Úplne nový model Fiat Panda by mal prísť začiatkom roka 2022, a tým sa pripojiť do ponuky k novému, plne elektrickému Fiatu 500.
Aktuálne sa Panda radí rozmermi do triedy vozidiel A. Nový nástupca Pandy, resp. nástupcovia postavení na základe konceptu Centoventi pokryjú vyššie segmenty s rôznymi rozmermi s dĺžkou až do 4,60 metra. Trieda A ostane výlučne zastúpená modelom 500 v trojdverovej verzii.
Touto novou zostavou modelov má talianska automobilka Fiat ambíciu spustiť významné oživenie výroby. Po rokoch nedostatočného investovania do talianskej značky, kedy sa spoločnosť Fiat Chrysler Automobiles (FCA) sústredila viac na svoju ziskovejšiu značku Jeep, je Fiat pripravený významne rozšíriť svoju ponuku v priebehu nasledujúcich piatich rokov.
Tento proces sa začne novou Pandou, resp. výrobnou verziou koncepcie Centoventi, ktorá bola odhalená na minuloročnom autosalóne v Ženeve. Šéf Olivier François hovorí, že v centre tvorby nového modelu bude nemilosrdné zameranie sa na náklady – rovnako ako to bolo v prípade pôvodnej Pandy z roku 1980. To znamená, že kľúčové prvky koncepcie, ako napríklad veľmi obmedzená škála farieb, personalizácia iba pomocou voliteľných balíkov a robustná plastová ochrana budú zachované.
Fiat vidí cestu k návratu ziskovosti uvedením modelov do ponuky, ktoré budú mat bližšie ku crossoverom a SUV modelom a zároveň budú ekologické a cenovo konkurencieschopné. Takéto zmeny podľa Oliviera Francoisa dokázali zvládnuť automobilky napríklad Škoda, SEAT, Kia či Hyundai.
Obrázky uverejnené na anglickom autoportáli www.autoexpress.co.uk ukazujú, ako by mohlo vyzerať auto v sériovej podobe. Ohľadom pohonných jednotiek nevieme nič oficiálne, je zrejmé však, že sa ráta aj s elektrickým pohonom. Panda sa pravdepodobne stane prvým modelom značky Fiat, ktorý bude používať komponenty pochádzajúce zo spoločnosti PSA, ktorá zahŕňa Peugeot a Citroen. Samozrejme za predpokladu, že navrhovaná fúzia medzi francúzskou spoločnosťou PSA a FCA sa dokončí do konca roku 2020.