Land Rover absolvoval dnes nielen svetovú premiéru na autosalóne vo Frankfurte, ale aj prezentáciu pre pozvaných novinárov a hostí vo fabrike v Nitre. Uvedený model sa totiž bude vyrábať v Nitre na Slovensku.

Prvými zákazníkmi, ktorí si môžu objednať Defender sú Briti.  Pri už  aktuálne prebiehajúcich objednávkach dostanú prvé vozidlá začiatkom budúceho roka.  Defender 90 commercial bude stáť vo Veľkej Británii od 35 000 GBP, Defender 90 bodystyle má orientačnú cenu 40 000 GBP a cena modelu Defender 110 sa začína od 45 240 GBP ( ceny sú bez DPH). Všetky modely majú osemstupňovú automatickú prevodovku s dvojrýchlostným prenosovým puzdrom, systémom AWD a funkciou Terrain Response.

Land Rover po štvorročnom čakaní konečne predstavil nástupcu legendárneho Defenderu. Ako je už z fotiek vidieť má nový Defender ďaleko od niekdajšieho jednoduchého pracanta.

Nový model Defender bude k dispozícii v prevedení karosérií 90 a 110, s až šiestimi sedadlami v modeli Defender 90 a možnosťou piatich, šiestich alebo 5 + 2 sedadiel v modeli Defender 110. Modelový rad zahŕňa výbavy, S, SE, HSE, First Edition a špičkový model Defender X. Vďaka štyrom balíkom príslušenstva si zákazníci budú môcť prispôsobiť svoje vozidlo viac, ako ktorýkoľvek z predchádzajúcich modelov Land Rover. Každý s balíkov Explorer, Adventure, Country a Urban dodáva modelu Defender osobitý charakter so špeciálne vybranou škálou vylepšení. Exkluzívny model First Edition sa vyznačuje jedinečnou špecifikáciou a bude k dispozícii počas prvého roku výroby.

Nový Defender je technologicky vyspelý. Ako vôbec prvý model spoločnosti Jaguar Land Rover tiež uvádza nový infotainment systém Pivi Pro. Dotykový displej novej generácie je intuitívnejší a užívateľsky priateľskejší, vyžaduje menej vstupov na vykonávanie často používaných funkcií.

Nový Defender navyše posúva na novú úroveň aj technológiu Software-Over-The-Air (SOTA).  Až 14 samostatných modulov dokáže prijímať vzdialené aktualizácie. Sťahovanie dát prebieha v čase, kedy zákazníci spia, či už doma, alebo v odľahlých lokalitách. Vďaka tomu sa bude nový Defender neustále sám vylepšovať rovnakým tempom, ako budú elektronické aktualizácie prúdiť do vozidla – bez zbytočného odkladu a bez nutnosti navštíviť predajcu značky Land Rover.

Pri uvedení na trh bude Defender v ponuke s dvomi benzínovými motormi ( štvorvalec P300 a šesťvalec P400), ktoré využívajú technológiu Mild-Hybrid a dvomi štvorvalcovými dieselovými motormi – D200 a silný D240. Pohonná jednotka Plug-in Hybrid doplní radu budúci rok.

Nová architektúra karosérie poskytuje svetlú výšku 291 mm a terénnu geometriu svetovej triedy, ktorá poskytuje modelu Defender 110 predný nájazdový uhol 38 stupňov, prejazdový uhol 28 stupňov a zadný nájazdový uhol 40 stupňov. Jeho maximálna hĺbka brodenia 900 mm je podporovaná novým programom Wade (brod) v systéme Terrain Response 2, ktorý dáva vodičom istotu, že môžu s úplnou dôverou prebrodiť aj hlbokú vodu.

Reklama