Mercedes predal v minulom roku 2021 viac ako 300 000 vozidiel Triedy E. Séria 213 je na trhu od roku 2016 – a aj keď na jar 2020 došlo k rozsiahlemu faceliftu, nastal čas na šiestu generáciu.
Autotest ukazuje akoby mohla nová Trieda E, ktorá príde na jar roku 2023, vyzerať. Jej vzhľad by mal zdieľať viac dizajnových prvkov s novou triedou S. Po Triede C napodobňuje tak svojho veľkého brata aj Trieda E. To znamená, že budú použité nasledovné dizajnové prvky: Prepracovaná predná maska s väčším grilom, užšie predné svetlomety a výraznejší predný nárazník, ďalej kľučky dverí zapustené do karosérie a zadná časť s dvojdielnymi zadnými svetlami spojenými chrómovou priečkou. Zo špionážnych fotiek je vidieť, že klasickými proporciami pripomína vo veľkej miere svojho predchodcu. Inak by mal mať mierne širší rozchod a rázvor kolies (takmer 3 metre).
Nová trieda E opäť dostupná ako kombi
Fanúšikov verzie kombi poteší správa, že Mercedes by mal novú Triedu E opäť ponúkať nielen ako sedan (W 214) ale aj ako kombi (T-model, S 214). Na konečné oficiálne rozhodnutie si však ešte musíme počkať. Čo je však isté, že Triedu E opúšťajú verzie kupé a kabrio. Presnejšie povedané sa presunú medzi triedu C a E – rovnako ako kedysi CLK.
Nová Trieda E nedostane čisto elektrickú verziu
Nová Trieda E nedostane čisto elektrickú verziu (na to je tu EQE, ale len ako sedan), k dispozícii však budú plug-in hybridy s dojazdom čisto na elektrinu až 100 kilometrov. Všetky pohony budú podporené mild-hybridným systémom pracujúcim s napätím 48 V poháňajúci štartér-generátor, ktorý rekuperuje energiu a odkladá ju do akumulátora, aby šetril palivo. Nedávno predstavený 3,0-litrový radový šesťvalcový benzínový turbomotor (370k a 435 k) a turbodiesel (330 k) zostávajú v ponuke. Osemvalec však už v ponuke nenájdete! To znamená, že AMG verzie si budú musiet vystačiť s šesťvalcovým motorom.
Úplná novinka-natáčanie zadných kolies
Úplnou novinkou vo výbave je natáčanie zadných kolies dodávané spoločnosťou ZF, ktoré je za príplatok, ale ktoré nebude fungovať s desať-stupňovým uhlom natočenia ako v novej triede S, ale s päť až šesť-stupńovým natáčaním. Dôvodom sú menšie rozmery Mercedesu triedy E (2023), ktoré si nevyžaduje tak veľký uhol. Ďalej bolo vyvinuté vzduchové odpruženie, ktoré je tiež k dispozícii ako voliteľná výbava.
Foto ( ilustrácia): Bernhard Reichel Jozef Pospíšil