Škoda Fabia tretej generácie prešla v rámci aktuálnej modernizácie viacerými zmenami. Nové sú nárazníky, predné LED svetlomety, zadné s LED diódami, 6,5“ dotykový displej s druhou generáciou infotainmentu Swing a bohatšia ponuka asistenčných systémov.

Prepracovaná je aj maska chladiča. Nová je tiež ponuka kolies z ľahkých zliatin, ktorá bude pre hatchback prvýkrát zahŕňať voliteľné kolesá s priemerom 18 palcov. Celkovú ponuku vozidiel Škoda Fabia spestruje taktiež voliteľná dvojfarebná karoséria, farebné disky kolies, alebo edícia Monte Carlo.

Vo vnútri je upravený dizajn prístrojového panelu, zmenený vzhľad dekoračných prvkov na prístrojovej doske a nové sú aj dvojfarebné vzory poťahových látok čalúnenia sedadiel. Vo vnútri je upravený dizajn prístrojového panelu, zmenený vzhľad dekoračných prvkov na prístrojovej doske a nové sú aj dvojfarebné vzory poťahových látok čalúnenia sedadiel. Výbava bola doplnená o impulzívne ováranie všetkých okien, zatváranie a otváranie okien zvonku podržaním tlačítka na diaľkovom ovládaní,  vzadu o dva USB konektory  a asistenčné systémy (Asistent stráženia mŕtveho uhla, Asistent vyparkovania, Asistent diaľkových svetiel).

Pod kapotou modernizovaného modelu Škoda Fabia sú k dispozícii výhradne trojvalcové motory s objemom 1.0 l. Motory MPI, s nepriamym vstrekovaním paliva, dávajú max. výkon 44 kW (60 k) alebo 55 kW (75 k). Preplňované motory TSI s priamym vstrekovaním produkujú výkon 70 kW (95 k), resp. 81 kW (110 k). Oba motory TSI majú po novom filtre pevných častíc.

My sme mali na krátke zoznámenie, v rámci dynamickej prezentácie v okolí Prahy, k dispozícii slabšiu verziu 1.0 TSI 70kW spriahnutú so 6-st. manuálom, ktorá v bežnej premávke, aj v prípade predbiehania na okresných cestách či jazdy v kopcovitom profile vozovky, s prekvapujúcim nadhľadom spĺňala nároky na jazdné výkony.

Hovoríme však o obsadení vozidla dvomi osobami. Ako sa bude Fabia 1.0 TSI 70kW správať pri 3-4 člennom obsadení a naložení kufra batožinou zistíme v rámci tradičného testu uverejneného v časopise Autotest a na webe www.autotest.sk. Predsa len cieľovú skupinu na Slovensku bude zaujímať taktiež ako sa bude Fabia javiť pri viacčlennom obsadení.

Silnou  stránkou novej Fabie je ovládateľnosť a stabilné správanie na ceste pri slušnej absorpcii nerovnosti (testovaný exemplár bol postavený na 17“ kolesách). Plusom je na daný segment aj veľmi dobre odhlučnená kabína od motora a podvozku.Pochvala ďalej pokračuje tak ako pri predchodcovi za ergonómiu rozmiestnenia ovládacích a informatívnych prvkov, za odkladacie priestory a na danú triedu za veľkosť priestorových pomerov a veľkosti objemu kufra.

Motor1.0 MPI1.0 TSI1.0 TSI1.0 TSI
Zdvihový objem (ccm)999999999999
Valce/ventily3/43/43/43/4
Prevodovka5M6M6M7A
Max. výkon (kW/min)55/620070/5000-550081/5000-550081/5000-5500
Točivý moment (Nm/min)95/3000-4300160/1800-3500200/2000-3500200/2000-3500
Max. rýchlosť (km/h)168 (169)184 (185)195 (196)194(195)
Zrýchlenie 0-100 (km/h)14,9 (15,2)10,8 (10,9)9,6 (9,7)10,1 (10,2)
Spotreba (l/100 km)4,9 (4,9)4,6 (4,8)4,7 (4,9)4,8 (4,8)
Údaje v zátvorke platia pre verziu kombi.

