Nové Audi Q3 je vo svojej druhej generácii vizuálne krajšie a ponúka väčší vnútorný priestor vďaka čomu poskytuje výrazne zvýšenú úžitkovú hodnotu na rozdiel od predchodcu. Vyrábať sa bude v maďarskom závode Győr. V novembri 2018 sa začne predávať v Nemecku a ďalších európskych štátoch.

Nové Audi Q3 je taktiež výrazne športovejšie ako jeho predchodca. Podobne ako nedávno predstavená Q8-čka dostala masku chladiča Singleframe osemuholníkového tvaru a veľké bočné otvory na vstup vzduchu v nárazníku. Reflektory majú lomenú spodnú hranu a smerom dovnútra sa zužujú a budú dostupné v troch vyhotoveniach, všetky s technológiou LED. Vrchol ponuky predstavujú reflektory Matrix LED, ktorých adaptívne diaľkové svetlá inteligentne osvetľujú cestu.

Nové Audi Q3, je postavené na modulárnej platforme MQB koncernu Volkswagen, oproti predchodcovi narástlo takmer vo všetkých smeroch a svojimi rozmermi sa zaraďuje do hornej časti segmentu kompaktných SUV. Má dĺžku 4485 mm, čím prekonáva svojho predchodcu o 97 mm. Šírka narástla o  25 mm na 1856 mm, no s výškou 1585 milimetrov je o 5 milimetrov nižšie ako Q3 prvej generácie. Rázvor predĺžený o 77 mm na 2680 mm umožnil výrazne zväčšiť vnútorný priestor kabíny – priestor na nohy, vnútorná šírka a výška stropu nad sedadlami majú veľkorysé hodnoty v rámci segmentu.

Audi Q3 má prednú nápravu s tlmičovými vzperami McPherson, zadná náprava zase štvorprvkovú konštrukciu. Rozchod kolies je vpredu 1 584 mm a vzadu 1 576 mm. Podľa vybavenia majú štandardné disky kolies z ľahkej zliatiny formát 17 alebo 18 palcov, na želanie Audi montuje disky až do formátu 20 palcov s pneumatikami rozmeru 255/40 R 20.

Zadné sedadlo sa dá pozdĺžne posúvať v rozpätí 150 mm. Sklopné operadlo je delené na tri časti v pomere 40:20:40 a jeho sklon sa dá nastavovať v siedmich stupňoch. Na želanie sa dodáva stredová lakťová opierka vzadu, sériovo vybavená dvoma držiakmi na nápoje.

Podľa polohy zadného sedadla a operadla má batožinový priestor objem od 530  do 675 litrov. Pri úplnom sklopení zadného operadla a naložení po strop je k dispozícii využiteľný objem až 1 525 litrov. Podlaha batožinového priestoru sa dá nastavovať do troch úrovní, pričom nízka nakladacia hrana vo výške 748 mm nad zemou uľahčuje nakladanie batožiny. Keď nie je potrebný, kryt batožinového priestoru dá sa uložiť do priestoru pod podlahou. Elektricky ovládané piate dvere umožňujú pohodlný prístup do batožinového priestoru. V kombinácii s komfortným elektronickým kľúčom sa dvere batožinového priestoru dajú otvoriť a zatvoriť pohybom nohy pod zadným nárazníkom.

Nové Audi Q3 ponúka mnoho možností individualizácie. Potencionálny zákazníci si možu objednať napr. kontrastné lakovanie plastových dielov v spodnej časti karosérie. Pri dizajnovom komplete S line Exterieurpaket majú nárazníky, lišty na prahoch karosérie a zadný difúzor zvlášť športové vyhotovenie. Na výber je 11 farieb karosérie. Do interiéru Audi ponúka tri línie vybavenia, ktoré sa dajú voľne kombinovať s dizajnovými kompletmi na karosériu.

Interiér nadväzuje na dizajn karosérie a prináša mnohé dizajnové prvky z luxusných modelov značky. Prístrojový panel je členený do dvoch úrovní: v hornej časti integruje mriežky ventilácie, v spodnej časti veľkú osemuholníkovú plochu s vyhotovením Black Panel. Čierny vysoko lesklý obklad obsahuje ústredný prvok novej koncepcie ovládania: displej MMI touch. Je spolu s nižšie položeným ovládacím panelom klimatizácie natočený v uhle 10 stupňov smerom k vodičovi. Aj modul tlačidiel osvetlenia, ktorý nahrádza kombinovaný otočný spínač predchodcu je zapustený do panelu vľavo od volantu.

