Hyundai prezradil ďalšie detaily o novom Tucsone Plug-in Hybrid, ktorý bude k dispozícii od jari 2021.

  • Nový Hyundai Tucson Plug-in Hybrid bude vybavený pohonným ústrojenstvom s výkonom 265 k založeným na 1,6-litrovom motore T-GDi Smartstream.
  • Pridanie plug-in hybridného pohonu znamená, že nový Tucson ponúkne najširšiu škálu elektrifikovaných pohonných jednotiek vo svojej triede.
  • Nový Tucson Plug-in Hybrid bude v Európe dostupný od jari 2021

Nový agregát Tucson Plug-in s kombinovaným výkonom 265 k

Nový Tucson Plug-in Hybrid bude vybavený výkonným a efektívnym pohonným ústrojenstvom. Systém je založený na tretej generácii 1,6-litrového benzínového motora T-GDi Smartstream. Ten je spojený so 66,9 kW elektrickým motorom s maximálnym krútiacim momentom 304 Nm a 13,8 kWh lítium-polymérovou batériou. Kombinácia benzínového motora a elektromotora poskytuje maximálny výkon 265 konských síl a najvyšší krútiaci moment 350 Nm.

Systém je spojený so šesťstupňovou automatickou prevodovkou (6 AT) s ovládaním shift by wire a štandardne aj pohonom všetkých kolies.

Nový Tucson Plug-in Hybrid je tiež vybavený klapkou Active Air, ktorá upravuje nasávanie vzduchu v závislosti od teploty chladiacej kvapaliny motora, rýchlosti vozidla atď. Účelom tejto funkcie je minimalizovať odpor vzduchu a maximalizovať efektivitu spotreby.

Plug-in hybridný systém

Rovnako ako u všetkých hybridných vozidiel, je pri jazde v nízkych rýchlostiach nový Tucson Plug-in Hybrid poháňaný iba elektrickým motorom, čo má za následok tichú jazdu a žiadnu spotrebu paliva.

Vodiči môžu tiež sami prepnúť na plne elektrickú jazdu stlačením príslušného tlačidla, pričom môžu využívať plne elektrický dojazd viac ako 50 km (interný odhad WLTP *).

Vybavený palubnou nabíjačkou s výkonom 7,2 kW, môže byť Tucson Plug-in Hybrid nabíjaný na nabíjacích staniciach pre elektromobily alebo pomocou domácej nabíjačky, tzv. wall boxu.

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid (2)

Veľkorysý vnútorný priestor vďaka inteligentnému umiestneniu batérie

Vďaka dômyselnému umiestneniu vysokonapäťovej batérie na podvozku ponúka Tucson Plug-in Hybrid veľkorysý vnútorný priestor. Cestujúci vzadu si môžu užiť 955 mm priestoru pre nohy. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou Tucsonu sa tiež zväčšil batožinový priestor, ktorý celkovo ponúka 558 litrov (+ 9%) a až 1 737 litrov (+ 15%) so sklopenými zadnými sedadlami.

Pripravený na rôzne cesty a terén

Pre skutočný SUV pocit je pohon všetkých kolies (4WD) súčasťou štandardnej výbavy nového modelu Tucson Plug-in Hybrid. Vozidlo je vybavené technológiou pohonu všetkých kolies Hyundai HTRAC a voličom režimu Terrain Mode pre bezpečnú jazdu v náročnom teréne. HTRAC dokáže variabilne distribuovať hnaciu silu na predné a zadné kolesá v závislosti od podmienok trakcie a charakteru jazdy, zatiaľ čo volič režimu Terrain Mode optimalizuje výkon, krútiaci moment a brzdenie v závislosti od typu povrchu, ktorý vodič nastaví.

Na želanie dodávané elektronicky riadené odpruženie (ECS) využíva technológiu adaptívneho tlmenia, ktorá poskytuje všestranné jazdné vlastnosti v závislosti od situácie a preferencií vodiča. ECS automaticky a nepretržite ovláda tlmiče vozidla, aby maximalizoval jazdný komfort a výkon. Vodiči môžu tiež upraviť ECS a charakteristiky riadenia výberom režimu Eco alebo Sport. Tieto vlastnosti prispievajú k ešte väčšej radosti z riadenia tohto výkonného SUV.

Moderný exteriér a interiér

Rovnako ako v prípade ostatných variácií pohonného ústrojenstva, aj plug-in hybridná verzia nového Tucsonu púta novým dizajnom, ktorý integruje ostré línie, uhly a tvary, ako aj charakteristickými parametrickými skrytými svetlami. Pracovisko vodiča je vybavené  10,25“  digitálnej prístrojovym štítom a 10,25“ dotykovým displejom so službami konektivity Hyundai Bluelink®. Používatelia služby Bluelink® môžu tiež skontrolovať úroveň nabitia batérie v novom Tucsone Plug-in Hybrid a spravovať nastavenia nabíjania prostredníctvom aplikácie.

Široká ponuka asistenčných systémov a prvky aktívnej bezpečnosti radia nový Tucson medzi najbezpečnejšie vozidlá na trhu. Diaľkový inteligentný parkovací asistent (RSPA) umožňuje, že vozidlo dokáže samé bez zásahu vodiča zaparkovať aj vyparkovať, čo v zložitých parkovacích situáciách znižuje tlak na vodiča. Asistent pre jazdu na diaľnici (HDA) udržuje auto v strede jazdného pruhu a zároveň prispôsobuje rýchlosť na základe údajov z navigácie a premávky v okolí.

Asistent pre predchádzanie kolíziám pri parkovaní, ktorý je k dispozícii výhradne pre Tucson Plug-in Hybrid, pomáha predchádzať kolíziám s prekážkami vzadu pri cúvaní pri nízkej rýchlosti. Systém vydáva zvukové a vizuálne výstrahy a podľa potreby zabrzdí. Celý rad ďalších bezpečnostných prvkov prispieva k zlepšeniu viditeľnosti, ochrane cestujúcich na predných aj zadných sedadlách a predchádzaniu kolíziám.

                                                                                                               Zdroj: Hyundai

Reklama