Úplne nový Hyundai Tucson bol práve dnes v noci predstavený. Tento nový model prichádza s radikálne novým dizajnom, novým modernejším interiérom a úplne novou platformou. Do predajní  sa v Európe dostane  ešte do konca roka.  

  • Originálny a odvážny dizajn
  • Najlepší balík bezpečnostných prvkov v triede
  • Nový Tucson ponúka najširšiu paletu elektrifikovaných pohonných jednotiek v segmente kompaktných SUV vrátane hybridných, plug-in hybridných a 48 V mild hybridných verzií

Revolučný dizajn

Ako ukazujú oficiálne zábery tak nový Tucson s odchádzajúcim modelom nezdieľa prakticky nič spoločné. Nový Hyundai Tucson dostal úplne novú prednú a zadnú časť a taktiež tvar karosérie s výraznejšie klesajúcou zadnou časťou strechy, ktoré vozidlu dávajú charakter podobný kupé. Celkovo je karoséria nového Tucsonu väčšia a širšia ako modely predchádzajúcej generácie. Ponúka dlhú kapotu a krátke previsy na natiahnutom rázvore.

Predná maska sa prezentuje vzrušujúcim dizajnom, t.j.  s originálne tvarovanými LED svetlami, ktoré sú hladko integrované do prednej mriežky a odhalia sa až po ich zapnutí vodičom. Vzadu  pútjú pozornosť  zadné LED svetlá so svetelnou lištou natiahnutou po celej šírke vozidla. Zároveň ide o prvý model značky Hyundai, ktorý používa aj zadný stierač nenápadne skrytý pod strešným spojlerom.   Revolučné  zmeny nastali nielen v prípade exteriéru  ale aj v interiéri  v podobe  duálneho usporiadania kokpitu.

Čistý a premyslený interiér

Stredovú časť vozidla vypĺňa nová stredová 10,25-palcová dotyková obrazovka AVN-T. Na prístrojovom paneli už nenájdete klasické manuálne ovládače, takže na všetky nastavenia a ovládanie audia, vozidla a navigácie (AVN), klimatizácie a kúrenia slúžia dotykové plochy. Nový Tucson je tak prvým modelom značky Hyundai s plne dotykovou obrazovkou na stredovej konzole.

Plne nastaviteľný digitálny kokpit pozostáva z novej otvorenej prístrojovej dosky s 10,25-palcovou obrazovkou a z rovnako veľkej 10,25-palcovej dotykovej stredovej obrazovky AVN-T. Vzniká tak priestor na individuálne úpravy. Napríklad farebné prostredie prístrojovej dosky sa mení podľa práve zvoleného jazdného režimu.

Hyundai ponúka v novom modeli Tucson v spojení s 10,25-palcovou obrazovkou infotainmentu aj najnovšiu verziu online služieb Bluelink. Vynovená služba Bluelink ponúka klientom automobilky Hyundai širokú paletu benefitov a služieb vrátane Online plánovania trasy, Navigácie na poslednom úseku či nových Užívateľských profilov. Užívatelia dokážu zároveň aj lokalizovať svoje vozidlo, na diaľku ho odomknúť či zamknúť alebo skontrolovať jeho stav ako napríklad množstvo paliva. To všetko cez aplikáciu Bluelink.

Nový Hyundai Tucson - interiér

Nové Užívateľské profily poskytujú užívateľom možnosť nastaviť si celý infotainment podľa svojich vlastných predstáv. Cez aplikáciu Bluelink si môžu vytvoriť dva hlavné profily a jeden hosťovský a ku každému priradiť aj profilovú fotografiu. Užívateľský profil sa následne spolu s obľúbeným nastavením infotainmentu, jazyka, Bluetooth, navigácie a nastavení hlasových povelov a preferovaných rádiostaníc uloží na vzdialený server.

Ak vodič zaparkuje vozidlo vo vzdialenosti 200 m až 2 km od cieľa, môže sa dať navádzať do cieľa pomocou Navigácie na poslednom úseku, ktorá je súčasťou aplikácie Bluelink v jeho mobilnom telefóne.

