Peugeot 308 patri k najúspešnejším modelom značky Peugeot, od jeho uvedenia v roku 2007 sa predalo už viac ako 7 miliónov exemplárov. Teraz sa  odhalil na oficiálnych fotografiách v tretej generácii.

Nový model Peugeot 308  sa prezentuje novým, sportovejším dizajnom. Pri pohľade odpredu je vidieť zvažujúcu sa prednú maska a masívnu mriežku chladiča  s novým logom a prednými svetlami s úzkym tvarom, z ktorých po stranách  vyčnievajú „levie“ tesáky ( denne Led svetlá) siahajúce až dole do nárazníku.

Obdobnú tvár môžeme vidieť aj na menšom Peugeote 208  či SUV modeloch 3008 a 5008.  Taktiež  zadné partie s vizuálne prepojenými zadnými svetlometmi a samotným dizajnom pripomínajú nápadne jeho menšieho súrodenca Peugeot 208. Súčiniteľ odporu vzduchu je  0,28.

Jeho nový dizajn s ostrejšími líniami, výrazne  zväzujúcou sa prednou maskou a úzkymi svetlami pôsobí športovejším dojmom ako jeho predchodca. To že neprináša uplne nový dizajn a na pohlaď pripomína spomínaných súrodencov nie je jeho handicap, ale práve naopak, nakoľko modely Peugeot uvádzane v poslednej dobe patria  k tým najatraktívnejším autám  na automobilovom trhu.

Nový Peugeot-308- exteriér(2)

K celkovému pozitívnemu vnímaniu vzhľadu  nového Peugeotu 308  prispievajú aj nové atraktívne farby karosérie. Na fotografiách vidíme nový Peugeot 308 v modrej farbe „Blue Vertigo“ a zelenej „Vert Olivine“. A skoro sme zabudli spomenúť, že 308 je prvým autom, ktoré nesie nové logo značky Peugeot.

Tretia generácia bude štandardne vybavená full-LED svetlometmi a vo vyššej výbavách GT/GT Pack je aj s maticovou LED technológiou.

Nárast rozmerov karosérie

V porovnaní so svojím predchodcom narástol nový Peuegot 308  o 110 mm na 4 370 milimetrov, v rázvore náprav o 55 mm  na 2 675 milimetrov. Výška  a šírka zostáva takmer nezmenená s rozmermi 1 430 mm a 1 850 mm. Vďaka nárastu rozmerov v rázvore kolies  možeme očakávať aj väčšiu ponuka miesta pre kolená ( čo bola achillova päta predchodcu) na zadných sedadlách.

Do kufra sa zmesti 412 litrov objemu batožiny čo je o 28 litrov viac ako pri predošlej generácie. Po sklopení zadných sedadiel je k dispozícii objem s 1323 litrami.

Rozmery:

  • Dĺžka: 4,367 m (+110 mm)
  • Šírka: 1,850 m
  • Výška: 1,43 m (-20 mm)
  • Rázvor kolies: 2,675 m (+55 mm)

Interiér, nakoľko ide o Peugeot, má usporiadanie pracoviska vodiča, ktorý je známy pod označením  i-Cockpit. Základná štruktúra tohto kokpitu sa nemení: „volant dole, prístroje hore“. V tomto prípade ide o jeho prepracovanú verziu s 10-palcovým digitálny prístrojovým štítom (aj so zobrazením 3D) a s  10-palcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu, ktorá je  teraz umietnená  o „pol poschodie“ nižšie. Ďalej tu máme nový multimediálny systém a pod obrazovkou väčšie dotykové plochy pre dotykové ovládanie. To znamená, že manuálne tlačidlá na priame ovládanie funkcií známe z iných súčasných modelov Peugeot, ustúpili digitálnemu riešeniu.

2021-Peugeot-308-i-cockpit-10" dotyková obrazovka

Na fotografiách je ďalej vidieť, že automatická prevodovka sa ovláda pomocou malého spínača. Vozidlá s manuálnou prevodovkou budú mať pravdepodobne inú stredovú konzolu s menším úložným priestorom.

Ponuka motorov aj s  plug-in hybridmi

Paletu motorov nového Peugeotu 308 tvoria okrem  benzínovych a naftových aj plug-in hybridy. Elektrifikované spaľovacie motory  známe ako  mild-hybridy nie sú aktuálne  k dispozícii.

Čiže okrem známych motorov typu: benzinový trojvalec  1,2 PureTech s výkonom 130 k  a dieselovy štvorvalec 1,5 BlueHDI s rovnakým výkonom 130 k,  sú v ponuke aj  dva hybridy – trojvalcový 1,2 s výkonom 150 k, doplnený o elektromotor so 110 k a celkovým výkonom až 180 k a štvorvalcový  1,6 s výkonom 180 k a tiež elektromotorom s celkovým výkonom až 225 k. Obe motorizácie  dostanú 12,4kWh Li-ion batériu.

Peugeot 308 je postavený na platforme EMP2, ktorú využívajú aj súrodenecké modely DS 4 a  pripravovaný Opel Astra. Vďaka tejto podvozkovej  platforme je možné využívať pre uvedené vozidlá pohonné jednotky využívajúce ako pohon aj elektrinu. Takže možno okrem uvedených plug-in hybridov príde na trh aj verzia  “Elektro-308”.

Uvedenie na trh, vrátane verzie SW (kombi),  sa očakáva  na konci septembra 2021.

Text: Lukáš Vajda                                                                      Foto: Peugeot

 

Reklama