Toto je nové SUV Mercedes EQE. Je to úplne nový elektromobil s dojazdom až 590 km a charakteristickou technológiou infotainmentu Hyperscreen značky Mercedes. Je k dispozícii aj ako model AMG EQ s výkonom 687 k.

Nový Mercedes EQE zdieľa so svojím väčším súrodencom EQS dva osudy. Aj tomuto novému modelu chýba de facto „vlastný“ názov, pretože od sedanu EQE ho odlišuje len príloha „SUV“.  A rovnako ako SUV EQS, aj SUV EQE vyzerá príjemnejšie ako bežný štvordverový sedan EQE.

Hoci SUV EQE zdieľa veľa dizajnových prvkov s EQE– napríklad lesklú čiernu prednú masku „chladiča“ a zadné svetlá – tak vyzerá oveľa konvenčnejšie ( napr. vďaka horizontalnejšej prednej kapote)  čo by mohla byť jeho výhoda pri oslovení tradičného zákazníka preferujúceho klasické tvary SUV.

Technicky je SUV EQE úzko späté s modelmi EQS a EQE

Technicky je SUV EQE úzko späté s modelmi EQS a EQE, nakoľko využíva spoločnú elektrickú platformu. Rovnako ako tieto, aj SUV vychádza z EVA2, druhej generácie „Electric Vehicle Architecture“. Vzhľadom na vyššiu karosériu treba počítať s väčším priestorom v interiéri, hoci karoséria s dĺžkou 4863 milimetrov, šírkou 1940 milimetrov a výškou 1686 milimetrov je približne o 80 milimetrov kratšia ako u sedanu. Rázvor je kratší dokonca o 90 mm vďaka čomu by mal podľa slov ľudí od Mercedesu byť obratnejší.

Objem kufra je 520 až 1675 litrov. Batožinový priestor je síce lepší ako pri sedane EQE, ale stále zaostáva za konkurenciou (BMW iX, …).

mercedes-amg-eqe-suv-interier (2)

Interiéru dominuje obrovská obrazovka so šírkou 141 centimetrov

V interiéri budú dve verzie obrazovky. V základnej výbave modelu bude 12,3“ informačný displej pred vodičom a 12,8“ dotykový displej infotainmentu na stredovej konzole. Táto verzia bude mať aj 3D dekor na prístrojovej doske na strane spolujazdca. Za príplatok dostane zákazník Hyperscreen: tri veľké displeje palubnej dosky spojené jedinou sklenenou plochou širokou 141 cm. Jeden má 12,3″, druhý – centrálny displej má 17,7″ a tretí displej určený pre spolujazdca a má uhlopriečku 12,3 palca.Ten je vybavený bezpečnostnou funkciou, ktorá rozpozná, či sa osoba na sedadle vodiča pozerá na displej spolujazdca a následne ho v prípade potreby automaticky stlmí. Mercedes má v EQE aj rôzne akustické nastavenia, ktoré dokážu interiér ponoriť do rôznych „zvukových svetov“, ktoré sa prispôsobujú štýlu jazdy.

Za príplatok ako voliteľný prvok výbavy je  k dispozícii podvozok so vzduchovým odpružením vrátane plynulého nastavenia tlmenia ADS+. Svetlá výška sa dá v prípade potreby zvýšiť o 25 milimetrov. Okrem Dynamic Select, Eco, Comfort, Sport a Individual dodáva Mercedes aj jazdný program do terénu teréne. Medzi voliteľné doplnky výbavy patrí  taktiež riadenie zadnej nápravy s maximálnym uhlom natočenia desať stupňov (vďaka tomu sa zníži otáčanie zo 40 na 34 metrov) alebo svetlomety, ktoré dokážu premietať na vozovku pomocné značky alebo výstražné symboly.

Elektrický crossover SUV EQE je dostupný v štyroch verziách

Elektrický crossover SUV EQE je dostupný v štyroch verziách: EQE 350+, 350 4Matic, 500 a Mercedes-AMG EQE SUV. Vyrábať sa bude v rovnakej továrni v Alabame ako väčšie SUV EQS. Základná verzia SUV EQE 350+ má jeden elektromotor s výkonom 288 koní a 417 Nm, ktorý poháňa zadné kolesá, zatiaľ čo EQE 350 4Matic má pohon všetkých kolies, resp. pridaný ďalší elektromotor poháňajúci predné kolesá. Výkon si však zachováva rovnaký, len krútiaci moment je vyšší  564 Nm. Ďalšou verziou je v ponuke SUV EQE 500, taktiež s pohonom všetkých kolies, výkonnejšou dvojicou elektromotorov motormi s výkonom 536 k a krútiacim momentom 633 Nm. Je zvláštne, že jednomotorové SUV EQE 350+ aj SUV EQE 500 majú väčší výkon ako ich náprotivky EQE sedan, ale rovnaký krútiaci moment.

mercedes-amg-eqe-suv- (3)

Samozrejme, ak naozaj túžite po tom najvýkonnejšej verzii co ponuka tento model tak budete chcieť SUV Mercedes-AMG EQE, ktorý dosahuje výkon 617 k a 701 Nm, resp.  677 k a 737 Nm (s príplatkovým AMG Performance Package). Takto disponovaná verzia AMG by mala ponúknuť ešte väčšiu rýchlosť ako Tesla Model Y Performance, BMW iX M60 a Audi E-Tron S.

V tomto prípade SUV EQE dokáže zrýchliť z 0-100km/h za 3,4 sekundy. Najšportovejšie SUV EQE je štandardne vybavené pneumatickým dpružením Airmatic, vylepšeným aktívnymi 48-voltovými systémom, ktorý pôsobí proti nakláňaniu karosérie v zákrutách. SUV AMG EQE je prvým elektrickým vozidlom od Mercedesu, ktoré ponúka túto technológiu, a malo by to vyriešiť jednu z najväčších  handikepov pri jazde s SUV.

Všetky verzie Mercedes-Benz EQE SUV si musia vystačiť s rovnakou batériou s kapacitou 90,6 kWh. Rýchle dobíjanie ( 170 kW výkonu) umožní dobitie z 10 na 80% iba za 32 minút. Štandardná palubná nabíjačka ponúkne výkon 11 kW, za príplatok si ju môžete nechať zdvojnásobiť.

             Zdroj: Mercedes-Benz                                       Michal Pospíšil

Reklama