Súčasťou schopností nového modelu Tucson je aj integrácia kalendára do infotainmentu, takže užívateľ uvidí na stredovej obrazovke AVN aj svoje termíny uložené v kalendároch Apple a Google. Synchronizácia sa zabezpečuje prostredníctvom nastavení aplikácie Bluelink App. Aj to je jeden z mnohých dôvodov, prečo by si užívatelia mohli stiahnuť a používať aplikáciu Bluelink.

Nové online plánovanie trasy vypočítava cestu pomocou vzdialených serverov na pozadí prostredia Bluelink. Umožňuje to presnejšie predpovedať dopravu či lepšie určiť čas príchodu a prípadne spoľahlivejšie upraviť trasu. Ďalšiu výhodou Online plánovanie trasy je schopnosť automatického dopĺňania destinácie, čo vodičovi šetrí čas.

Rozhrania Apple CarPlay a Android Auto umožňujú vodičovi, aby si jednoducho a pohodlne preniesol obraz z mobilného telefónu na stredovú obrazovku. V prípade 8-palcového displeja Display Audio sa môžu mobilné telefóny zrkadliť aj bezdrôtovo. Ďalšími prvkami infotainmentu a konektivity nového modelu Tucson sú aj prémiový audiosystém KRELL, ktorý zaručuje výnimočný zážitok z počúvania, bezdrôtová nabíjacia plocha v stredovej konzole ako aj USB konektory vpredu aj vzadu, čo zvýši pohodlie najmä na dlhých cestách.

Nakoniec sú tu služby Hyundai LIVE Services s aktuálnymi informáciami o voľných parkovacích miestach, čerpacích staniciach vrátane cien palív či informácie o počasí. Destinácie či zaujímavé body na trase možno do navigácie vozidla zaslať aj priamo z aplikácie v mobilnom telefóne.

Väčší vnútorný priestor

Nový Tucson s novou platformou poskytuje širší a dlhší vnútorný priestor. V rozmeroch je  o 20 mm dlhší, o 15 mm širší a s rázvorom natiahnutým oproti predchodcovi o 10 mm. Výsledkom je, že zadní pasažieri majú o 26 mm viac miesta na nohy. Platí to aj pre modely s hybridným aj so spaľovacím motorom, pretože batérie sa podarilo umne umiestniť pod zadné sedadlá. V závislosti od pohonu a výbavy sa batožinový priestor zväčšil o 33 až 107 litrov. Momentálne poskytuje pre batožinu až do 620 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel narastie prepravná kapacita až na 1 799 litrov.

Model Hyundai Tucson Ford Kuga C5 Aircross Kia Sportage Škoda Kodiaq VW Tiguan
Dĺžka (mm) 4500 4614 4500 4485 4697 4509
Šírka (mm) 1865 1882 1859 1855 1822 1839
Výška(mm) 1650 1666 1654 1645 1676 1675
Rázvor (mm) 2680 2710 2730 2670 2791 2678
Kufor (l) 620 645 580 503 650 615

 

Najširšia ponuka elektrifikovaných pohonov v segmente kompaktných SUV

Nový model Tucson ponúka tri elektrifikované pohonné jednotky a dva spaľovacie motory so štyrmi možnosťami prevodoviek. Najširšia ponuka inovatívnych elektrifikovaných pohonov pre nový model Tucson v segmente kompaktných SUV obsahuje benzínové a naftové 48 V mild hybridné, hybridné a plug-in hybridné verzie. Okrem elektrifikovaných pohonov ponúka nový Tucson aj paletu benzínových a naftových motorov.

Nový Hyundai Tucson - atraktívny dizajn

 Hybridné verzie pozostávajú z nového 1,6-litrového motora T-GDI (benzínový prepĺňaný s priamym vstrekovaním) Smartstream a z elektromotora s výkonom 44,2 kW (60 k) a s 1,49 kWh lítiovo-iónovou polymérovou batériou. Spája sa so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a dostupný je s pohonom predných alebo všetkých kolies. S výkonom 170 kW (230 k) ide o najsilnejší pohon v ponuke nového modelu Tucson, pričom ponúka nízku úroveň emisií bez kompromisov v oblasti zábavy z jazdy.

