Nový Opel Insignia Country Tourer so vzhľadom off-road, s pohonom 4×4 a so zvýšeným podvozkom (+25mm) štartuje na slovenskom trhu na cene 27 190€ (viď cenník).

V ponuke má tri benzínové 1.5 TURBO 103kW/140k, 1.5 TURBO 122kW/165k, 2.0 TURBO 191kW/260k a dva dieselové agregáty 2.0 CDTI 125kW/170k a 2.0 CDTI BiTurbo 154kW/210k. Najvýkonnejšie verzie Opel Insignia Country Tourer 2.0 TURBO a Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo sa montujú štandardne s adaptívnym systémom pohonu všetkých kolies Twinster a s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

My sme počas uvedenie nového modelu Opel Insignia Country Tourer vyskúšali rovno najvýkonnejšiu motorizáciu 2.0 TURBO 191kW/260k. Agregát presviedča slušnými jazdnými výkonmi (zrýchlenie z 0-100km/h za 7,7 s, max. rýchlosť 242 km/h) a skvelým odhlučnením. Daňou za nadpriemerne jazdné výkony je vyššia spotreba – mix 9,6 litra/100km (podľa palubného počítača) neodlišujúca sa však výraznejšie od udávaných 8,7l/100km.

V prípade potreby, napríklad pri predbiehaní na kľukatých a neprehľadných cestách v Malých Karpatoch dokázal výkonný agregát 2.0 TURBO (191kW/260k/5500ot.min-¹ max. krútiaci moment 400Nm/3000-4000 ot.min-¹) udeliť v spolupráci s 8.st automatom vozidlu úctyhodné letmé zrýchlenie. Pritom aj pri vytáčaní do otáčok ostával prenos hluku do kabíny od motora zanedbateľný. Čo je fajn, pre posádku z pohľadu komfortu cestovania, naopak to však môže byť zradné z pohľadu dodržiavania predpísanej rýchlosti.

Reálnu cestovnú rýchlosť  pocitovo totiž skresľuje nielen skvele odhlučnená kabína ale aj  na daný typ auta suverénne a stabilné chovanie v zákrutách. Za to môže do veľkej mieri nielen samotný podvozok – v tomto prípade adaptívny FlexRide, ale aj pohon všetkých kolies s funkciou torque vectoring. Namiesto konvenčného diferenciálu zadnej nápravy má dve elektronicky ovládané multilamelové spojky, ktoré aktívne individuálne rozdeľujú krútiaci moment na zadné kolesá. Aby kompenzoval nedotáčavosť v prudkých zákrutách prechádzaných vysokou rýchlosťou, systém podľa polohy pedála akcelerátora a uhla natočenia volantu prenáša väčší krútiaci moment na vonkajšie zadné koleso. To sa deje bez ďalšieho pričinenia vodiča v zlomkoch sekundy. Tak sa vozidlo nielen stabilizuje v zákrute ale aj presnejšie zatáča a spontánnejšie reaguje na povely vodiča. Neutrálne, stabilné jazdné vlastnosti sa tým spájajú s lepšou ovládateľnosťou. Viac informácii nájdete v aprílovom vydaní  časopisu Autotest.

[TS_Advanced_Tables id=”1″ table_scope=”minimal” header_use=”false” columns_widthlimit=”false” responsive_type=”tiles”]
Reklama