Nové rozmery budúcej interakcie medzi človekom a vozidlom: Mercedes-Benz na autosalóne IAA MOBILITY ponúka pohľad na možnosti použitia technológie rozhrania medzi ľudským mozgom a počítačom v automobile.

Výber cieľa navigácie, zmena náladového svetla v interiéri alebo zmena rozhlasovej stanice riadením prostredníctvom mysle: rozhrania medzi ľudským mozgom a počítačom (Brain-Computer Interface, BCI) umožňujú túto novú formu riadenia strojov. Súčasťou všedného dňa ale nebudú hneď zajtra. Už dávno však nepatria len do vedecko-fantastických žánrov. Napríklad v medicínskom výskume sa aplikácie BCI považujú za perspektívnu možnosť zabezpečenia väčšej nezávislosti ľudí s telesným hendikepom. Mercedes-Benz teraz integruje prvé prístupy k BCI do svojej štúdie vozidla VISION AVTR.

Na autosalóne IAA MOBILITY, ktorý sa koná od 7. do 12. septembra 2021 v Mníchove, predstaví značka s hviezdou spôsob fungovania technológie BCI a prvýkrát poskytne pohľad na riadenie mysľou ako nový rozmer interakcie človeka s vozidlom. Zariadenie BCI upevnené na hlave používateľa po krátkej kalibrácii analyzuje namerané mozgové vlny a spustí určenú funkciu. Na Mníchovskom stanovišti v hale B3 môžu návštevníci sami zažiť kontrolu používateľského rozhrania vo vozidle prostredníctvom vlastných myšlienok, a tým aj interakciu s vozidlom v reálnom čase.

„Mercedes-Benz výskumom a vývojom aplikácií rozhrania medzi mozgom človeka a počítačom vo vozidle stavia ďalší míľnik pri zlučovaní človeka a stroja. Technológia BCI má potenciál na to, aby sa v budúcnosti ešte viac zvýšil napríklad komfort jazdy,“ uviedla Britta Seeger, členka predstavenstva Daimler AG a Mercedes-Benz AG, zodpovedná za odbyt. „Značka Mercedes-Benz bola vždy priekopníkom v oblasti inteligentných a inovatívnych riešení, ktorými našim zákazníkom ponúka ten najlepší zážitok z produktov a služieb. Technológia BCI je absolútne nezávislá od hlasových a dotykových pokynov. To otvára revolučné možnosti intuitívnej interakcie s vozidlom.“

„Sústavným vylepšovaním nášho hlasového asistenta „Hey Mercedes“ a koncepcie nulovej vrstvy hyperobrazovky MBUX sme už radikálne zjednodušili ovládanie vozidla,“ tvrdí Markus Schäfer, člen predstavenstva Daimler AG A Mercedes-Benz AG, zodpovedný za koncernový výskum spoločnosti Daimler a Mercedes-Benz Cars COO. „Technológia BCI umožňuje ešte výraznejšie odbremenenie používateľa, ktorý sa môže sústrediť na dianie vo vozidle. VISION AVTR zvýrazňuje odvahu a priekopníckeho ducha našej značky a je tou správnou štúdiou na vyskúšanie a zdokonalenie aplikácií BCI. Táto štúdia pôsobivo opisuje budúcnosť mobility, v ktorej panuje súhra medzi človekom, prírodou a technológiou.“

Zdroj: Mercedes-Benz                                                                              Michal Pospíšil

Reklama