Peugeot 308 patri k najúspešnejším modelom značky Peugeot, od jeho uvedenia v roku 2007 sa predalo už viac ako 7 miliónov exemplárov. Teraz sa odhalil na oficiálnych fotografiách v tretej generácii.
Nový model Peugeot 308 sa prezentuje novým, sportovejším dizajnom. Pri pohľade odpredu je vidieť zvažujúcu sa prednú maska a masívnu mriežku chladiča s novým logom a prednými svetlami s úzkym tvarom, z ktorých po stranách vyčnievajú „levie“ tesáky ( denne Led svetlá) siahajúce až dole do nárazníku.
Obdobnú tvár môžeme vidieť aj na menšom Peugeote 208 či SUV modeloch 3008 a 5008. Taktiež zadné partie s vizuálne prepojenými zadnými svetlometmi a samotným dizajnom pripomínajú nápadne jeho menšieho súrodenca Peugeot 208. Súčiniteľ odporu vzduchu je 0,28.
Jeho nový dizajn s ostrejšími líniami, výrazne zväzujúcou sa prednou maskou a úzkymi svetlami pôsobí športovejším dojmom ako jeho predchodca. To že neprináša uplne nový dizajn a na pohlaď pripomína spomínaných súrodencov nie je jeho handicap, ale práve naopak, nakoľko modely Peugeot uvádzane v poslednej dobe patria k tým najatraktívnejším autám na automobilovom trhu.
K celkovému pozitívnemu vnímaniu vzhľadu nového Peugeotu 308 prispievajú aj nové atraktívne farby karosérie. Na fotografiách vidíme nový Peugeot 308 v modrej farbe „Blue Vertigo“ a zelenej „Vert Olivine“. A skoro sme zabudli spomenúť, že 308 je prvým autom, ktoré nesie nové logo značky Peugeot.
Tretia generácia bude štandardne vybavená full-LED svetlometmi a vo vyššej výbavách GT/GT Pack je aj s maticovou LED technológiou.
Nárast rozmerov karosérie
V porovnaní so svojím predchodcom narástol nový Peuegot 308 o 110 mm na 4 370 milimetrov, v rázvore náprav o 55 mm na 2 675 milimetrov. Výška a šírka zostáva takmer nezmenená s rozmermi 1 430 mm a 1 850 mm. Vďaka nárastu rozmerov v rázvore kolies možeme očakávať aj väčšiu ponuka miesta pre kolená ( čo bola achillova päta predchodcu) na zadných sedadlách.
Do kufra sa zmesti 412 litrov objemu batožiny čo je o 28 litrov viac ako pri predošlej generácie. Po sklopení zadných sedadiel je k dispozícii objem s 1323 litrami.
Rozmery:
- Dĺžka: 4,367 m (+110 mm)
- Šírka: 1,850 m
- Výška: 1,43 m (-20 mm)
- Rázvor kolies: 2,675 m (+55 mm)
Interiér, nakoľko ide o Peugeot, má usporiadanie pracoviska vodiča, ktorý je známy pod označením i-Cockpit. Základná štruktúra tohto kokpitu sa nemení: „volant dole, prístroje hore“. V tomto prípade ide o jeho prepracovanú verziu s 10-palcovým digitálny prístrojovým štítom (aj so zobrazením 3D) a s 10-palcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu, ktorá je teraz umietnená o „pol poschodie“ nižšie. Ďalej tu máme nový multimediálny systém a pod obrazovkou väčšie dotykové plochy pre dotykové ovládanie. To znamená, že manuálne tlačidlá na priame ovládanie funkcií známe z iných súčasných modelov Peugeot, ustúpili digitálnemu riešeniu.
Na fotografiách je ďalej vidieť, že automatická prevodovka sa ovláda pomocou malého spínača. Vozidlá s manuálnou prevodovkou budú mať pravdepodobne inú stredovú konzolu s menším úložným priestorom.
Ponuka motorov aj s plug-in hybridmi
Paletu motorov nového Peugeotu 308 tvoria okrem benzínovych a naftových aj plug-in hybridy. Elektrifikované spaľovacie motory známe ako mild-hybridy nie sú aktuálne k dispozícii.
Čiže okrem známych motorov typu: benzinový trojvalec 1,2 PureTech s výkonom 130 k a dieselovy štvorvalec 1,5 BlueHDI s rovnakým výkonom 130 k, sú v ponuke aj dva hybridy – trojvalcový 1,2 s výkonom 150 k, doplnený o elektromotor so 110 k a celkovým výkonom až 180 k a štvorvalcový 1,6 s výkonom 180 k a tiež elektromotorom s celkovým výkonom až 225 k. Obe motorizácie dostanú 12,4kWh Li-ion batériu.
Peugeot 308 je postavený na platforme EMP2, ktorú využívajú aj súrodenecké modely DS 4 a pripravovaný Opel Astra. Vďaka tejto podvozkovej platforme je možné využívať pre uvedené vozidlá pohonné jednotky využívajúce ako pohon aj elektrinu. Takže možno okrem uvedených plug-in hybridov príde na trh aj verzia “Elektro-308”.
Uvedenie na trh, vrátane verzie SW (kombi), sa očakáva na konci septembra 2021.
Text: Lukáš Vajda Foto: Peugeot