So 48 V mild hybridnou technológiou si záujemcovia môžu vybrať z troch rôznych možností:

  • 1.6 T-GDI Smartstream s výkonom 110 kW (150 k) a s pohonom predných kolies
  • 1.6 T-GDI Smartstream s výkonom 132 kW (180 k), na požiadanie s pohonom 4×4
  • 1.6 CRDi Smartstream s výkonom 100 kW (136 k), na požiadanie s pohonom 4×4

Hyundai spojil 48 V mild hybridnú technológiu s 1,6-litrovým benzínovým prepĺňaným motorom s výkonom 110 kW (150 k), ktorý bude dostupný so 6-stupňovou Inteligentnou manuálnou prevodovkou (6 iMT) alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou (7DCT). Ďalšou možnosťou je prepĺňaný benzínový motor 1.6 T-GDI s výkonom 132 kW (180 k) v ponuke so 6-stupňovou prevodovkou iMT s pohonom predných kolies, doplní ju prevodovka 7DCT s pohonom všetkých kolies. Okrem toho je v ponuke 1,6-litrový naftový motor CRDi s výkonom 100 kW (136 k) so 48 V mild hybridnou technológiou spojený s prevodovkou 7DCT a s pohonom predných alebo všetkých kolies.

Bez spojenia so 48 V mild hybridnou technológiou je v ponuke benzínový 1,6-litrový motor T-GDI Smartstream s výkonom 110 kW (150 k), so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a s pohonom predných alebo všetkých kolies. Naftový 1,6-litrový motor CRDi Smartstream bude v ponuke s výkonom 85 kW (115 k), so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a s pohonom predných kolies.

Nový model Tucson dostane aj nový motor 1.6 T-GDI Smartstream vybavený technológiou Kontinuálne nastaviteľnej dĺžky času otvorenia ventilov (CVVD). CVVD vplýva na výkon a spotrebu motora a zároveň je aj šetrná k životnému prostrediu. Technológia ovládania ventilov reguluje dĺžku času ich otvorenia a zatvorenia v závislosti od jazdných podmienok. Ide o jediný systém, ktorý dokáže za jazdy meniť dĺžku času otvorenia ventilov a prispôsobovať ho aktuálnym jazdným podmienkam.

K zákazníkom sa na výber dostane aj plug-in hybridná verzia nového modelu Tucson s 1,6-litrovým motorom T-GDI s výkonom 265 konských síl. Viac detailov bude dostupných pred jej príchodom na trh v roku 2021.

Nová Inteligentná manuálna prevodovka (iMT)

Zákazníci nového modelu Tucson si môžu vybrať aj novo vyvinutú prevodovku iMT. iMT pracuje čisto elektronicky a po pustení plynového pedála rozpája motor od prevodovky, aby vozidlo mohlo využívať prednosti režimu plachtenia. Tým sa zvyšuje schopnosť ďalšej úspory paliva. Vodičom zvolený prevodový stupeň zostáva zaradený aj v prípade vypnutia motora. Motor sa opätovne naštartuje s tou istou zaradenou rýchlosťou v momente, keď vodič stlačí plynový alebo brzdový pedál, pričom využije extra energiu z Mild hybridného štartér-generátora (MHSG). Pokiaľ vodič stlačí spojku, alebo ak zaradený prevodový stupeň už nevyhovuje aktuálnej rýchlosti, prevodovka opätovne naštartuje motor v neutrále (s rozpojenou spojkou).

Pohon všetkých kolies a terénne režimy Terrain Modes

Nový model Tucson zlepšuje svoje schopnosti plnohodnotného SUV novým prepínačom terénnych režimov 4 x 4 Terrain Mode. Tento nový prvok, dostupný v hybridných verziách s automatickou prevodovkou, využíva tradičnú technológiu pohonu všetkých kolies automobilky Hyundai s označením HTRAC. Tá poskytuje agilné ovládanie a lepší prenos krútiaceho momentu na kolesá v závislosti od aktuálnej rýchlosti vozidla a priľnavosti. Okrem rôznych jazdných režimov pribudli ďalšie tri špeciálne režimy prejazdu v teréne Mud, Sand a Snow (Blato, Piesok a Sneh), ktoré upravujú jazdné výkony a nastavenie systému HTRAC pre lepší prejazd v rôznych terénoch.

