Nová Cupra Ateca dostáva štýlovejší dizajn a technické vylepšenia. Zároveň si zachováva výkon 300 koní.
SEAT oficiálne predstavil minulý týždeň nový facelift SUV modelu Ateca v kompletnej ponuke. Športovo založený fanúšik tohto modelu by však oponoval a konštatoval, že do kompletnej ponuky tohto modelu ešte chýba jeden dôležitý člen tejto rodiny a to výkonná Ateca nesúca logo Cupra. A práve tento model včera predstavila španielska automobilka.
Nová Cupra Ateca preberá všetky nové prvky modelovej rady SEAT Ateca a zároveň pridáva aj svoje vlastné. Exteriér v rámci modernizácie dostal nový tvar Full LED svetlometov so zostrenou grafikou denných svetiel, novú mriežku prednej masky inšpirovanú SUV –kupé modelom Cupra Formentor a agresívnejší nárazník s väčšími prívodmi vzduchu, ďalej LED zadné svetlá s dynamickými blinkrami a nové 19“ zliatinové kolesá s akcentmi medi.
Interiér taktiež absolvoval modernizáciu. Dostal nový 10,25-palcový digitálny kokpit, vylepšený systém infotainmentu obsahujúci nové rozhranie HMI s 9,2-palcovým dotykovým displejom a nový volant potiahnutý kožou. Medené dekorácie, nové materiály a nový výber čalúnenia sú tiež súčasťou faceliftu.
Modernizovaná Cupra Ateca má naďalej pod kapotou 2,0-litrový preplňovaný štvorvalcový benzínový turbo-motor TSI, ktorý je spárovaný so sedemstupňovou automatickou prevodovkou s dvojspojkovou prevodovkou DSG a štandardnou s pohonom 4×4 (4Drive AWD). Hodnoty max. výkonu 300 k (221 kW) a max. krútiaceho momentu 400 Nm zostávajú nezmenené.
Napriek tomu sa podarilo vylepšiť zrýchlenie z 0 – 100 km / h jemným vylepšením trakcie doladením systému AWD. Výsledkom je, že uvedené zrýchlenie teraz trvá 4,9 sekundy – o 0,3 sekundy menej ako predtým. Najvyššia rýchlosť zostáva rovnaká pri rýchlosti 247 km/h. Taktiež technici pristúpili k vylepšeniu riadenia ( s cieľom dosiahnutia ešte lepšej spätnej väzby) a reakcii vozidla na stlačenie plyn. pedála.
Tak ako predtým je súčasťou výbavy vozidla štandardne Launch Control a adaptívne tlmiče pruženia Adaptive Chassis Control (DCC). Výfukový systém Akrapovič je naďalej súčasťou príplatkového balíka, taktiež brzdy Brembo sú k dispozícii ako voliteľný prvok výbavy.
Motor | 2.0 TSI |
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Objem | 1.984 cm3 |
Vŕtanie x zdvih | 82,5 x 92,8 mm |
Kompresný pomer | 9,3:1 |
Max. výkon | 221 kW (300 k) |
Max. krútiaci moment | 400 Nm |
Akcelerácia (0-100 km/h) | 4,9 s |
Maximálna rýchlosť | 247 km/h |
Cupra Ateca 2020 dostáva v rámci komplexného balíka asistenčných systémov po novom prediktívny adaptívny tempomat, akustické a vizuálne upozornenia vodiča ( resp. v prípade nebzezpečia auto zabrzdí) pri vyparkovaní ak sa približujú iné vozidlá a automatické brzdenie v prípade nebezpečia nárazu. Funkciu čiastočne automatizovanej jazdy poskytuje aj nový asistenčný systém pre jazdu Travel Assist.
Tento systém, ktorý sa aktivuje jednoduchým stlačením tlačidla na volante, využíva informácie radarového senzora z adaptívneho tempomatu ACC a kamery asistenčného systému Lane Assist na udržiavanie jazdného pruhu. Travel Assist automaticky udržiava vozidlo v strede jazdného pruhu, pričom prispôsobuje rýchlosť jazdy podľa premávky, čím umožňuje asistovanú jazdu do rýchlosti 210 km/h.