 

Modernizovaný hatchback a kombi sa čoskoro dostanú do predaja aj na slovenskom trhu. A to aj s rozšírenou štandardnou výbavou.

Škoda Fabia ACTIVE 1.0 MPI (44 kW) bude k dispozícii až koncom roka 2018. Oproti doterajšiemu vyhotoveniu je štandardná výbava obohatená o manuálnu klimatizáciu, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie predných okien a vonkajších spätných zrkadiel, ktoré sú po novom vo farbe karosérie spolu s kľučkami dverí a ďalšie prvky. Napríklad vozidlá s výkonom 81 kW sú štandardne vybavené rezervným kolesom.

V prostrednom stupni výbavy AMBITION pribudli napríklad kolesá z ľahkých zliatin, malý kožený paket, multifunkčný volant, plne grafický displej palubného počítača MAXI-Dot, či výškovo nastaviteľné obe predné sedlá a ďalšia zaujímavá výbava.

Najvyššia úroveň STYLE dostala navyše tempomat, disky 16“ z ľahkých zliatin, parkovacie senzory, automatickú klimatizáciu Climatronic, alebo aj rádio Swing+, ktoré v sebe zahŕňa audio systém ŠKODA Surround, Bluetooth a SmartLink+  a ďalšie zaujímavé prvky. Zákazník tak získa ešte bohatšiu výbavu, ako tomu bolo predtým.

Rozšírením ponuky asistenčných systémov prináša Škoda modernú techniku z vozidiel vyšších tried do segmentu aj pre Fabiu. Po novom je k dispozícii Asistent stráženia mŕtveho uhla (Blind Spot Detection), ktorý pri jazde po viacprúdových komunikáciách upozorňuje vodiča na prítomnosť vozidiel v mŕtvom uhle alebo na rýchlo sa približujúce vozidlo zozadu. Asistent vyparkovania (Rear Traffic Alert) monitoruje, čo sa deje za vozidlom a varuje pred kolíziou pri cúvaní. Ďalšou novou dostupnou funkciou je Asistent diaľkových svetiel (Auto Light Assist), ktorý automaticky prepína z diaľkových na stretávacie svetlá, len čo systém detekuje protiidúci automobil. Uľahčuje vodičovi jazdu v noci bez toho, aby hrozilo oslnenie ostatných účastníkov cestnej premávky. Infotainment Swing teraz ponúka 6,5-palcový farebný dotykový displej a tiež umožňuje vodičom využívať celú škálu mobilných online služieb ŠKODA Connect. S navigačným systémom sa ponúka užitočná služba Online Traffic Informations informáciami o dopravnej situácii v reálnom čase. Na druhej strane inovatívna technológia SmartLink+ umožňuje zrkadliť funkcie mobilného zariadenia na obrazovke infotainmentu, alebo využívať telemetrické dáta prostredníctvom aplikácie mobilného telefónu. Pre značku typické praktické detaily navrhnuté v duchu filozofie Simply Clever o dlišujú aj naďalej model FABIA od ostatných malých vozidiel na trhu. Škrabka na ľad, ktorá je vždy po ruke vo veku palivovej nádrže, umožní meranie hĺbky dezénu pneumatík. Fabia môže byť tiež vybavená USB slotmi pre elektronické zariadenia cestujúcich na zadných sedadlách. Paket Simply Clever ponúka okrem obojstranného koberca v batožinovom priestore aj LED svietidlo.

Kompletný cenník modelového radu Fabia, vrátane prvkov mimoriadnej výbavy a online konfigurátora, bude zákazníkom k dispozícii už začiatkom septembra.

Reklama