Nový Hyundai Tucson - za jazdy Komfortná  a športová jazda s novým nastavením a s elektronicky ovládanými tlmičmi.

Záujemcovia si môžu pre lepšiu jazdu a ovládateľnosť vybrať nový model Tucson s dvoma rôznymi druhmi odpruženia a to s adaptívnymi alebo s konvenčnými tlmičmi.

Vďaka flexibilite, ktorú ponúka adaptívna technológia a Elektronicky ovládané tlmiče (ECS), mohli konštruktéri automobilky Hyundai dosiahnuť všestrannejšie  jazdné vlastnosti. Tie sa dokážu prispôsobiť aktuálnej situácii a požiadavkám vodiča. Pre každodenné dochádzanie v režimoch Normal alebo Eco sa vývoj zameral na komfortnú, pokojnú a stabilnú jazdu a to aj na najnáročnejších povrchoch ciest. Systém ECS automaticky a neustále kontroluje odpruženie vozidla a robí všetko pre maximálny výkon a komfort jazdy. Pri výpočtoch berie do úvahy aj aktuálne jazdné podmienky ako rýchlosť, povrch vozovky, zatáčanie, brzdenie a zrýchľovanie. Pri ovládaní pružiacich síl každého kolesa zvlášť dokáže ECS zmenšovať nakláňanie, kolísanie a vertikálny pohyb a vďaka tomu zlepšiť jazdné vlastnosti a ovládateľnosť vozidla. Po prepnutí do režimu Sport si vodič nového modelu Tucson užije extra dávku reakcií a ovládateľnosti.

Konvenčné tlmiče teraz využívajú novú technológiu prepúšťacích ventilov, ktorá ponúka vyššiu flexibilitu nastavenia. Vzpery McPherson vpredu a viacprvková náprava vzadu zaručujú dobrú úroveň komfortu a ovládateľnosti.

Nový model Tucson využíva elektronický posilňovač upevnený na tyči riadenia (R-MDPS), ktorý obsahuje aj novú generáciu remeňom poháňaného prevodu riadenia a bol naladený tak, aby vyhovoval charakteru odpruženia vozidla. V priebehu viacerých mesiacov testovania s oboma prototypmi vozidiel a so špičkovými simulačnými zariadeniami sa konštruktérom automobilky Hyundai podarilo nastaviť systém tak, aby poskytol vodičovi jemné a zároveň komunikatívne riadenie. Vodiči, ktorí si zvolia režim Sport, zažijú ostrejšie riadenie vyžadujúce si viac ovládacej sily ako aj viac precíznosti napríklad počas jazdy na diaľnici.

Nový Tucson poskytuje viac komfortu a pohodlia

So širokou ponukou komfortných prvkov poskytuje automobilka Hyundai majiteľom nového modelu Tucson ešte viac pohodlia.

Novinkou vo vozidle automobilky Hyundai je použitie technológie Multi-Air Mode, ktorá v novom modeli Tucson spája priame a nepriame výduchy vzduchu z klimatizácie a z kúrenia. Zámerom je vytvoriť príjemnejšie prostredie na palube s jemnejším prúdením vzduchu. Po aktivovaní tohto režimu začne vzduch prúdiť cez nové štrbiny ako aj cez normálne výduchy. Objem dodaného vzduchu sa nemení, preto sa nemení ani jeho účinnosť pri zmene teploty, mení sa jeho distribúcia, najmä sa zjemní intenzita jeho prúdenia a priamy kontakt posádky s prúdom vzduchu. Tento režim si môže vodič aktivovať alebo vypnúť na základe svojich aktuálnych potrieb a preferencií.

Trojzónová klimatizácia sa teraz okrem vodiča a predného spolujazdca stará aj o pasažierov na zadných sedadlách. Komfort posádky môžu zvyšovať aj ventilované predné sedadlá či vyhrievané predné a vonkajšie zadné sedadlá.

