW.
Bolo iba otázkou času, kedy sa po premiére nového Peugeotu 308 vo verzii hatchback dočkáme predstaveniu aj verzie kombi s označením SW. Na prvý pohľad zaujme atraktívnym dizajnom. Už Peugeot 308 vo verzii hatchback ukázal, že dizajn bude veľkou prednosťou tohto modelu. Pri pohľade na uverejnené fotografie môžeme konštatovať, že kombi SW napriek svojim väčším rozmerom je rovnako elegantné ako päťdverové vyhotovenie.
Nárast rozmerov karosérie
Apropo rozmery? Nový Peugeot 308 SW je dlhší + 210 mm nielen ako nový hathcback, čo sa dalo očakávať, ale aj ako jeho predchodca vo verzii kombi, aj keď narástol na dĺžku iba mierne +60 mm, v rázvore však až o 57 mm.
Poďme však k tomu čo charakterizuje modelové prevedenie typu kombi a to je veľkosť kufra. V porovnaní s kratším hatchbakom boduje väčším kufrom, ktorý umožňuje prepravu nielen objemnejších predmetom ale aj dlhších. Priestor pre kolená vzadu je rovnaký pre obe verzie, len kombi ma viac priestoru pre hlavu (+20mm)
Model 308 SW vďaka predĺženiu kufra v porovnaní s hatchbackom (medzi zadnými operadlami a dverami batožinového priestoru + 250 mm) dokáže prepraviť po sklopení zadných sedadiel ( 40/20/40) predmety dlhé 1,85 m. Nárast rozmerov sa však nepremietol do nárastu objemu kufra v porovnaní predchodcom. Dôvod je zrejme v tom, že ma viac skosenú zadnú časť strechy. Nový Peugeot 308 SW ponúka objem kufra 608/1 634 litrov čo je dokonca mierne menej ako ponúkal predošlá generácia disponujúca objemom 610/1 660 litrov. Pokiaľ sa rozhodne pre hybridnú verziu typu plug-in (viď motory nižšie) tak sa budete musieť zmieriť s tým, že v dôsledku umiestenia batérii poklesol objem kufra na hodnotu 548/1 574 litrov.
Interiér i-Cockpit ešta viac digitálny
Interiér, nakoľko ide o Peugeot, má usporiadanie pracoviska vodiča, ktorý je známy pod označením i-Cockpit. Základná štruktúra tohto kokpitu sa nemení: „volant dole, prístroje hore“. V tomto prípade ide o jeho prepracovanú verziu s 10-palcovým digitálny prístrojovým štítom (aj so zobrazením 3D) a s 10-palcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu, ktorá je teraz umietnená o „pol poschodie“ nižšie. Ďalej tu máme nový multimediálny systém a pod obrazovkou väčšie dotykové plochy pre dotykové ovládanie. To znamená, že manuálne tlačidlá na priame ovládanie funkcií známe z iných súčasných modelov Peugeot, ustúpili digitálnemu riešeniu.
Ponuka motorov aj s plug-in hybridmi
Paletu motorov nového Peugeotu 308 SW tvoria okrem benzínovych a naftových aj plug-in hybridy. Elektrifikované spaľovacie motory známe ako mild-hybridy nie sú aktuálne k dispozícii.
Čiže okrem známych motorov typu: benzinový trojvalec 1,2 PureTech s výkonom 130 k a dieselovy štvorvalec 1,5 BlueHDI s rovnakým výkonom 130 k, sú v ponuke aj dva hybridy – trojvalcový 1,2 s výkonom 150 k, doplnený o elektromotor so 110 k a celkovým výkonom až 180 k a štvorvalcový 1,6 s výkonom 180 k a tiež elektromotorom s celkovým výkonom až 225 k. Obe motorizácie dostanú 12,4kWh Li-ion batériu.
Peugeot 308 je postavený na platforme EMP2, ktorú využívajú aj súrodenecké modely DS 4 a pripravovaný Opel Astra. Vďaka tejto podvozkovej platforme je možné využívať pre uvedené vozidlá pohonné jednotky využívajúce ako pohon aj elektrinu. Takže možno okrem uvedených plug-in hybridov príde na trh aj verzia “Elektro-308”.
Zdroj: Peugeot Michal Pospíšil