Už v poradí siedma generácia BMW radu 5 Sedan je oficiálne predstavená s potencionálom pokračovať v úspešných šľapajách svojho predchodcu. Do predaja sa dostane 11. februára 2017.

Dizajn nového BMW radu 5 Sedan kombinuje silu, eleganciu a štýl značky. Jeho vonkajšie rozmery narástli oproti predchodcovi iba mierne: dĺžka 4935 mm (+36 mm), šírka 1868 mm (+6 mm) výška 1466 mm (+2 mm) a rázvor 2975 mm (+7mm).

Dizajnovou dominantou prednej časti vozidla sú známe obličky dvojitej mreže chladiča, ktoré sa pri novom BMW radu 5 teraz priamo dotýkajú zasklenej plochy predných svetlometov, čím vizuálne rozširujú predné partie. Ku štíhlemu vzhľadu prispieva aj tvar typických dvojitých predných svetiel, ktoré sú skosené do moderného tvaru šesťuholníka. Všetky varianty svetlometov pre BMW radu 5 Sedan sú štandardne vybavené technológiou LED. Doplnkovo sú k dispozícii Adaptívne LED predné svetlomety s variabilnou distribúciou vrátane adaptívneho osvetlenia na kruhové objazdy a asistenčného systému diaľkových svetiel proti oslneniu BMW Selective Beam s dosahom až do 500 metrov. Dizajn zadných partií zvýrazňujú nové LED jednotky v tvare písmena L. Novinkou je tu aj symetrické usporiadanie koncoviek výfukov, ktoré bude mať každý jeden model na oboch stranách a líšiť sa bude iba ich tvar a prípadné zdvojenie počtu, podľa motorizácie a výbavy (okrúhle, lichobežníkové, obdĺžnikové, jeden alebo dva páry). Batožinový priestor má objem 530 litrov. Oproti predchodcovi sa znížila výška nakladacej hrany a zväčšil sa nakladací otvor.

nove-bmw-radu-5
Dizajn nového BMW radu 5 Sedan kombinuje silu, eleganciu a štýl značky.

Motorizácia

Všetky motory sú vybavené technológiami TwinPower Turbo a všetky spĺňajú emisnú normu EU6. Základom je nový dvojlitrový benzínový 4-valec 530i s výkonom 185 kW/252 k. Verzia 540i s radovým 3,0-litrovým šesťvalcom dosahuje max. výkon 250 kW/340 k. Ďalej nájdeme v ponuke dvojlitrový naftový štvorvalec 520d s výkonom 140 kW/190 k a trojlitrový 530d s max. výkonom 195 kW/265 k.

Krátko po uvedení nového BMW radu 5, už v marci 2017, pribudne do ponuky najúspornejší naftový motor  520d EfficientDynamics Edition, Plug-in hybrid BMW 530e iPerformance so spotrebou 2,0 litra na 100km a vrcholná verzia M550i xDrive s V8 a výkonom 340kW/462k. Viac informácii nájdete v podrobnej tabuľke s technickými informáciami.

nove-bmw-radu-5_zadok
Dizajn zadných partií zvýrazňujú nové LED jednotky v tvare písmena L.

Interiér a výbava

Luxury Line obsahuje chrómované prvky alebo špecifické dizajny diskov kolies (18 alebo 19″-palcové za príplatok). V interiéri nájdeme prahové lišty s nápismi Luxury Line, kožené čalúnenie s kontrastným prešívaním či palubnou doskou, štandardne potiahnutou materiálom Sensatec. Sport Line ponúka lesklú čiernu farbu a 18″ (doplnkovo 19″ kolesá v dvojfarebnej úprave. Interiér obsahuje aj v tomto prípade prahy so špecifickým označením a pridáva okrem iného športové predné sedadlá v kombinácii látka/koža, kožený športový volant a špecifické obkladové lišty. M Sport obsahuje M aerodynamický balík (predný nástavec s väčšími vzduchovými vstupmi, špecifické bočné prahové nástavce a zadný nástavec so štylizovaným difúzorom a dvoma obdĺžnikovými koncovkami výfuku), znížený M Šport podvozok a M disky z ľahkej zliatiny. Interiér zaujme okrem iného športovými sedadlami, novým M Šport volantom či hliníkovými pedálmi. BMW Individual má nachystané pre najnáročnejších zákazníkov napr. strop vo farbe Anthracite ponúka v spracovaní z textilu aj z Alcantary, čalúnenie z najjemnejšej kože Merino atď.

nove-bmw-radu-5_gesta
Systémy vozidla sa ovládajú aj pomocou návykových gest.

Prvotriedna kvalita spracovania nechýba ani tentokrát. Nové BMW radu 5 je štandardne vybavené dvojzónovou automatickou klimatizáciou. Doplnkovo je k dispozícii verzia s automatickou recirkuláciou vzduchu, napríklad pri prejazde tunelom alebo jej štvorzónový variant, so samostatným ovládaním aj pre zadných pasažierov. Prijateľnou novinkou sú multifunkčné sedadlá s masážnou funkciou – k dispozícii je osem rozličných programov masáží na uvoľnenie či povzbudenie konkrétnych svalových skupín a chrbtice. Aktualizácie sa dočkal systém iDrive s 10,25″ dotykovým displejom. Systémy vozidla sa ovládajú pomocou otočného ovládača iDrive, dotykovým displejom, hlasom alebo gestami BMW. Veľké ovládacie “dlaždice” zobrazujú obsah menu v stále sa aktualizujúcej podobe s možnosťou ich usporiadať podľa vlastnej potreby. Farebný BMW Head-Up displej vo svojej tretej generácii prináša až o 70 percent väčšiu projekčnú plochou s kvalitnejším rozlíšením.

Nové BMW radu 5: Head-Up displej
Head-Up displej so 70 percent väčšiu projekčnú plochou.

Asistenčné systémy

Rozsiahle portfólio asistenčných systémov predstavuje ďalší krok k úspešnej ceste za autonómnym riadením. Napríklad asistent riadenie a asistent jazdy v pruhoch pracuje až do rýchlosti až 210 km/h. Ďalšími novými jazdnými asistentmi sú asistent pri zmene jazdného pruhu a inteligentný rýchlostný asistent (integrujú rýchlostné obmedzenie do systému automatického udržiavania rýchlosti), pomoc pri vyhýbajúcich manévroch, varovanie pred vozidlami prichádzajúcimi zo strany, asistent jazdy v pruhu s aktívnou ochranou pred nárazom z boku. Displej Key umožňuje využívať funkcie, ako je parkovanie na diaľku, s ktorého pomocou je možné zaparkovať vozidlo aj na veľmi úzke parkovacie miesta.


NA STIAHNUTIE
Technické info, motorizácia ⇐

 

VIDEO

Reklama