Spoločnosť Ford dnes verejnosti v Londýne predstavila úplne nový Focus. V ponuke bude ako päťdverový hatchback alebo praktické kombi – v rôznych prevedeniach: v štýlovej verzie Focus Titanium, športovej Focus ST-Line luxusnej Focus Vignale a tiež ako nový crossover Focus Active.
Ford Focus Active ponúka robustný štýl inšpirovaný vozidlami typu SUV, čo zahŕňa väčšiu svetlú výšku, strešné nosiče a ochranné plasty.
Ford Focus 4. generácie predstavuje už na prvý pohľad úplne nové auto. Nový je nielen dizajn ( podobný ako má menšia Fiesta), ale aj samotné proporcie vozidla – dlhšia kapota a nižšia strecha. Nová silueta vznikla posunutím predných stĺpikov viac dozadu.
Vďaka predĺženiu rázvoru o 53 mm ponúka nový Ford Focus podľa automobilky viac komfortu a vnútorného priestoru.
5-dverový Focus je 4378 mm dlhý, 1825 mm široký, 1454 mm vysoký a objem batožinového priestoru činí 375 litrov respektíve 1354 litrov po zložení zadných sedadiel. Verzia kombi je zase 4668 mm dlhá, 1825 mm široká, 1481 mm vysoká a objem batožinového priestoru činí 608 litrov respektíve 1653 litrov po zložení zadných sedadiel.
Nový Focus okrem toho prináša komplexný rad vyspelých jazdných technológií, ktoré vodičom uľahčujú jazdu v hustej premávke, poskytujú lepšiu viditeľnosť v tme a zároveň dokážu vozidlo zaparkovať po jednoduchom stlačení a podržaní tlačidla, prípadne predísť nehode.
Adaptívny tempomat na udržiavanie primeraného odstupu od vozidla vpredu teraz zahŕňa tieto systémy:
Systém Stop & Go umožňuje úplne zastaviť vozidlo v hustej premávke. Ak zastavenie trvá kratšie ako 3 sekundy, vozidlo sa automaticky rozbehne. Ak zastavenie trvá dlhšie ako 3 sekundy, vodič môže stlačiť tlačidlo na volante alebo zošliapnuť plynový pedál a rozbehnúť sa.
Systém rozpoznávania dopravných značiek dokáže prispôsobiť rýchlosť vozidla podľa zákonných limitov, pretože sleduje dopravné značky obmedzenia rýchlosti a využíva informácie z palubného navigačného systému.
Systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu pomáha znižovať stres počas dlhých ciest tým, že vozidlo zostane v strede jazdného pruhu.
Systém adaptívneho predného osvetlenia Ford so systémom prediktívneho osvetlenia zákrut a osvetlenia podľa značiek po prvýkrát vopred upravuje svetelný lúč svetlometov a zaisťuje maximálnu viditeľnosť pred zákrutou, križovatkou alebo kruhovým objazdom. Pomocou dopredu nasmerovanej kamery monitoruje značenie jazdného pruhu až 65 metrov pred vozidlom a zaznamenáva dopravné značky kruhového objazdu, STOP a prednosti v jazde. Nový Focus okrem toho ponúka aj diaľkové svetlá bez oslňovania, ktoré zabraňujú náhodnému oslneniu ostatných vodičov a pomáhajú osvetliť väčšiu časť cesty v noci.
Focus je tiež prvým vozidlom Ford v Európe, ktoré ponúka jeden z najjasnejších a najväčších projekčných displejov (HUD) na trhu, vďaka čomu môže vodič neustále sledovať cestu vpredu – užitočné informácie sa premietajú do jeho zorného poľa.
Aktívny parkovací asistent 2 ešte viac uľahčuje parkovanie. Ovláda radenie prevodových stupňov dopredu a dozadu, plynový a brzdový pedál a aj riadenie – a automaticky navedie vozidlo na kolmé alebo pozdĺžne parkovacie miesto iba o 1,1 metra dlhšie než samotné vozidlo. Vodič môže ovládať pohyb vozidla jednoduchým zaradením neutrálnej polohy a podržaním jediného tlačidla na stredovej konzole. Medzi ďalšie technológie, ktoré pomáhajú vodičom modelu Focus predchádzať nehodám a odpútaniu pozornosti, patrí systém prevencie nárazov s funkciou rozpoznávania chodcov a cyklistov, asistent riadenia pri úhybnom manévri, systém monitorovania mŕtveho uhla so systémom upozornenia na križujúce vozidlá, širokouhlá spätná kamera, systém výstrahy pred jazdou v protismere a systém brzdenia po nehode.
Nový Focus prichádza s technológiu zabudovaného modemu FordPass Connect, čím sa vozidlo premení na mobilný prístupový bod Wi-Fi s možnosťou pripojenia až 10 zariadení. Modem FordPass Connect podporuje aktualizácie Live Traffic pre navigačný systém a pomocou mobilnej aplikácie FordPass umožňuje vodičom jednoducho vyhľadať vozidlo na rozľahlých parkoviskách nákupných centier, skontrolovať množstvo paliva, zamknúť a odomknúť vozidlo na diaľku či ho dokonca diaľkovo naštartovať.
Systém SYNC 3 umožňuje vodičom ovládať funkcie audiosystému, navigácie, klimatizácie a pripojených smartfónov pomocou gest priblíženia a posunutia na 8-palcovom dotykovom displeji a pomocou jednoduchých hlasových povelov, pričom je kompatibilný s funkciami Apple CarPlay a Android Auto™. S novým audiosystémom B&O PLAY s výkonom 675 wattov si cestujúci užijú hudbu v maximálnej miere. Možno ju prehrávať cez FordPass Connect alebo zo smartfónu.
Pod kapotou nového Focusu možno očakávať zážihové motory EcoBoost s výkonom od 85 do 182 koní a vznetové motory EcoBlue s výkonom 95 až 150 koní.
Okrem toho si budete môcť vybrať spomedzi manuálnych šesťstupňových prevodoviek, ktoré ponúkajú hladké radenie a kultivovaný chod, prípadne novú osemstupňovú automatickú prevodovku, ktorá sa dokáže prispôsobiť rôznym štýlom jazdy a zaručuje dokonale hladké radenie v tom najvhodnejšom okamihu.
Zážihové motory
VÝKON | PREVODOVKA |
1,0-litrový EcoBoost (očakávané emisie CO2 pre 5-dverový model od 107 g/km)* | |
85 k | 6-stupňová manuálna |
100 k | 6-stupňová manuálna |
125 k | 6-stupňová manuálna |
125 k | 8-stupňová automatická |
1,5-litrový EcoBoost (očakávané emisie CO2 pre 5-dverový model od 122 g/km) | |
150 k | 6-stupňová manuálna |
150 k | 8-stupňová automatická |
182 k | 6-stupňová manuálna |
Vznetové motory
VÝKON | PREVODOVKA |
1,5-litrový EcoBlue (očakávané emisie CO2 pre 5-dverový model od 91 g/km) | |
95 k | 6-stupňová manuálna |
120 k | 6-stupňová manuálna |
120 k | 8-stupňová automatická |
2,0-litrový EcoBlue (očakávané emisie CO2 pre 5-dverový model od 112 g/km) | |
150 k | 6-stupňová manuálna |
150 k | 8-stupňová automatická |