Nový model Mercedes-AMG SL prichádza s plátenou strechou, s pohonom všetkých kolies a s usporiadaním interiéru 2+2.
Model SL je v portfóliu značky Mercedes-Benz už nejakú tú dobu, presne úctyhodných 70 rokov. Teraz prichádza s ďalšou, novou 7. generáciou s interným označením R232, ktorá podľa stuttgardskej automobilky nemá nič so svojim dožívajúcim predchodcom. Tu naozaj neprišlo len k prepracovaniu predošlého modelu SL či AMG GT ale k predstaveniu úplne novej generácie SL. V podstate sa všetko zmenilo. Od platformy a dizajnu až po technológiu a luxusný interiér. Taktiež došlo aj k zmene názvu, teraz je SL v ponuke výlučne ako AMG SL, nakoľko vývoj automobilu mala na starosti divízia Mercedes–AMG.
Nový vzhľad AMG SL je hladší a oblejší, s väčšou kabínou, menej prehnanou dĺžkou prednej kapoty a robustnejším zadnou časťou. Vizuálne má viac spoločného s odchádzajúcim AMG GT Roadster ako so zastaralým, nevýrazným SL, ktoré nahrádza. Na prvý pohlaď púta pozornosť prednou výraznou maskou chladiča Panamericana s vertikálnymi lamelami, ktorá je dopĺňaná o hranaté svetlomety tvarom podobnými tými z CLS.
Vzadu pútajú pozornosť široké zadné svetlá a štyri výfuky lemujúce difúzor, čo znamená, že máme do činenia s vysokovýkonným modelom AMG. Aktívny zadný spojler je integrovaný vo dverách batožinového priestoru. V ponuke bude nové SL s voliteľným aerodynamickým balíkom s mohutnejšími lemovaním pre oba nárazníky a mohutnejším zadným difúzorom.
Pracovisko vodiča dostalo dva veľké displeje jeden 12,3“ pre združený 3D prístrojový štit a jeden 11,9“ pre dotykovú obrazovku s najnovšim systémom infotainmentu MBUX, ktorý je doplnený o obsah špecifický pre AMG. Špecialitou je aj možnosť elektrického naklonenia displeja od 12° do 32°, aby ho neoslňovalo dopadajúce lúče slnka.
Nový model Mercedes AMG SL je postavený na podvozkovej platforme MSA, ktorá využíva kombináciu zliatiny s kompozitami, rovnako ako vysokopevnostnej oceli a horčíka, čo má prispieť k čo najvyššej tuhosti konštrukcie a zároveň čo najnižšej hmotnosti. Nové SL je s rozmermi na dĺžku 4705 mm a s rázvorom 2700 mm v porovnaní predchodcom väčšie na dĺžku +115 mm a v rázvore +74 mm , a je taktiež dlhšie ako predošlý roadster o 154 mm.
Po novom plátená strecha a interiér s konfiguráciou 2+2
Po dlhých desaťročiach sa vracia k plátenej streche, a to po prvýkrát od generácie R129, ktorá ukončila svoje účinkovanie v roku 2001. V poslednej dobe prešli materiály tvoriace plátennú strechu kvalitatívnym vývojom, vďaka čomu sú dnes opäť lepším riešením než pevné skladacie strechy, ktoré mali predošlé modely. V tomto prípade je ľahšia o 21 kilogramov a zaberá menej priestoru ako pevná skladacia strecha. Sklopiť sa dokáže za krátkych 15 sekúnd a sklápanie je možné až do rýchlosti 60 km/h. Naviac ponúka nové SL v porovnaní s predchodcom aj dve sedadlá vzadu (skôr núdzové, pre ľudí menšieho vzrastu, resp. pre deti), vďaka konfigurácii sedadiel 2+2.
Na úvod 4,0l V8 motor
Pri uvedení na trh začiatkom roka 2022 bude Mercedes AMG SL poháňať štvorlitrový V8 motor s dvojitým turbom. Tento motor bude v ponuke v dvoch výkonových stupňoch a bude prvýkrát poháňať všetky štyri kolesá. Základný SL 55 má výkon na 350kW/476 koní a výkonnejšia verzia SL 63 až 430 kW/585 koní, pričom zvýšenie výkonu je dosiahnuté pomocou upraveného softvéru motora a väčšieho plniaceho tlaku. Obe motorizácie sú po novom výhradne s pohonom všetkých kolies 4Matic +. Mercedes zatiaľ neprezradil ceny. Je pravdepodobné, že by mal začínať na sume okolo 140 000 eur.
Postupne budú nasledovať ďalšie motory. Dvanásť a šesť valcov však už zrejme nie je v pláne. Namiesto toho pribudnú štvorvalcové motory, možno z A 45 a nového C 63. Ďalej sa hovorí o špičkovom modeli s výkonom viac ako 800 k s plug-in hybridom pohonom z GT 63 S E-Performance.
Zdroj: Mercedes-Benz Lukáš Vajda