Spoločnosť Ford dnes na špeciálnom podujatí Go Further v Kolíne nad Rýnom odhalila Ford Fiesta novej generácie. Na trh sa dostane však až v priebehu budúceho roka.

Nový Ford Fiesta prichádza s rozšíreným modelovým radom s luxusnou verziou Vignale, športovou verziou ST-Line, štýlovou verziou Titanium a crossoverom Active.  Prezentuje sa v porovnaní s predchodcom úhľadnejším a dynamickejším, aj keď nie výrazne iným, exteriérom a významne pozmeneným interiérom (kvalitnejšie materiály, redukcia počtu ovládačov, 8″ dotykový displej…)

Fiesta je prvým modelom značky Ford s funkciou rozpoznávania chodcov, ktorá pomôže zabrániť nehodám v noci, a systémom aktívneho parkovacieho asistenta s podporou brzdenia na zabránenie nárazom v nízkej rýchlosti pri automatickom parkovaní.

Fiesta je zároveň prvým modelom značky Ford s audiosystémom B&O PLAY. Pripojenie prostredníctvom systému SYNC 3 podporuje dotykový displej s vysokým rozlíšením a uhlopriečkou až do 8 palcov.

Paleta motorov – zážihových a vznetových spĺňa emisnú normu Euro 6. 1,0-litrový zážihový motor EcoBoost môže mať výkon 100, 125 a 140 koní. Začiatkom roka 2018 dostane trojvalcový 1.0 EcoBoost systém vypínania valca. De facto ide o prvý trovalec na svete ktorý niečo také dokáže. Tento proces funguje do 4500otáčok, pričom odpojenie  a zapojenie valca trvá iba 14 milisekúnd. Úspora paliva činí až 6% paliva.

Vznetový motor TDCi s objemom 1,5 litra a výkonom 120 koní je prvý výkonnejší vznetový motor pre model Fiesta – je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a očakáva sa, že emisie CO2 budú na úrovni 89 g/km. 1,5-litrový motor TDCi sa dodáva aj vo výkonovej verzii 85 koní – o 10 koní viac než v predchádzajúcej generácie.

1,1-litrový zážihový motor využíva rovnakú trojvalcovú konštrukciu ako 1,0-litrový motor EcoBoost, pričom sa dodáva s novou päťstupňovou manuálnou prevodovkou a vo verziách s výkonom 70 a 85 koní. Je náhradou za zastaraný zážihový motor s objemom 1,25 litra s atmosférickým nasávaním, má vyšší výkon a očakávané emisie CO2 na úrovni od 101 g/km.

Nová šesťstupňová manuálna prevodovka so zníženým trením pomáha udržiavať emisie CO2 na úrovni od 97 g/km. V ponuke je aj voliteľná šesťstupňová automatická prevodovka pre variant s výkonom 100 koní a ovládacími páčkami pod volantom.

VIDEO

Ford Fiesta ST Line

Ford Fiesta Vignale

Ford Fiesta Active

Ford Fiesta Titanium

                                                             Zdroj videa: Carscoops

Reklama