Koncepcia ovládania a zobrazovania novej Q3 je od základu nová – Audi odstránilo analógové prístroje. Už pri sériovom vybavení so systémom MMI rádio má Q3 digitálny združený prístroj s uhlopriečkou 10,25″, ktorý vodič ovláda tlačidlami na multifunkčnom volante. V prvom príplatkovom stupni MMI rádio plus si zákazník na želanie môže združený prístroj rozšíriť na Audi virtual cockpit s ďalšími funkciami. Integruje napríklad funkcie MMI a okrem rýchlosti jazdy a otáčok motora zobrazuje aj informácie o hudobných skladbách a službách Audi connect. Ak si zákazník objedná navigáciu, zobrazuje sa aj mapa. Vodič môže zobrazenie konfigurovať podľa svojich potrieb a všetky dáta má v bezprostrednom zornom poli. Okrem toho je v strede prístrojového panelu umiestnený dotykový displej MMI touch s uhlopriečkou 8,8″. Pri systéme MMI navigácia plus má dotykový displej uhlopriečku 10,1″ a na zobrazovanie slúži Audi virtual cockpit, s uhlopriečkou 10,25″, miesto ktorého si zákazník môže objednať verziu „full size“ s uhlopriečkou 12,3″ ako majú luxusné modely Audi. Vodič môže na displeji prepínať tri rozličné zobrazenia, z ktorých jedno – s veľkým otáčkomerom v strede, je športové.

Okrem toho má Audi Q3 so systémom MMI navigácia plus nové hlasové ovládanie prirodzenou rečou, ktoré rozumie aj voľným formuláciám. V prípade potreby inteligentný manažér dialógu generuje upresňujúce otázky, umožňuje korektúry, ponúka možnosti výberu a akceptuje aj keď mu vodič skáče do reči.  Voliteľný komplet online služieb Audi connect Navigation & Infotainment plus obsahuje navyše ďalšie služby, medzi nimi Google Earth. Pomocou družicových snímok s vysokým rozlíšením umožňuje zobrazenie približujúce sa k realite a uľahčuje orientáciu. To isté platí pre nové, detailné trojrozmerné (3D) modely mnohých európskych veľkomiest.

Mnohé funkcie Audi connect sú združené v aplikácii myAudi App. Prepája smartfón majiteľa s novým Q3 – tak sa dajú napríklad priamo preniesť trasy pre navigáciu. Keď používateľ nastúpi do automobilu, navádzanie do cieľa pokračuje na palubnom monitore. Keď na konci jazdy vystúpi z Q3, smartfón ho naviguje peši k jeho ďalšiemu cieľu.

Ponuku infotainmentu dopĺňajú rozličné hardvérové moduly. Audi phone box pripája smartfón vodiča na vonkajšiu anténu a induktívne ho nabíja. Na reprodukciu hudby z prehrávača MP3, kľúča USB alebo smartfónu cez audiosystém vozidla má Audi Q3 dva vstupy USB – jeden z nich zodpovedá novej špecifikácii Typ C. Tá umožňuje vyššiu prenosovú rýchlosť a vďaka symetrickému konektoru jednoduchšie pripojenie. Audi smartphone interface umožňuje cez Apple Car Play alebo Android Auto pripojenie smartfónov využívajúcich operačné systémy iOS a Android k systému infotainmentu a ovládanie ich funkcií na displeji MMI.

Ozvučovací systém Bang & Olufsen Premium Sound System vytvára v kabíne 3D priestorové ozvučenie pomocou štyroch prídavných reproduktorov v prístrojovom paneli a dvoch ďalších v zadných stĺpikoch. Ozvučovací systém má multikanálový zosilňovač s celkovým výkonom 680 W, ktorý napája sústavu 15 reproduktorov.

Aj v oblasti asistenčných systémov je nové Audi Q3 medzi najlepšími vo svojej triedy. Spomenúť môžeme napr. adaptívny asistent (integruje funkciu adaptívneho tempomatu, asistenta pre jazdu v dopravnej zápche a asistenta na vedenie v jazdnom pruhu) či parkovací asistent, ktorý ovládaním riadenia samočinne zavedie vozidlo na parkovacie miesto aj ho vyvedie von z parkovacieho miesta. Ďalšou užitočnou funkciou sú štyri priestorové kamery. Pri jazde rýchlosťou do 10 km/h a cúvaní zobrazujú bezprostredné okolie Audi Q3 na veľkej obrazovke infotainmentu. Dotykovým ovládaním môže vodič prepínať medzi rozličnými pohľadmi. Okrem virtuálneho pohľadu na vozidlo zhora, obrazu cúvacej kamery a panoramatického pohľadu v uhle 180° vpredu a vzadu kamerový systém poskytuje aj detailný pohľad na predné a zadné kolesá. Vďaka tomu môže vodič presne zaparkovať pri obrubníku bez poškodenia kolies.

Na začiatku predaja bude nové Audi Q3 k dispozícii so štyrmi motormi – troma benzínovými TFSI a jedným naftovým TDI v kombinácii s pohonom predných kolies alebo pohonom všetkých kolies quattro. Všetky motory sú štvorvalce s priamym vstrekovaním paliva a prepĺňaním turbokompresorom. Ich výkonové rozpätie siaha od 110 kW/150 k do 169 kW/230 k. Prevodové ústrojenstvo tvorí 6-stupňová manuálna prevodovka alebo rýchlo a komfortne radiaca 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic. Mimo spevnených ciest permanentný pohon všetkých kolies quattro zaručuje optimálnu trakciou a suverénnu stabilitu, čo prispieva k vysokej miere pôžitku z jazdy. Voliteľný asistent pre zjazd zo svahu, ktorý sa aktivuje tlačidlom, automaticky udržiava nastavenú rýchlosť na strmom klesaní. Nové Audi Q3 poskytuje 6 jazdných profilov – od komfortného cez efektívny až po športový.

VIDEO

Reklama