V prípade potreby sa dá sedadlo predného spolujazdca posúvať a sklápať, aby tak vzniklo viac pohodlia pre zadných pasažierov. Slúži na to jednoduché tlačidlo na bočnej strane sedadla.

Lepší spánok pasažierov zabezpečuje Režim spánku na zadných sedadlách. Umožňuje vodičovi, aby pokojne počúval audiosystém, no zadné reproduktory sa odpoja, takže pasažieri môžu nerušene spať.

Pre zvýšenie prepravnej kapacity sa operadlá zadných sedadiel nového modelu Tucson dajú sklápať v pomere 4 : 2 : 4. Okrem toho sa dajú sklápať aj na diaľku. Na to slúžia špeciálne páčky umiestnené v bočnom obložení batožinového priestoru.

Široký balík aktívnej bezpečnosti a jazdných

Nový model Tucson dostal rozsiahly bezpečnostný systém so siedmimi airbagmi vrátane nového stredového airbagu medzi prednými sedadlami, čo je v tomto segmente unikátny prvok. Jeho úlohou je v prípade kolízie zabrániť, aby sa navzájom nezrazili a vážnejšie nezranili vodič so spolujazdcom. Ak sa pri prednom alebo bočnom náraze rozvinú airbagy, automaticky sa aktivuje Multikolízna brzda, ktorá núdzovým brzdením zníži nebezpečenstvo druhej alebo viacerých ďalších kolízií.

Nový Hyundai Tucson

Súčasťou výbavy nového modelu Tucson je aj Autonómne núdzové brzdenie (FCA), ktoré spustí varovanie v prípade hroziacej kolízie s vozidlom, bicyklom alebo chodcom. Ak vodič nestihne zareagovať včas, systém automaticky aktivuje brzdy, aby zabránil nehode. Tucson je zároveň prvým modelom, ktorý obsahuje aj funkciu Zatáčania do križovatiek, ktorá rozširuje záber ochrany aj na kolízie v križovatkách. Táto funkcia pri odbočovaní doľava odhaľuje vozidlá prichádzajúce z protismeru a v prípade hroziacej kolízie dokáže aktivovať brzdy a zastaviť vozidlo.

Automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu so sledovaním vozidla pred sebou (LFA) používa prednú kameru na rozpoznávanie vodorovného značenia jazdného pruhu. LFA automatickými zásahmi do riadenia udržiava vozidlo v strede jazdného pruhu. Spolupracuje so Systémom na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu, ktorý predchádza nechcenému opusteniu jazdného pruhu (LKA).

Systém na sledovanie únavy vodiča (DAW) je prvok na ochranu vodiča, ktorý monitoruje vzorce jeho správania a odhaľuje únavu, čím sa snaží predísť potenciálnym nehodám. Tento systém spolupracuje aj s prvkom Výstraha na odídenie vozidla vpredu (LVDA). Ak vodič nereaguje dostatočne rýchlo, tak LVDA ho upozorní na to, že vozidlo, ktoré pred ním stálo v dopravnej zápche, na križovatke alebo na semafore, už odišlo.

Prvý raz sa do kompaktného SUV dostáva Asistenčný systém jazdy na diaľnici (HDA), ktorý zvyšuje bezpečnosť a komfort počas jazdy na diaľniciach. HDA upravuje počas jazdy na diaľnici rýchlosť vozidla a udržiava odstup od ostatných vozidiel vpredu ako aj vozidlo v jazdnom pruhu. Aktivuje sa jedným tlačidlom na volante.

HDA spolupracuje s LFA a s Inteligentným adaptívnym tempomatom (NSCC-C). Vďaka tomu môže vodič nového modelu Tucson nastaviť pre vyššiu bezpečnosť a pohodlie do tempomatu požadovanú rýchlosť a systém ju automaticky prispôsobí zákrutám na základe informácií o aktuálnej doprave a situácii. Pri nájazde do zákruty zníži rýchlosť a pri výjazde z nej ju opäť vráti na pôvodne nastavenú hodnotu.

Ďalším novým prvkom je Inteligentný asistent povolenej rýchlosti (ISLA). Pri prekročení zobrazenej predpísanej rýchlosti príde zvuková a vizuálna výstraha. Spolu s manuálnym obmedzovačom rýchlosti dokáže ISLA automaticky upraviť rýchlosť vozidla.

Pre vyšší pocit istoty dostal nový model Tucson viacero funkcií, ktoré zvýšia jeho viditeľnosť na ceste. Aktívne monitorovanie mŕtveho uhla (BCA) teraz využíva pri zabránení kolízii pri zmene jazdného pruhu okrem vizuálnych a zvukových výstrah aj aktívne zásahy do bŕzd. Využíva radarové snímače v spodnej časti zadného nárazníka a prednú kameru a upozorní vodiča na vozidlá v mŕtvom uhle. Ak vodič zapne smerovku, spustí sa výstraha a kolízii zabránia zásahy do riadenia, prípadne brzdenie. Súčasťou BCA je aj Upozornenie na blížiace sa vozidlá pri cúvaní. Radarové snímače v zadnom nárazníku pri cúvaní monitorujú vozidlá približujúce sa zboku v rozsahu 180 stupňov a ak je to potrebné, systém zabrzdí vozidlo, aby zabránil kolízii.

Špeciálny prvok v tomto segmente je aj Snímanie mŕtveho uhla (BVM). Po zapnutí smerovky pri zmene jazdného pruhu sa jeden z dvoch ukazovateľov na 10,25-palcovej digitálnej prístrojovej doske Supervision Cluster premení na obrazovku so zábermi z priestoru mŕtveho uhla. Rozšíri sa tak vodičov výhľad do spätného zrkadla a získa ďalšiu pomôcku počas jazdy v tme a v daždi.

Nový Hyundai Tucson - atraktívny dizajn po tme

Nový Tucson ponúka aj Monitorovanie okolia vozidla (SVM) a vodičovi ponúka 360-stupňový priestorový pohľad na vozidlo z viacerých uhlov. Jeho súčasťou je aj možnosť približovania a vzďaľovania pohľadu na prednú, zadnú a bočné časti vozidla. SVM používa aj záber z vtáčej perspektívy, aby zlepšil výhľad na potenciálne prekážky.

SVM je prepojené aj s Asistentom parkovania na diaľku (RSPA), ktorý sa dodáva v hybridných verziách nového modelu Tucson. RSPA pomáha vodičovi pri parkovaní alebo vychádzaní vozidla z parkovacieho miesta a to aj ak sa nachádza mimo vozidla. Túto funkciu možno aktivovať a ovládať prostredníctvom kľúča Smart Key. Vozidlo pritom používa ultrazvukové snímače na odhalenie prekážok a v prípade hroziacej kolízie použije núdzové brzdenie.

Pri prepnutí do automatického režimu dokáže Asistent diaľkových svetiel (HBA) v noci odhaliť blížiace sa automobily pred vozidlom aj v protismere a prepnúť z diaľkových svetiel na stretávacie a vyhnúť sa oslepovaniu ostatných vodičov. Ak sa v blízkosti nenachádza žiadne iné vozidlo, systém automaticky aktivuje diaľkové svetlomety a poskytne vodičovi maximálny rozhľad.

Ďalšie vylepšené a inovatívne prvky robia z nového modelu Tucson mimoriadne spoľahlivého rodinného automobilového spoločníka. Nová výstraha Upozornenie na prítomnosť̌ cestujúcich na zadných sedadlách (ROA) sleduje zadné sedadlá prostredníctvom snímača pohybu. Vizuálny a zvukový signál potom upozornia vodiča, aby sa uistil, že pred opustením a zamknutím už vystúpili z vozidla všetci cestujúci. Režim pre spánok zadných pasažierov (RPSM) stíši zadné reproduktory, aby sa zadným pasažierom na dlhých cestách lepšie oddychovalo. Nová funkcia Výstraha pri bezpečnom opustení vozidla (SEW) upozorní posádku, ak chce opustiť vozidlo a zozadu sa blíži iné vozidlo. Tento prvok má premiéru v bežnom kompaktnom SUV.

Dostupné prvky aktívnej bezpečnosti Hyundai SmartSense a asistenčné systémy vodiča:

  • Autonómne núdzové brzdenie (FCA s ochranou pred vozidlami, cyklistami a chodcami) [NOVINKA: Odbočovanie do križovatky]
  • Výstraha na odídenie vozidla vpredu (LVDA) [NOVINKA]
  • Asistenčný systém jazdy na diaľnici (HDA) 1.5 [NOVINKA]
  • Inteligentný adaptívny tempomat (NSCC-C) [NOVINKA: využíva navigačné dáta]
  • Inteligentný asistent povolenej rýchlosti (ISLA) [NOVINKA]
  • Systém monitorovania mŕtveho uhla (BCW)
  • Aktívne monitorovanie mŕtveho uhla (BCA) [NOVINKA]
  • Výstraha pri bezpečnom opustení vozidla (SEW) [NOVINKA]
  • Asistent parkovania na diaľku (RSPA) [NOVINKA: iba pre HEV/PHEV]
  • Monitorovanie okolia vozidla (SVM) [vylepšený]
  • Snímanie mŕtveho uhla (BVM) [NOVINKA]
  • Upozornenie na prítomnosť̌ cestujúcich na zadných sedadlách (ROA) [NOVINKA]
  • Automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu so sledovaním vozidla pred sebou (LFA) [NOVINKA]
  • Automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu (LKA) [vylepšený]
  • Sledovanie únavy vodiča (DAW)
  • Výstraha na vozidlá približujúce sa v priečnom smere pri cúvaní (RCCW)
  • Asistent na upozornenie na vozidlá približujúce sa v priečnom smere pri cúvaní (RCCA) [NOVINKA]
  • Asistent diaľkových svetiel (HBA)

Rovnako ako každý Hyundai, aj nový model Tucson je vyrobený podľa najvyšších možných kvalitatívnych štandardov. O tejto kvalite svedčí aj štandardne dodávaná 5-ročná záruka, jedna z najlepších záruk v automobilovom priemysle.

Úspešný príbeh

Nový Tucson je štvrtou generáciou predajne úspešného vozidla značky Hyundai, ktoré si od predstavenia v roku 2004 pripísalo po celom svete viac ako 7 miliónov predaných kusov. V Európe sa z tohto počtu predalo dovedna 1,4 milióna vozidiel. Ide tak o globálne najpredávanejšie SUV značky. Nové kompaktné SUV Hyundai prichádza na trh s revolučným a ambicióznym novým vzhľadom v duchu novej dizajnovej identity Sensuous Sportiness (Zmyselná športovosť).

Najširšou ponukou elektrifikovaných pohonných jednotiek v segmente kompaktných SUV vrátane hybridného, plug-in hybridného a 48 V mild hybridného pohonu sa nový Tucson podieľa na doplnení flotily elektrifikovaných vozidiel v Európe. Medzi ďalšie elektrifikované SUV vyrábané automobilkou Hyundai patria plne elektrické a hybridné verzie modelu Kona, NEXO, jeho druhá generácia elektrického vozidla s pohonom na palivové články, a Santa Fe s hybridnými a plug-in hybridnými pohonmi. Elektrifikáciou najnovších modelov si Hyundai udržal pozíciu výrobcu s najširšou paletou elektrifikovaných pohonných jednotiek.

Nový Tucson je globálnym modelom. Bude sa vyrábať vo viacerých závodoch vo svete a stane sa treťou generáciou modelu vyrábaného v európskom závode Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v českom meste Nošovice. Prvým vozidlom vyrábaným v HMMC bola druhá generácia modelu Tucson. To podčiarkuje spätosť automobilky Hyundai s európskym trhom.

Prvé kusy nového modelu Tucson – hybridné, naftové a benzínové, vrátane 48 V mild hybridov – sa u európskych predajcov Hyundai objavia ešte do konca tohto roka. Plug-in hybridná verzia a výbava N Line prídu začiatkom budúceho roka.

VIDEO Z PREDSTAVENIA

Reklama